więc po kolej:
Cytuj:
Najprawdopodobniej zakupię komplet nowych tłoków i pierścieni i dam blok do szlifu - żeby nie było mowy o jakichkolwiek problemach, zakupię też komplet nowych dopasowanych szpilek, uszczelkę TOKEI i komplet panewek.
szpilki odpowiendio twarde, niestety ARP nie robi do naszych autek a z innych niewiem jakie by podaeszły. uszczelka tokei jst ok ale zastanów się nad wzmocieniem kanałów wodnych
Cytuj:
Na wszystkich przewodach, które zależne są od podciśnienia w kolektorze (oprócz map-sensora) pozakładam jednokierunkowe, zapadkowe zaworki, żeby turbina nie dmuchała w pochłaniacz węglowy, czy do odpowietrzenia zbiornika paliwa. Natomiast sam MAP pozostawię tak jak jest... podciśnienie wysterowuje go do wyprzedzania zapłonu, natomiast z moich testów doszedłem, że nadciśnienie nie powoduje cofnięcia zapłonu dalej niż 0 stopni. Czyli działa jednokierunkowo i nie będzie pokazywał bzdur przy ładowaniu
niewiem czy wiesz ale jesli jest to map sensor typowo od wolnossaka to podanie nadcisnienia spowoduje w nim uszkodzenie membarny a tym samym bedzie dawałe głupie wyniki. pomierz napiecie na nim jak jest to standardo od 0-5v to nie problem wówczas podmieni się normalnym pod turbo na 2 bary
co do odm w gtti jednajest puszczona dolot przed turbine druga z korka oleju w puszke dolotu za przepustnica.
Cytuj:
To muszę jeszcze dokładnie przemyśleć i porobić kilka testów.
Największym problemem może być ciśnieniowe smarowanie ośki turbinki i jej chłodzenie. Czy jako źródło oleju pod ciśnieniem wykorzystać wyjście na czujnik ciśnienia oleju ? A po smarowaniu oddawać olej pod kapę zaworową jakimś wężem ?
obawiam się że wyjście czujnika czyli m10 to za mało, jak uturbiane sa auta nie mające turba w serii daje się przekładkę pod filtr oleju, chłodnicę oleju możesz dać zewnętrzną motocyklowa albo z opla(też jest nieduża).
Przewody do leju kupisz bez problemu w oplocie stalowym z zakutymi końcówkami, powrót z turbiny puszcza się w miskę bo olej ścieka grawitacyjnie.
Największy problem to bedziesz miał z wysterowaniem wtrysków bo nikt ci nowej mapy nie napisze, a wsadzisz wieksze wtryski bez zmiany softu to bedziesz zalewał silnik na wolnych obrotach.