co do uszczelki jets kilka objawów klasycznych: bąbelkowanie w zbiorniku, masełko na korku oleju, brak ogrzewania, szybkie pzregrzewanie silnika - to te podstawowe nie wszystkie występują jednocześnie ale często razem. Najpierw sprawdź wszystkie wężyki czy nie ucieka ci płyn, u mnie co prawda na innym silniku, sączyło się na zacisku pompy wodnej, w momencie jak silnik się nagrzewał wężyk wogóle puszczał i łała się woda po bloku
Co do uszczelniacyz zaworowych to niespotkałem się żeby aż tyle przez nie piło.Pierwsze sprawdź dokładnie wycieki, nastepnie sprawdź kompresję, nawet jak wyjdzie dobra możesz nie mieć uszkodzonych pierścieni uszczelniających tylko zgarniające - wtedy moż pić aż tyle oleju. Uszczelniacze zaworowe możesz poznać po tym że jak zgasisz auto z nagrzanym silnikiem i poczekasz parę minut i odpalisz to powinno puścić dymka przy odpaleniu wtedy są padnięte bo olej spłynie do komory i sie spali - poprawcie mnie jesli się mylę.