forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 22-12-2024, 12:09

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 19-06-2007, 15:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
Cytuj:
yczaj duże silniki są słabe na niskich obrotach!


kto ci takich rzeczy naopowiadał. Silnik na krótkich korbach wkręca się szybko na obroty, im większe wykorbienie tym wkręca się wolniej. pozatym te z 2 zaworami na cylinder mają niżej położony maks. moment

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-06-2007, 17:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Dobrze prawisz szociu :) Silniki 8v zawsze miały niżej większy moment. Najlepiej i tak wkręcają się "rotory" bo tam nie ma co oporów stawiać :) Zresztą 1.3 litra 230KM i spalanie rzędu 15 litrów/100 to typowe dla rotorków bez turbinki i mówi wszystko :)
A nie wiesz przypadkiem jak ma się wykorbienie do max obrotów ? Mam na myśli dokładnie 1.3 i 1.6 z charadek. 1.6 kręci się o 500rpm niżej od 1.3 - to reguła czy tylko w charadach tak jest ?

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Szybcy i wściekli,czyli kto był szybszy....
PostNapisane: 19-06-2007, 19:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
Jak się okazało szfagier ma silniczek 1.6 16V i trochę skromniej wyposażony niż myślałem... A jeśli chodzi o przyśpieszenia,no cóż.....wiadomo kto był de beściak :!: Mimo iż miał wlane V-power to mu nie pomogło....
Ale powiem że jak by miał silnik 2.0 to może mi też by V-power nie pomógł...ale kto wie,czas pokaże. :twisted:
Wiadomo że nie zawsze jest się najszybszym na ulicy...

Ps.Szfagier nie chciał się ścigać na początku bo widział te fotki do których link krążył tu po forum(chodzi o te wypadki). Wiadomo,daje takie coś do myślenia...

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-06-2007, 20:41 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Jak zalał v-power to mógł przyspieszyć zapłon. Ty też jak zalejesz - przestaw o 3-5 stopni - zobaczysz wówczas co to znaczy mieć V-Power wlane :D
Wyższe oktany = większa odporność na spalanie stukowe = możliwość większego wyprzedzenia zapłonu.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-06-2007, 22:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
chciałbym żeby to było tak proste jak piszesz ale nie jest, znajde nr wrc w którym robili testy na hamowni na różnych paliwach przy takim samym setupie. Co do wykorbienia to dłuższy skok tłoka to większe obciążenie dla wału więc pewnie z tego to wynika. Wszystkie short rody szybko się wkręcają . co do wankli to moc i obroty wynikaja z budowy, nie tyle mniejszych oporów co w czasie jednego cyklu jest robiony wtrysk, spalanie i wydech, gdzie w konwencjonalnym silniku potrzeba na to 2 cykle coś jak w dwusuach

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-06-2007, 22:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Oglądałem na Discovery taki programik. Zwiększenie mocy przy lepszym paliwie pojawiało się dopiero w silnikach 2.0 doładowanych (Subaru, VW FSi i podobne) Przy wolnossących w granicach 1.6 litra nie było różnic.
Ale.. zawsze psychika ma radochę z v-powerka :D

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-06-2007, 22:54 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
ja wole radoche mojego portfela :lol:

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-06-2007, 22:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
drookash napisał(a):
Oglądałem na Discovery taki programik. Zwiększenie mocy przy lepszym paliwie pojawiało się dopiero w silnikach 2.0 doładowanych (Subaru, VW FSi i podobne) Przy wolnossących w granicach 1.6 litra nie było różnic.
Ale.. zawsze psychika ma radochę z v-powerka :D


Powiem tak,że ja odczuwam różnicę pomiędzy 95 a 98,więc i na V-power też jakaś różnica będzie(tylko nie piszcie mi że mam w głowie hamownie czy coś w tym rodzaju,po prostu czuje i już)
Kiedyś mając poloneza 1.6 na wtrysku nalałem V-power i też była kolosalna różnica,wiadomo że autko nie "leciało" :wink: ,ale był odczuwalny zapas mocy,gdzie przy 95 czułem że więcej z silnika nie wyciągne...
A jeśli nie ma jakiegoś wzrostu mocy to jest lepsza kultura pracy silnika i łatwiejszy rozruch...

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-06-2007, 23:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
wiec coś jest nie tak skoro czujesz różnicę na dupohamowni. Jak bedziesz nastepnym razem sprawdzimy zaplon na lampie bo moze masz przyspieszony i na normalnej benzynie idzie gorzej.

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20-06-2007, 00:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
No tak.. zaraz się okaże, że przed sprzedażą zapłonik poszedł w przód by ładnie się zbierał. Stary numer w polonezowych silnikach i nie tylko. We fiacie 1300/1500 łańcuszek o ząbek przestawiali by szedł lepiej. Ja między 95 a 98 nie czuję innej różnicy niż wspomniany wcześniej rozruch. Po nocy na 95 robi 4-5 obrotów i pali, na 98 2-3 obroty i pali. Jak ciepły to już nie ma różnic.
Spowodowane jest to pewnie jakąś większą lotnością 98, a może innymi pierdołkami...

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20-06-2007, 09:56 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
szociu napisał(a):
wiec coś jest nie tak skoro czujesz różnicę na dupohamowni. Jak bedziesz nastepnym razem sprawdzimy zaplon na lampie bo moze masz przyspieszony i na normalnej benzynie idzie gorzej.


Oki to moze podjade w tym tygodniu jak będziesz miał czas..bo jestem ciekawy jak to będzie z tym zapłonem..

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20-06-2007, 10:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
dopiero poczatek przyszlego, moze w weekend ale to do dogrania

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20-06-2007, 18:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-08-2006, 16:30
Posty: 67
Lokalizacja: Lublin
hmm wstępnie rozeznając czy charadka da radę czy nie np nissanowi najlepiej porównać stosunek mocy do masy - oczywiście tutaj mamy na myśli zdrowe silniki i masę seryjną, a wiadomo, że różni silnikowi przeciwnicy się trafiają i różne mają pierdoły w bagażnikach ;)

_________________
Możliwość zahamowania jest Twoim prawem do prędkości...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08-07-2007, 23:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-05-2007, 13:06
Posty: 651
Lokalizacja: Ostrzeszów
Samochód: Hyundai Sonata
Model: EF 2.5l V6 170KM
Rok: 2000
Moje Ofiary:
- Golf III (nie znam pojemności ) - zaczepił mnie na trasie. Odpuścił po tym jak go wyprzedziłem przy 150km/h.


C.D nastąpi
Pozdrawiam

_________________
Daihatsu Charade 1,3l 84KM 16v & Hyundai Sonata EF 2,5l V6 170KM 24v
Obrazek
HYUNDAI OSTRZESZÓW TEAM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08-07-2007, 23:21 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
jeździłem golfem III 1.8 benz.. czołg - porażka na maxa. ciśniesz gaz a on mułowato się zaczyna rozpędzać :D niby 90KM, ale niemieckie a japońskie koniki :)

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL