forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 01-11-2024, 04:26

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pytanie do fanow charade
PostNapisane: 19-02-2007, 22:55 
Offline

Dołączył(a): 18-02-2007, 22:01
Posty: 2
Witam niedawno nabylem charade 1.0 z 91 r. stan ogolnie dobry silnik ma jedyne 96000 km (mma nadzieje:) i mam pytanie co z takim samochodem mozna zrobic zeby zwiekszyc osiagi czy oplaca sie przekaldanie silnika np od tej wersji gtti czy lepiej kupic poprostu gtti nie jestem mechanikiem i mam zerowe pojecie na temat mechaniki wiec jesli macie jakies radyto rposze w ludzkim jezyku:)))


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-02-2007, 23:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
znalezienie silnika z gtti to już problem (pomijając kwestię stanu) silnika z wiązką komputerem etc to trzeba mieć naprawdę szczęście - generalnie swap na 1.0t pociaga za sobą za dużo roboty bo poza silnikiem i okablowaniem inne są hamulce zawieszenie wydech etc. - już łatwiej znaleźć gtti i ją reanimować

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-02-2007, 23:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
a ja bym wybral turbienie tego silnika :) , jak szociu mówi silnik z GTti znajdziesz ... ale w stanie hmmmm wielkiej niewiadomej :))

a co lepsze to bym ci polecił silnik 1,6 od Applause , i odrazu masz 125KM , wiecej niz charada seryjna GTti

_________________
http://mieleckie.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-02-2007, 23:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
niewidze sensu turbienia więcej roboty niż korzyści. Do założenia silnika z applasua musie tez zmieniac wiazki + inne są mocowania silnika. Łatwiej już kupić charade 1.3 która ma dobre osiągi :wink:

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-02-2007, 23:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
powiedzmy , ja wolal bym sie bawic w wiecej i wiecej :) po co 1,3 skoro mozna 1,6 ? cena silnika ta sama , moc wieksza , spalanie mniejsze niz w 1,3 .... do tego wiazke ... i tak musi zmienic bo ma litrówke .... jeden pieron , a mocowania ? wszystko da się zrobic :)

_________________
http://mieleckie.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-02-2007, 23:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22-09-2006, 21:03
Posty: 139
Lokalizacja: Gdańsk
ja za to bym wżucił TDI ARL'a 150ps i zchipował na 205ps i 420Nm, założe sie że na 6 biegu przy 180-190km/h będzie palił gume na 165/70/13

_________________
BOOST IS BEST, SCREW THE REST!
2xGTti


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20-02-2007, 09:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07-10-2005, 14:48
Posty: 1097
Lokalizacja: Krosno
mazi napisał(a):
a ja bym wybral turbienie tego silnika :) , jak szociu mówi silnik z GTti znajdziesz ... ale w stanie hmmmm wielkiej niewiadomej :))

a co lepsze to bym ci polecił silnik 1,6 od Applause , i odrazu masz 125KM , wiecej niz charada seryjna GTti


Silnik z applausa miał 105 lub 115KM. ja innych nie widziałem. A co do zmieniania silnika to szkoda się bawić, bo trzeba kasy trochę dołożyć lepiej już kupić 1.3 czy GTti.

A swoją 1.0 jak masz z takim przebiegiem to dobre auto do miasta!! Nic nie bedziesz kasy dokładał przynajmniej!!

_________________
JEST RENAULT MEGANE 1.6 75KM.

BYŁ MITSUBISHI COLT C51 1.3 gaźnik, sonda lambda i ecu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20-02-2007, 11:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
Żeby zrobić dobry SWAP potrzeba około 3k/4k zł... Zawsze coś wyskoczy i mamy przewaznie 3 razy lub 4 razy tą kwote... Lepiej szukać GTti i te pieniądze zainwestować w remont generalny :) 1.0 z podniesionym ciśnieniem itp. i wyjdzie mniej kasy za wszystko a 1.0 jest dużo lźejszy od 1,6 co za tym idzie lepsza przyczepność.. Niewiem czy założyciel postu jechał już czymś o tak małej masie z FWD i ponad 100 kucyków i co to znaczy wcisnąć w deche na 2 biegu w GTti :evil:

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20-02-2007, 11:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
dziwni jestescie , a jak kupuje sie 1,3 to kurde nie trzeba zabawy ?? to samo trzeba robic co w 1,6 ,, czyli zalozyc instalacje cala , 1,3 i 1,6 maja tą samą wage, ale skoro wam chodzi o silnik typu plug and play to nie ma takiego , 1.0 jest fajny na turbinie(Gtti) , ale 1,6 bez turbiny go objeżdza , a 1,6 na turbinie to juz nie wspomne ......


mateusz - nie wszystko sie na kase przelicza .... albo przeliczasz tak jak ty mowisz albo lepiej kupić sobie tenisówki a swapa zostawić w spokoju ,

_________________
http://mieleckie.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20-02-2007, 18:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
Mając 1.3 i wsadzając 1.6 wszystko pasi tzn mocowania a instalacja 2-3 godzinki:) - co do 1.6 to czemu jestes mazi taki pewny że weżmie GTti? 4 Km raptem więcej wyżej połozony moment obrotowy w .1.6
Charada 1.3 ma 90 KM GTti 101 czyli 11 Kmwięcej ale to nietylko one robią ze katalogowo gtti ma 2,5 sek lepiej do setki , założe sie że jakby zmulił gtti do 90 Km i tak by wzieła 1.3- rzecz jasna turbinie się to zawdzięcza

Pozatym ten silnik 105 KM jest montowany w g200 gti i tam ma 9,5 sek - a g200 tak bardzo nie jest cięższa raptem 100Kg czyli jedna porządna osoba

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20-02-2007, 18:35 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
Amba napisał(a):
Mając 1.3 i wsadzając 1.6 wszystko pasi tzn mocowania a instalacja 2-3 godzinki:) - co do 1.6 to czemu jestes mazi taki pewny że weżmie GTti? 4 Km raptem więcej wyżej połozony moment obrotowy w .1.6
Charada 1.3 ma 90 KM GTti 101 czyli 11 Kmwięcej ale to nietylko one robią ze katalogowo gtti ma 2,5 sek lepiej do setki , założe sie że jakby zmulił gtti do 90 Km i tak by wzieła 1.3- rzecz jasna turbinie się to zawdzięcza

Pozatym ten silnik 105 KM jest montowany w g200 gti i tam ma 9,5 sek - a g200 tak bardzo nie jest cięższa raptem 100Kg czyli jedna porządna osoba


Amba
Może dlatego że silnik 1,6 ma najmniej 105KM a najwiecej 125KM ?

100kg różnicy wagowej Amba to dużo ...kto jak kto ale ty to powinieneś wiedzieć

Poza tym nie chce mi sie juz dłuzej gadac o tym , mi wystarczają liczby, jakie ma przyspieszenie na silniku 1,6 seryjnym a jakie na GTti seryjna .... nie wieżycie to nie , i montujcie sobie 1,3 , do zobaczenia na drodze ...

_________________
http://mieleckie.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20-02-2007, 18:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
W g100 niebyło 1.6 to do setki oficjalnego nie ma wyniku
w g200 9,5 sek - co do 125 km to fakt - jest taki podrasowany ale spotkać tą wersje tomistrzostwo świata - według mnie ma sens wstawiać 1.6 jeśli chce się go wmacniać - jest dobra niewysilona bazą

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21-02-2007, 00:55 
Offline

Dołączył(a): 18-02-2007, 22:01
Posty: 2
odpowiadam ze nie nie jezdzilem czyms tak malym z moca 100 kucy ale z checia bym sie przejechal:) a czy ta moja wersje da sie uturbic i jakie to by byly koszta? przypominam chcarada 1.0 91 rocznik


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22-02-2007, 22:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25-08-2004, 22:39
Posty: 213
Lokalizacja: Piastów
Amba napisał(a):
W g100 niebyło 1.6 ....

w g100 był fabrycznie montowany silnik 1.6 i nazywała się ta wersja GTI

Evolution 1100 napisał(a):
...a 1.0 jest dużo lźejszy od 1,6...


niestety stary nie masz racji, 1.6 hd-e jest lżejszy od 1.0 cb23, a już nie mówiąc o GTti, który jest znacznie cięższy

[quote="Evolution 1100...Niewiem czy założyciel postu jechał już czymś o tak małej masie z FWD i ponad 100 kucyków...[/quote]

jeździłęm charadką GTti i jeździłem też charadką a nawet kilkoma g100 z silnikiem 1.6 i muszę powiedzieć, że przy napędzie fwd charadka z seryjnym silnikiem 1.6 jest szybsza od seryjnej GTti.
GTti z silnikiem 1.6 waży niecałe 800kg i naprawdę zapier.... konkretnie ale trzeba się tym przejechać, żeby móc coś powiedzieć.
a swap na 1.6 jest tańszy niż Wam wszystkim się wydaje, trzeba tylko ruszyć trochę głową.
pozdrawiam
Osa

_________________
Osa kom: 501413307
Osa Motors: Sękocin Stary ul.Starowiejska 3
civic eg9 vti 1.6 176KM n/a
yamaha fazer 1000 0-100kmh 2.8s, 0-200 9.3s :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22-02-2007, 23:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Cytuj:
GTti z silnikiem 1.6 waży niecałe 800kg i naprawdę zapier.... konkretnie ale trzeba się tym przejechać, żeby móc coś powiedzieć.
a swap na 1.6 jest tańszy niż Wam wszystkim się wydaje, trzeba tylko ruszyć trochę głową.
pozdrawiam
Osa


Po takich postach aż mam chęć zaraz wydłubać 1.3 i wsadzić 1.6 do G200:) Problemem może jedynie być komp do 1.6 w nowej wersji (HD-EG) takiej jak była montowana w Aplausie około roku 1998. Chyba, że wsadzę starszy silnik + starszy komp, ale obawy mam co do niektórych sygnałów wejściowych czy będzie gdzie podłączyć ? (w nowych HC-E i HD-EG pobierana jest np informacja o włączeniu wentylatora nawiewu, czy ogrzewania tylnej szyby). No i te obroty... 1.6 ma o 500rpm mniej na odcięciu - trzeba by jakiś patencik na do odcięcie zmajstrować. Przyznaję, się, że często na 2 biegu zdarza się mi dochodziś do 7.5tyś ;)
A szczerze mówiąc... co do GTI to wiem, ze G200 mając 1.6 nazywała się GTI, ale o G100 nie słyszałem. Chyba 4x4 miały 1.6 ale nie nazywały się GTI - może ktoś potwierdzić ?

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL