forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 22-12-2024, 13:56

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 29-10-2006, 22:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
na dotychczasowych KJSach jakich bylem to poziom byl naprawde rewelacyjny , dlatego ten troszecze mnie nie przekonuje .... ale rozumiem ze to jest dla amatorów , a niech sie uczą :)

_________________
http://mieleckie.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31-10-2006, 18:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22-08-2006, 20:26
Posty: 370
Lokalizacja: Bydgoszcz
Ja nie byłem nigdy na KSJach więc to co zobaczyłem mi się podobało. Wiadomo, że to było amatorstwo, ale przecież i amatorzy mogą pokazać jakąś klasę, no nie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06-11-2006, 00:15 
Offline

Dołączył(a): 25-09-2006, 19:20
Posty: 129
Lokalizacja: Tomaszów Maz
Dopiero teraz obejżałem filmik! Na temat techniki jazdy i przygotowania auta nie będe się wypowiadał. Natomiast lokalizacja tego kajtka (KJS-u) odbywa się że tak powiem na "starych zasadach"! A dokładniej chodzi o to że teraz organizatorzy PZMot i KJS celują w bardzo szybkie i najczęściej szutrowe pruby gdzie jedynymi przeszkodami są łuki w stopniu od 1-6 (1 -prawie nawrót a 6 -delikatny łuk na którym nie odpuszczacie gazu) Trasy coraz częściej umiejscowione na leśnych duktach lub polnych drogach! W przypadku tego KJSu auta 4wd traca na przyspieszeniu (applause 105KM w 4 kołach nie zbiera się tak jak applaus 105KM w ośce) Ale w przypadku leśnego duktu lub polnej drogi przy prędkościach dochodzących do 170km/h nic nie zastąpi trakcji auta 4wd. Szczegulnie po 2 lub 3 pętli droga wygląda jak czołgowisko! Auta w ośce mają problemy nie tylko z płynną i ciasną jazdą ale nawet ze startem czy z przyspieszaniem gdzie 4wd rusza i przyspiesza jak ośka na suchym asfalcie! Do niedawna auta w ośce deklasowałły wszystkie 4wd (Próby lokalizowane na ulicach miast lub różnych parkingach) ale teraz auta 4wd z 2 lub 3 klasy zdobywają miejsca na podium w generalce. Przed samym rajdem każdego kierowce interesuje ile aut na czterech łapach jedzie w jego klasie a jak usłyszy że jakieś jest to sra w gacie i zapomina o 1 miejscu. Niektóre kluby PZMot organizując KJS wywalają 4wd do zupełnie innej klasy (K-S) co świadczy o miażdzącej przewadze aut 4 napędowych. Nigdy nie byłem w toruniu ale pewnie i tam zasady organizowania KJS upodobnią się do WRC. Płentując wszystko moge śmiało powiedzieć że taki applausik to dobra inwestycja nawet jeżeli ma seryjna zawieche i seryjnego kierowce jest potęrzną bronią... Czy ktoś ma jakieś bliższe informacje na temat kierowcy lub klubu który to organizował?

_________________
Wygrani są na mecie...
TXF 1.3i 4wd dla frajdy
S 40 1.9 TDI na co dzień
4.2 315KM w pracy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21-02-2007, 21:35 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23-05-2005, 08:24
Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G102
Rok: 1989
Witam wszystkich,
tak czytam wasze posty i tak chciałem dodać, ze „oską” klasyfikacje generalną można wygrać a oto przykłady Mistrzem Polski Amatorów 2006 jest Szymon Lewandowski startujący SC. W Mistrzostwach Polski Świetniej pamięci Janusz Kulig wygrał Rajd Kormorana ( na nawierzchni szutrowej) Renault Megan Maxi. W mistrzostwach świata w roku 2000 Citroen Wygrał Korsyke ( I i II oski III Corolla WRC). Wiec oską można. Samochód może być nadsterowny czy pod sterowny, to ma mniejsze znaczenie w „kjs”, Jedne próby preferują takie auta inne inne. Większe znaczenie ma upodobanie kierowcy i umienie dostosowania auta do swoich predyspozycji. Są szybcy kierowcy którzy używają lewej nogi ( ich jest wielu), są też tacy co ustawiają samochód z „rekawa” Carlos Saintz. Oczywiście sprawa napędów ma znaczenie RWD, OSKA, 4WD, ( typ wymusza styl jazdy. 4WD jeździsz zazwyczaj momentem, Oską mocą), ale tu bym sie mocno nie udzielał na ten temat. Ważne jest rozjerzdzenie, mieć do perfekcji opanowane hamowanie, nawroty, i najważniejsze tor oraz dostosowanie prędkości ( nie za wolno nie za szybko).

Co do wypowiedzi Wojciech1982 ,to niema znaczenia czy jedziesz po lesie miedzy drzewami po szutrze czy asfalt, liczy się technika. Zarówno jednym jak drugim można szybko pojechać. Na szczęście w kjs i popularach takich prędkości nie rozwija sie, i dobrze bo trupów było by sporo. Zachęcam wszystkich do startu w kjs, zobaczycie ze nie jest to wcale takie łatwe.

Trochę techniki jazdy: Aplaaus Charada 4WD ma centralny mechanizm na wiskozie, wiec niestety hamulec ręczny niewiele pomaga. wiec nie da sie ustawiać tak łatwo samochodu. Hamując ręcznym hamujemy wszystkimi kolami.
Zapraszam na http://www.charadagtti.republika.pl oraz http://www.michal.net.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21-02-2007, 21:56 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
witam! na forum i zapraszam do czestszego udzielania się sądze że twoja wiedza na temat gtti wiele by pomogła :wink:

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21-02-2007, 22:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23-05-2005, 08:24
Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G102
Rok: 1989
Pytajcie wtedy odpowiem, ja rzadko sie rozpisuje.

Teraz szykuje piękny opis do 1.3, bo taki wynalazek mam. I będę nim startował prawdopodobnie w II rundzie Pucharu PZM Rajdzie Mazowieckim.

Na pewno gdzieś umieszczę link do forum :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24-02-2007, 01:22 
Offline

Dołączył(a): 25-09-2006, 19:20
Posty: 129
Lokalizacja: Tomaszów Maz
Witam krecik. Jeżeli sądzisz że w KJS nie ma prędkości to mocno się mylisz. Oczywiście są kluby które mało soba reprezentują organizujac "pachołkownie" i są kluby które przedstawiaja wysoki poziom odcinków i organizacji. Zapraszam na rajd ( w najbliższą niedziele) do Tomaszowa Mazowieckiego oraz ogólnie do województwa łódzkiego www.ak-tomaszowski.pl Moze się ździwisz ale tutaj duża część kierowców to "goscie" czyli załogi licencjonowane. Kultowy już odcinek w Zaosiu (szuter w lesie) ma zaliczone 190km/h W aucie quattro S2. Owszem mieliśmy pare wypadków ale tylko jeden smiertelny w Skierniewicach. Co do porównania "ośki" i 4wd na szutrach tylko głupiec powie że nie ma różnicy. 4wd lepiej wystartuje, szybciej przejedzie zakręt, szybciej wyjdzie z nawrotu i wyprowadzi z większej prędkości. Oczywiście że przedni napęd także moze byc szybki (u nas w klasie do 1300 zazwyczaj wygrywa ośka) ale tylko dlatego że kierowca jest niesamowity. Co do ręcznego w 4wd takze się mylisz. Zapraszam na jazde próbną moją 4wd wystarczy wcisnąć sprzęgło i ręczny blokuje tylko tył. Kumpel ściga się subaru justy i on ma problem z ręcznym na 4 koła ale on nie ma wiskozy tylko stałe przeniesienie napędu. Naprawde zapraszam w niedziele do tomaszowa odcinki są doskonałą praktyka nawet dla zaawansowanych kierowców a my z miłą chęcią obejzymy przedstawiciela "wyższego" poziomu i z miłą chęcią pokażemy nasze predyspozycje. Pozdrawiam

_________________
Wygrani są na mecie...
TXF 1.3i 4wd dla frajdy
S 40 1.9 TDI na co dzień
4.2 315KM w pracy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25-02-2007, 19:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23-05-2005, 08:24
Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G102
Rok: 1989
Ja wcale nie powiedziałam ze w kjs nie ma prędkości, uważam ze (150km/h)w imprezie amatorskiej to drobna przesada. Poza tym zrobiliście z KJS wyścig zbrojeń, gdzie bez szper, slików,serwisów, itp. po prostu nie podchodź. Ja to nazwałeś "pachołkownie" to impreza zazwyczaj regulaminowa. Poza tym uważam ze Ty „Wojciech1982” jesteś po prostu nie omylnym i jedynym guru ta tym forum i pewnie nie tylko... Widze ze jesteś wielkim specem jeśli chodzi o technikę, technikę jazdy itd. Aż miło, ze jesteś takim omnibusem.

Cytuj:
Napisał „Wojciech1982”

Naprawdę zapraszam w niedziele do Tomaszowa odcinki są doskonałą praktyka nawet dla zaawansowanych kierowców a my z miłą chęcią obejrzymy przedstawiciela "wyższego" poziomu i z miłą chęcią pokażemy nasze predyspozycje.


Za przedstawiciela jak to nazwałeś "wyższego rzędu" sie nie uznaje. A proponowanie takiego pojedynku jest żenujące. Jak chcesz sie prężyć i prezentować jak Paw to proszę bardzo, ja nie mam większego zamiaru schodzić do Twojego poziomu.

Nie chce mi sie z Tobą „Wojciech1982” dyskutować, bo my mówimy o zupełnie innych światach...

Niech bedzie, Wojtku masz racje.

Pozdrawiam Michał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25-02-2007, 23:09 
Offline

Dołączył(a): 25-09-2006, 19:20
Posty: 129
Lokalizacja: Tomaszów Maz
krecik napisał(a):
Nie chce mi sie z Tobą „Wojciech1982” dyskutować, bo my mówimy o zupełnie innych światach...

Te zupełnie inne swiaty to tylko kwestia finansowa bo licencje mozna mieć w żółwim tempie przez dwa sezony. Co do rywalizacji i zniżania sie do mojego poziomu także nie masz racji... Po prostu chciałem abyś przyjechał zobaczył na własne oczy a dopiero potem piepszył takie bzdury.
Z poważaniem Wojtek

_________________
Wygrani są na mecie...
TXF 1.3i 4wd dla frajdy
S 40 1.9 TDI na co dzień
4.2 315KM w pracy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16-08-2008, 15:51 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
Witam
Odkurzam troszkę temat,ale w troszkę innej kwestii....
Chce przerobić moje GTi na rajdówke...ale jeszcze nie teraz...Na razie startuje w sprintach i z całkiem niezłym wynikiem,Charade daje rade....ale...no właśnie...
-Zawieszenie nie wyrabia na zakrętach i nawrotach...jest za miękkie..
-Opony także nie trzymają tak jakby tego chciał....
-Hamulce...no cóż miałem(nieświadomy do końca) stary płyn i się dosłownie zagotował a z hamulców na pierwszej próbie Charadą na imprezie w tychach dosłownie się dymiło i pedał był starsznie twardy...ale drugi i trzeci przejazd było lepiej...

I chce się dowiedzieć czy możecie mi coś polecić na początek...czy części które bym wymieniał (nie są profesjonalne,ale będą lepsze na początek niż seryjne lub już wyeksploatowane...) :?: :?:
Amortyzatory
http://www.bilstein.de/cms_website/root ... page_id=32
http://www.carparts-cat.com/webkat.asp? ... 019&ROOT=1
Sprężyny
http://www.allegro.pl/item407608660_spr ... arade.html
opony
No własnie coś z TOYO
:?: :?:

Rozmawiałem już ze specjalistą od budowy rajdówek,był zdziwiony i troszkę dystansem podszedł do daihatsu (powiedział żebym to sprzedał i kupił np.jakiegoś Peugeota bo są bardziej dostępne częsci i samochody są popularne...),ale jak powiedziałem że ten samochód np.na 1/4 mili śmiga takie Peugeoty to zmienił zdanie....Powiedział mi ile co dokładnie kosztuje i jaki zakres zmian czekałby samochód....jest to proces nie odwracalny....więc na początek chce zmienić parę parametrów i zobaczyć jak samochód będzie się sprawował...nie chce wrzucic klatki,zawieszenia sportowego i całej reszty i okaże się że to nie to....na razie pomału...Oczywiście poradził żebym na początek sprawdził czy samochód ma homologacje FIA,bo jeśli nie ma to było by bez sensu...Oczywiście MA,wer.GTi i Detomaso mają...wiec mogą być prawdziwymi rajdówkami i startować nawet w PZmot...
Wiec co doradzacie z zawieszenia i opon....
A to kilka fotek z imprez w który brałem udział GTi...
http://pl.youtube.com/watch?v=w8PO0fmN308
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Aha i jeszcze....jak lub gdzie można wyłączyć blokadę...ale jak to się nazywa to nie wiem...tzn.w nowych samochodach gdy mamy wciśnięty gaz na maksa i naciśniemy hamulec drugą nogą do spadają momentalnie obroty...w charade mam tak że obroty nie spadają ale pedał hamulca robi się strasznie twardy...jak to wyłączyć.... :?:
I druga sprawa i pytanie to tych którzy mają wspomaganie....bo przy takiej ostrej jezdzie i szeregu szykan i nawrotów zdarza się lub mam wrażenie że wspomaganie przestaje działać...lub nie wyrabia...w czasie "normalnej eksploatacji" to nie miało miejsca,ale przy takiej się zdarza...czy to płyn może za stary :?: :?:

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16-08-2008, 17:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23-05-2005, 08:24
Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G102
Rok: 1989
Cytuj:
seba601s napisał:
Aha i jeszcze....jak lub gdzie można wyłączyć blokadę...ale jak to się nazywa to nie wiem...tzn.w nowych samochodach gdy mamy wciśnięty gaz na maksa i naciśniemy hamulec drugą nogą do spadają momentalnie obroty...w charade mam tak że obroty nie spadają ale pedał hamulca robi się strasznie twardy...jak to wyłączyć....


To dlatego ze serwo działa na podciśnienie, jak jedziesz ciągle pełnym gazem to brak podciśnienia i pedał po chwili robi sie twardy.
Pierwsze rozwiązanie zwierzyć pojemność miedzy serwem a silnikiem.
Drugie rozwiązanie to na stałe odłączyć wspomaganie hamulców
Trzecie rozwiązanie przyzwyczaić sie i mniej lewej nogi urzywać.

Co do sprężyn to tuningowe zazwyczaj są za miękkie, są niższe ale potrafi dobijać zawieszenie. Mi na takim zestawie dobijało bardzo mimo zawieszenia bilsteina.


hamulce tu masz wątek http://klub-charade.asis.pl/forum/viewtopic.php?t=3288

_________________
_________________________________
...::: Daihatsu Charade 1.3 16V :::...
zapraszam www.charadagtti.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16-08-2008, 19:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
krecik napisał(a):
To dlatego ze serwo działa na podciśnienie, jak jedziesz ciągle pełnym gazem to brak podciśnienia i pedał po chwili robi sie twardy.
Pierwsze rozwiązanie zwierzyć pojemność miedzy serwem a silnikiem.
Drugie rozwiązanie to na stałe odłączyć wspomaganie hamulców
Trzecie rozwiązanie przyzwyczaić sie i mniej lewej nogi urzywać.

Co do sprężyn to tuningowe zazwyczaj są za miękkie, są niższe ale potrafi dobijać zawieszenie. Mi na takim zestawie dobijało bardzo mimo zawieszenia bilsteina.
hamulce tu masz wątek http://klub-charade.asis.pl/forum/viewtopic.php?t=3288


Hamulców nie będę zmieniał,a na pełnym gazie wciskanie hamulca w zakrętach ma ustawić samochód,tak jeżdzą wszyscy-jedziesz na pełnym gazie i nie tracisz czasu na zdejmowanie nogi z gazu tylko sobie ustawiasz samochód lewą noga czyli hamulcem...ale widze że w charade to nie bardzo będzie wychodzić......na razie wlałem Dot5.1 i tyle,jest dobrze może klocki zmienie i tyle...dzięki za info i opinie o tych sprężynach...kurde wyglądają ładnie i jeszcze żeby tak się na nich jeździło...czyli co utwardzić seryjne lub te z Audi i obcinać... :?:

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16-08-2008, 21:41 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23-05-2005, 08:24
Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G102
Rok: 1989
Odnośnie hamulców w wątku jest wiele spostrzeżeń. Jeśli natomiast chcesz tym samochodem potem gdzieś startować w poważnych imprezach typu PZM, to wszystko rób zgodnie z homologacją. Potem jest łatwiej.

Odnośnie techniki jazdy nie będę sie wypowiadał, bo nie chce żeby znowu były nie porozumienia.

Cytuj:
Seba601s
na pełnym gazie wciskanie hamulca w zakrętach ma ustawić samochód,tak jeżdzą wszyscy-jedziesz na pełnym gazie i nie tracisz czasu na zdejmowanie nogi z gazu tylko sobie ustawiasz samochód lewą noga czyli hamulcem...ale widze że w charade to nie bardzo będzie wychodzić...


Dociążenie lewą nogą powoduje ze szybciej i pewniej przejedziesz przez zakręt. Do ustawiania samochodu jest potrzebna drobna korekcja siły hamowania tylnej osi lub geometrii. Używanie mocno i nadmiernie lewej nogi wcale nie jest najlepszym rozwiązaniem, bo zagotują sie hamulce, może nie na kjs ale na PZM na pewno w połowie oesu ich nie będzie. Wiec lepiej nauczyć sie lewej używać wtedy kiedy potrzeba.
Co do ustawiania samochodu to Charada G100 po korekcjach sie dobrze ustawia, zawieszenie można dość dobrze wyregulować do warunków i stylu jazdy kierowcy.

_________________
_________________________________
...::: Daihatsu Charade 1.3 16V :::...
zapraszam www.charadagtti.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16-08-2008, 22:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
Dokładnie tak jak piszesz...zbyt częste używanie tego sposobu przegrzewa hamulce...
A jakie opony?? Myśle raczej nad takim rozmiarem jak mam czyli 185/60 R14...Może jakieś sugestie :?:
No i amorki :?: Raczej na razie Bilsteina,bo wychodzą nawet taniej niż Kayaba a wydają mi się bardziej słusznym zakupem....no i strasznie nurtują mnie te progresywne sprężyny...w teorii są idealne....

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16-08-2008, 23:36 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-05-2007, 13:06
Posty: 651
Lokalizacja: Ostrzeszów
Samochód: Hyundai Sonata
Model: EF 2.5l V6 170KM
Rok: 2000
Wyrażę swoją opinię.
Moim skromnym zdaniem nie warto inwestować w Charade pod kątem wyścigów chociażby z braku dostępności części lub ich zawrotną ceną.
No chyba że będziesz miał z tego takie zyski, że nie będziesz się martwił kosztami napraw.

Posłuchaj specjalistę i kup inne, pospolite auto do ujeżdżania a Charade GTI sprzedaj (nie jeden fan Daihatsu marzy o GTI) lub zostaw na codzienna jazdę.

Pozdrawiam

_________________
Daihatsu Charade 1,3l 84KM 16v & Hyundai Sonata EF 2,5l V6 170KM 24v
Obrazek
HYUNDAI OSTRZESZÓW TEAM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL