Myśle że odpowiedni dział na to
Założenie było takie że miał być zrobiony mały remoncik - wymiana uszczelniaczy na zaworkach, pierścienie tłokowe ( po rozebraniu miała być decyzja czy obróbka tulei czy nie ) no i co idzie za tym uszczelka pod głowicą. Silniczek wciągał troszkę oleju i dlatego postanowiłem rozebrać i porobić wszystko zanim wyląduje w srebrnej budzie.
Dzień 1
Zaczeło się całkiem normalnie, silniczek ma około 175k km wiec co można się spodziewać :
![Obrazek](http://img261.imageshack.us/img261/3581/pict0007fl5.th.jpg)
![Obrazek](http://img148.imageshack.us/img148/9947/pict0010sf9.th.jpg)
![Obrazek](http://img408.imageshack.us/img408/1234/pict0017ey2.th.jpg)
![Obrazek](http://img148.imageshack.us/img148/6200/pict0019nb9.th.jpg)
Wstępne pomiary tulei na szybko:
Pomiary pokazały że tuleje cały czas są w nominale i max owal jaki mi się udało wychwycić to nie więcej niż 0,02.
Dzień 2
Korbowody na wierzchu, syfu nie mało, panewki korbowe nadgryzione czasem, tuleje – kiepskie zdjęcie ale widać że oryginalne ślady po honowaniu zostały :
Kilka fotek tak żeby potrenować fotografie
Dzień 3
No i zaczęły się niespodzianki, zęby pozbierałem z podłogi, po uszkodzeniu widać że występowało spalanie stukowe dlatego się tak wyłamał ale coś mi nie pasowało i szukałem dalej przyczyny. Padło postanowienie po oględzinach dokładnych tłoków że wszystkie wylądują nowe. Jeden połamany, drugi miał luzy na sworzniu więc wszystkie będą nowe.
Dzień 4
Dzień poświecony na czyszczenie itp. rzeczą
Dzień 5
Rozbebeszenie głowicy, w końcu dotarły pierwsze części : udało się znaleźć uszczelniacze TAKOMY a nie jakieś zastępcze „noname” mam nadzieje że lepiej się spiszą. Uwidoczniłem kilka niedociągnięć odlewu głowicy.
Dzień 6
Skoro reszta części nie chciała dojechać i nie zapowiadało się że będą dość szybko to wpadł do głowy pomysł aby usprawnić troszkę głowice.
PRZED
PO (ale na tym nie koniec )
PRZED
PO
Dni następne ( brak czasu na regularne wizyty w garażu odsuwa termin zakończenia prac )
Większa partia części dojechała w tym tygodniu : Tłoki i sworznie – japan, pierścienie CTI – japan, nie mieli RIK’a więc musiałem się zadowolić CTI
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
, panewki korbowodowe – japan, tarcza sprzęgła Aizin – japan, uszczelka pod głowice wiele innych cześci mało istotnych.
Dalsze zabawy z głowica, powierzchnia przylgowa zaworków wydechowych była okropna ale minimalne dotarcie i wszystko ładnie wygląda jak z fabryki.
Relacje postaram się aktualizować na bieżąco ale różnie to bywa.
Macie jakieś propozycje co jeszcze można zrobić przy okazji w tym silniku ?