forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 22-12-2024, 22:39

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: JAK DZIAŁA EFI?
PostNapisane: 23-03-2007, 09:42 
Offline

Dołączył(a): 20-03-2007, 21:53
Posty: 27
Lokalizacja: Poznań
HEJA jutro jade po charadke 1.3 16v EFI wiem ze ten skrót to elektroniczne sterowanie paliwem ale co i jak po co to?czy to komputer sterujacy wtryskiem czy przepustnica w zaleznosci od sily depniecia na gaz?czy zupelnie inna bajka? pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23-03-2007, 09:54 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
wiec po kolej, wtryskiwacze dostaja sygnal z komputera, tzn w zaleznosci od typu wtrysków albo wszystkie sa sterowane osobno albo pracuja w trybie batch (jak w gtti) czyli wszystkie w tym samym czasie. Komputer bierze sygnał do sterowania wtrysków z czujnika znajdującego się na przepustnicy, oraz informację o temp silnika z czujników, przy niskiej temp. dodatkowo strowany jest tzw. wtryskiwacz rozruchowy podajacy bogatsza dawkę paliwa. Dodatkowo sygnał brany jest też z MAP lub MAF sensora oraz sondy lambdy ( w przypadku gdy niema lambdy jak w gtti to jest jeszcze regulacja A/F) W niektórych autach jest jeszcze czujnika halla podajacy informację o ilości obrotów wału oraz knock sensor odpowiadający za informację o spalaniu stukowym. Wszystkie ECU mają też tryb awaryjny np w gtti po sciagnieciu przewodów z czujnika przepustnicy auto dalej bedzie jechało ale w trybie awaryjnym gdzie komputer podaje bogatsza mieszanke zeby zapobiec spalaniu stukowemu

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: ;)
PostNapisane: 23-03-2007, 10:53 
Offline

Dołączył(a): 20-03-2007, 21:53
Posty: 27
Lokalizacja: Poznań
DZIEKI ZA WYCZERPUJHACA ODPOWIEDZ;) a czy ktos widzial w G100 styrefy kontrolowanego zgniotu? chociaz pod maska? pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23-03-2007, 11:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
Cytuj:
DZIEKI ZA WYCZERPUJHACA ODPOWIEDZ;) a czy ktos widzial w G100 styrefy kontrolowanego zgniotu? chociaz pod maska? pozdro


ja widziałem ale poszły na spacer :lol:

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23-03-2007, 12:24 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 12:21
Posty: 661
Lokalizacja: Jasło
A ja sie jednak wypowiem I moje zdanie jest takie ze jak dobprze przyper... to zadne strefy ci nie pomoga...., czy autko bedzie mialo 5 gwiazdek w EURO NCAP czy 3 czy 1 czy zadnej to i tak te testy robione sa do predkosci 60 km/h czyli jadac powyzej gwiazdki mozesz sobie wsadzic ale w ... niebede brzydko pisal ale przesłanie jest chyba jasne i logiczne...

_________________
Poprzednio:
DAIHATSU Charade G12 1,0 CS
DAIHATSU Charade G201 GTI 1,6 16V
Aktualnie:
Honda Civic Sedan 2001

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23-03-2007, 12:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Zgadzam się z przedmówcą ! Ludzie kupują auta z 10 poduszkami a potem giną jak z jadącego przed nimi tira spada belka drzewa i przebija przednią szybę zabijając ludzi w środku. EFI jest czymś co w stosunku do gaźnika zwiększa ekologię, moc i jakość pracy silnika.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23-03-2007, 14:17 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10-09-2004, 23:13
Posty: 310
Lokalizacja: Zielona Góra
Owszem testy sa robione przy takich prędkościach (ok 60km/h) bo bierze się pod uwage to że zwykle ludzie używają hamulca przed zderzeniem i wyhamowują do takich prędkości. :) Ale co racja to racja, jak sie przegnie to nic nie pomoże.

_________________
Charade 1.3 16v EFI


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23-03-2007, 14:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 12:21
Posty: 661
Lokalizacja: Jasło
Zgodze sie ale nie zakazdym razem dasz rade schamowac do tych "BEZPIECZNYCH 60 km/h" ....

_________________
Poprzednio:
DAIHATSU Charade G12 1,0 CS
DAIHATSU Charade G201 GTI 1,6 16V
Aktualnie:
Honda Civic Sedan 2001

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: HMM
PostNapisane: 23-03-2007, 17:12 
Offline

Dołączył(a): 20-03-2007, 21:53
Posty: 27
Lokalizacja: Poznań
bo widzicie to jest tak ze jak sie ma pełno poduszek i elektronike typu ABS, ESP i inne skroty to włącza sie niesmiertelnosc, jasne ze rozsadek jest najwazniejszy ale gdyby doszlo do podobnego wypadku np omegi z 89roku a np toyoty avensis z 2006roku to ja wole byc w tej drugiej. a myslenie typu ja nie mam zamiaru sie rozbijac jest iracjonalne chyba ci co gina codziennie na naszych drogach to nie tylko samobójcy i wariaci lecacy 150-200 na godzine. takie poduszki fajnie jest miec gdy wleci na ciebie zhlany ****** nie wazne czy 40km/h czy 120km/h jeseli jest szansa ze poduszka moze uratrowac zycie to naprawde warto ja miec i OBY SIE NIGDY NIE PRZYDAŁA. pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23-03-2007, 17:54 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
ja bym wolał byc w omedze, nowe auta składają się jak puszki po browarze a tary pancerny samochód o masie koło 2 ton jest jak pocisk

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23-03-2007, 17:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-10-2005, 15:08
Posty: 153
Lokalizacja: Bełchatów
I na tym to szociu polega aby się składały aby pochłanić całą energię (ty wychodzisz cały a auto na złom). W starych samochodach "pancernych" jak określiłeś nastepuje zderzenie sprężyste (tak jakbys dwie kulki puścił na siebie) a cała energia nie zostaje pochłonięta tylko zamieniona.

_________________
Darade GTtI (narazie upgrade do 1xx KM) - było
Sand Lover Discovery


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23-03-2007, 19:24 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
no wlasnie o to mi chodzi, samochody a raczej pasazerowie nowoczesnych samochodów mają problem jak zderza się z jakims 2 tonowym scorpio, omega lub czyms wiekszym, jak jest samochód duży to i ma się co skladać, wystarczy przypominec sobie crash test poloneza ktory wypadl jako auto w miare bezpieczne :wink: Ale swoja droga podziwiam konstruktorów np. takiego smarta na crash testach mozna zobaczyc jak skonstruowana jest plyta podlogowa, silnik chowa sie pod auto przy zderzeniu..

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23-03-2007, 22:35 
Offline

Dołączył(a): 20-03-2007, 21:53
Posty: 27
Lokalizacja: Poznań
smart fakt jest bezpieczny ale drogi, takie same wyniki w zderzeniach mialy trojaczki z czech (aygo,C1,107) a te autka sa jednymi z najtanszych to jest sztuka, wracajac do starych czołgów typu omega fakt sa ciezkie ale nie posiadaja sztywnej konstrukcji kabiny, w nowoczesnych autach przod jest miekki a kabina niezniszczalna przy 60km/h co oznacza ze przykladowa omega z np 89 gniecie sie cala razem z kabina i nie ma w niej przestrzeni na przezycie a np w avensis 2006 zniknie caly przod ale konstrukcja kabiny rozniesie energie na okolo pasazerow w konsekwencji moze im tylko zaszkodzic olbrzymie przeciazenie (w rozsadnych predkosciach). wspomniany polonez z crash testow wyszedl jako tako bo posiada konstrukcje ramowa jak prawdziwe terenowki.
kwestia ciezaru na tu znaczenie podczas zderzenia gdy bierzemy pod uwage konstrukcyjnie aktualne pojazdy bo gdy rozbijemy czolowo np toyote auris z BMW 7 z lat 80-tych to po beemce zostanie niewiele.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23-03-2007, 23:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
o czym wogóle ta rozmowa , charada zapewnia nam minimalne poczucie bezpieczeństwa , auto ma ponoć tak skonstruowaną łapę pod silnikiem która ma nie pozwolić silnikowi na wejście do kabiny , mamy pasy , jak bym sie tym przejmował to bym wogole nie jeździł starszymi autami ... weźcie TICO i porównajcie go z Cuore ..... Cuore przeszło minimalne wymagania jakie tylko były ( i są ) nałożone na producentów .... zostało wypuszczone do Niemiec , Anglii , Francji i innych krajów europejskich , Niestety Tico nie udało się przejeść tego i uzyskać homologacji na rynki Europejskie .... no i trafiło do polski tylko .... nie poszło dalej! Natomiast Matiz już daje rade :) ale to rozmowa kompletnie bez sensu bo Matiz to przedział wiekowy G200 ... no i oczywiście nowszych Cuore , które miały Montowane Poduchy , pirotechniczne napinacze ,

Swoją drogą ciekawe jak Nowy Sirion wypadł w teście zderzeniowym a jak wypadła Yariska .... w końcu to bracia :)

Crash Testy to mogą tylko nam powiedzieć że za auto zapłacimy więcej :) a czemu tak ?? ok , jest testowane 60km/h .... wszyscy wyszli Cało ... fajnie brzmi prawda ?? ok , teraz my jedziemy 60km/h super bezpiecznym autem ... na pewno nic nam sie nie stanie !! .... nagle wjeżdża w nas ktoś z prędkością tylko 70km/h !! - przypominam to nie są duże prędkości !!!!! i Nasza Prędkość plus prędkość drugiego auta jest równa 130km/h .... i teraz zagadka - auto było testowane przy 60km/h czy przy 130km/h ?? takich przykładów mogę dawać wiele .... czasem się zastanawiam czy producenci to te samochody robią żeby ludzie wychodzili cali podczas zderzenia ze ścianą ? czy podczas zderzenia 2ch samochodów ... nie da sie ukryć że producenci zauważyli że słowo BEZIECZENSTWO świetnie się sprzedaje ... a o to chodzi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23-03-2007, 23:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 12:21
Posty: 661
Lokalizacja: Jasło
Od tego chlopaki zacznijmy ze problem pojawia sie wlasnie wtedy gdy 2 samochody jeden nowy drugi stary o podobnej masie spotkaja sie blizej niz by chcieli niop wtedy nowy i stary wala w siebie czolowo i kto wychodzi calo ... ten nowy moze miec przod roztluczony na mluto ale klatka jaka jest kabina nie ulega deformacji tak znacznym... Wrocmy do starego uczestika zderzenia dostaje rowniez w czolo pozornie niby nic wielkiego przod zgnieciony ale idzmy dalej kabina rowniez ... niebylo elementu ktory pochlania uderzenie i rozprasza na inne elementy...

Wiec tak prawde powiedziawszy wolal bym siedziec w nowym zamochodzie niop ale i ten nowy nie pomoze choc ma 9 poduszek i cala mase skrotow....

_________________
Poprzednio:
DAIHATSU Charade G12 1,0 CS
DAIHATSU Charade G201 GTI 1,6 16V
Aktualnie:
Honda Civic Sedan 2001

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL