forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 23-12-2024, 01:31

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Uszczelka pod głowicę
PostNapisane: 27-02-2007, 14:23 
Offline

Dołączył(a): 05-02-2007, 12:24
Posty: 133
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Samochód: Charade
Model: Były G100 i G112
Rok: 1988
Witam!
Kilka dni temu ponownie wymieniałem uszczelkę pod głowicą, za pierwszym razem musiałem ze względu na zawór, a teraz strzeliła po przejechaniu 10000 km.
Zauważyłem coś dziwnego w wykonaniu uszczelki, właściwie wszystkich trzech uszczelek, każda jest innej firmy, ale wszystkie zatykają jeden kanał w głowicy i bloku. Na pierwszej uszcz. nie pojezdziłem, bo wymieniałem zawór, na drugiej nie miałem ogrzewania po mimo że silnik miał 90 stopni, ciągle wypluwał płyn przez zbiornik wyrównawczy, i non stop bulgotało w układzie chłodzenia, najbardziej jak zgasiłem silnik.
Wreszcie strzeliła i bardzo głośno i widowiskowo wywaliło cały płyn z układu chłodzenia, charadka zmieniła się w wielką chmurę pary i znowu wymiana uszczelki. W nowej uszczelce w miejscu gdzie jest ten kanał wywierciłem dziurę i nie wiem czy dobrze zrobiłem, na razie jest ok,
nic nie bulgocze i chyba mam wreszcie ogrzewanie, nie jestem pewien, bo jak miałem tamtą uszczelkę wyjąłem termostat bo się przegrzewała, a teraz nie chce się zagrzać, po przejechaniu 30 km ledwo drgnęła wskazówka, ale z ogrzewaniawiało takim letnim powietrzem jak poprzednio przy przegrzanym silniku.
Znalazłem 3 rodzaje uszczelek pod głowicę, ale w żadnej nie zgadzały się te otwory z otworami w głowicy.

_________________
Było Charade G 100 CB23 1.0 B 1988r. oraz
Charade G 112 4WD 1,3 16V EFI 1988r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27-02-2007, 14:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
tak wygląda prawidłowa uszczelka pod silnik 1.0 zwykły nie dohc:
http://dairally.net/daihard/chas/Gaskets/Gaskets.htm

część kanałów może być zaślepiona , lub nie w pełni otwarta, w końcu niemama u nas ciągle powyżej 40C a normalnie będzie ciężko nagrzać silnik. Nie jeździj bez termostatu bo zajedziesz silnik który będzie wiecznie niedogrzany i na ciągłym ssaniu - zaklewasz tłoki benzyną!!!

To że ci bulgotało przy którejś tam uszczelce mogło wynikąc ze źle przeprowadzonej operacji wymiany uszczelki, głowica i blok powinny być równe i bez zanieczyszczeń. Jak nie splanujesz głowicy przed wymianą uszczelki na 90% znowu ją wywali.

Brak ogrzewania jest jednym z typowych objawów wywalonej uszczelki, gorąca woda nie idzie na nagrzewnicę.

Czy sprawdzałeś głowicę pod względem szczelności ?

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27-02-2007, 16:26 
Offline

Dołączył(a): 05-02-2007, 12:24
Posty: 133
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Samochód: Charade
Model: Były G100 i G112
Rok: 1988
Mam ssanie manualne i mogę wyłączyć je zaraz po odpaleniu.
Termostat musiałem wyciągnąć, bo przy poprzedniej uszczelce w chwili otwarcia term. wywalało cały płyn ze zbiornika.
Co do głowicy, to nie sprawdzałem szczelności, bo potrzebuję auta codziennie i wymiana uszczelki trwała 1,5 godziny. Głowica i blok były czyste, żadnych śladów silikonu z poprzedniej uszczelki, ale jak znowu trzaśnie to dam splanować głowice o 0,02 mm.
Na razie nic się nie dzieje.
A i jeszcze pytanko, dokręcać głowicę po przejechaniu 1000 km?

_________________
Było Charade G 100 CB23 1.0 B 1988r. oraz
Charade G 112 4WD 1,3 16V EFI 1988r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27-02-2007, 19:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
zelezy od uszczelki jak badziewna to trzeba dokrecać, napewno dociagniecie kluczem manometrycznym nie zaszkodzi

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27-02-2007, 22:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
HTZ napisał(a):
Głowica i blok były czyste, żadnych śladów silikonu z poprzedniej uszczelki, ale jak znowu trzaśnie to dam splanować głowice o 0,02 mm.


Jak skończy się na 0.2 przy planowaniu to powinieneś być zadowolony :) Przyłóż sobie jakiś liniał włosowy po przekątnych to zobaczysz jaka jest krzywa, bo nie wierze że po wywaleniu uszczelki głowica nie nadaje się do planowania. To jest głowica z alu a nie jakiś materiał 60 HRC 8)

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27-02-2007, 23:00 
Offline

Dołączył(a): 25-09-2006, 19:20
Posty: 129
Lokalizacja: Tomaszów Maz
Kiedys ktos pisał na temat różnych wersji w zalezności od klimatu. Poszukaj nawet zdjęcia były.

_________________
Wygrani są na mecie...
TXF 1.3i 4wd dla frajdy
S 40 1.9 TDI na co dzień
4.2 315KM w pracy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28-02-2007, 13:13 
Offline

Dołączył(a): 05-02-2007, 12:24
Posty: 133
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Samochód: Charade
Model: Były G100 i G112
Rok: 1988
Na razie jest OK.
Zrobiłem 310 km i wszystko dobrze.
Tamte uszczelki o których piszesz były do GTtI.

_________________
Było Charade G 100 CB23 1.0 B 1988r. oraz
Charade G 112 4WD 1,3 16V EFI 1988r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10-03-2007, 14:10 
Offline

Dołączył(a): 05-02-2007, 12:24
Posty: 133
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Samochód: Charade
Model: Były G100 i G112
Rok: 1988
Przejechałem 2300 km i wszystko gra.
Uszczelka trzyma, a autko po regulacji chodzi jak burza.
Przed zmianą uszczelki kopcił i miał dużo mniejsze przyspieszenie, teraz jest OK.
Przy 3000 obr/min na 5 mam 100 km/h i pięknie utrzymuje tą prędkość.
Spalanie spadło do około 6l/100, a można zejśc niżej, tylko kasy brakło na dodatkowe zabawy z gaźnikiem.

_________________
Było Charade G 100 CB23 1.0 B 1988r. oraz
Charade G 112 4WD 1,3 16V EFI 1988r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL