forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 22-12-2024, 13:30

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A chciałem tylko wymienić uszczelke i pierścienie-1.3 G102
PostNapisane: 16-11-2007, 13:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
Myśle że odpowiedni dział na to :)
Założenie było takie że miał być zrobiony mały remoncik - wymiana uszczelniaczy na zaworkach, pierścienie tłokowe ( po rozebraniu miała być decyzja czy obróbka tulei czy nie ) no i co idzie za tym uszczelka pod głowicą. Silniczek wciągał troszkę oleju i dlatego postanowiłem rozebrać i porobić wszystko zanim wyląduje w srebrnej budzie.

Dzień 1

Zaczeło się całkiem normalnie, silniczek ma około 175k km wiec co można się spodziewać :
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Wstępne pomiary tulei na szybko:
Obrazek

Pomiary pokazały że tuleje cały czas są w nominale i max owal jaki mi się udało wychwycić to nie więcej niż 0,02.

Dzień 2
Korbowody na wierzchu, syfu nie mało, panewki korbowe nadgryzione czasem, tuleje – kiepskie zdjęcie ale widać że oryginalne ślady po honowaniu zostały :
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Kilka fotek tak żeby potrenować fotografie :)
Obrazek Obrazek

Dzień 3
No i zaczęły się niespodzianki, zęby pozbierałem z podłogi, po uszkodzeniu widać że występowało spalanie stukowe dlatego się tak wyłamał ale coś mi nie pasowało i szukałem dalej przyczyny. Padło postanowienie po oględzinach dokładnych tłoków że wszystkie wylądują nowe. Jeden połamany, drugi miał luzy na sworzniu więc wszystkie będą nowe.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Dzień 4
Dzień poświecony na czyszczenie itp. rzeczą
Obrazek

Dzień 5
Rozbebeszenie głowicy, w końcu dotarły pierwsze części : udało się znaleźć uszczelniacze TAKOMY a nie jakieś zastępcze „noname” mam nadzieje że lepiej się spiszą. Uwidoczniłem kilka niedociągnięć odlewu głowicy.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Dzień 6
Skoro reszta części nie chciała dojechać i nie zapowiadało się że będą dość szybko to wpadł do głowy pomysł aby usprawnić troszkę głowice.
PRZED
Obrazek
PO (ale na tym nie koniec )
Obrazek
PRZED
Obrazek
PO
Obrazek

Dni następne ( brak czasu na regularne wizyty w garażu odsuwa termin zakończenia prac )
Większa partia części dojechała w tym tygodniu : Tłoki i sworznie – japan, pierścienie CTI – japan, nie mieli RIK’a więc musiałem się zadowolić CTI :(, panewki korbowodowe – japan, tarcza sprzęgła Aizin – japan, uszczelka pod głowice wiele innych cześci mało istotnych.
Dalsze zabawy z głowica, powierzchnia przylgowa zaworków wydechowych była okropna ale minimalne dotarcie i wszystko ładnie wygląda jak z fabryki.
Obrazek Obrazek Obrazek

Relacje postaram się aktualizować na bieżąco ale różnie to bywa.
Macie jakieś propozycje co jeszcze można zrobić przy okazji w tym silniku ?

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Przy okazji remontu
PostNapisane: 17-11-2007, 13:10 
Offline

Dołączył(a): 05-02-2007, 12:24
Posty: 133
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Samochód: Charade
Model: Były G100 i G112
Rok: 1988
Niedzwno skończyłem składać mój silnik, i myślałem nad przeszlifowaniem wałka na sportowy, tzw. GT czyli od 5-20% + mocy.
Ale w moim CB23 nie ma to sensu, i tak będzie słaby.
Może znajdziesz gdzieś fachowca tańszego niż Świątek,gdzieś na szlifierni , o ile nie trzeba robic nowego wałka ceny nie są drastyczne, a efekty odczuwalne.
Nie wiem czy nie trzeba przestrajać komputera i wymieniać sprężyn zaworowych, ale myślę że przy niewielkiej korekcji wzniosu krzywki nie trzeba.

_________________
Było Charade G 100 CB23 1.0 B 1988r. oraz
Charade G 112 4WD 1,3 16V EFI 1988r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przy okazji remontu
PostNapisane: 17-11-2007, 14:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
Narazie ten silnik doprowadze do fabryki.. niemam czasu, w pracy bym załatwił sobie napawanie laserowe na krzywki ale wole nie kombinować chwilowo bo niech wałek się rzuci itd itd..
Mam dość spory problem z uszczelniaczami na wtryski,na 99% pękniety tłok jest od walnietej uszczelki na tym wtrysku. Latał sobie z max luzem a pozostałe 3 bajka, uboga mieszanka co daje wyższa temp pracy i po tłoku. Nie wiadomo kiedy się ukruszył ale napewno nie 50km temu :)
Nigdzie nie maja takich uszczelniaczy. POMOCY !

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17-11-2007, 18:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
które uszczelniacze, te a koncowce wtrysku, te od tył czy oringi ? (pisze na bazie wtrysków gtti ale chyba są podobne)

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18-11-2007, 22:41 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Odpowiem za Evo - chodzi o te od strony kolektora, takie kołnierze. Oringi od strony listwy są ok. Ja również szukałem po kilku sklepach i nie ma :( Może Szociu znajdziesz coś od mazdy 323F 1.6/1.8 - widziałem, że są podobne.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-11-2007, 02:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
z evo są podobne również ale na przód nie podchodzą, za to te tylne i oringi są identyczne :)

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20-11-2007, 19:12 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
No niema nigdzie....
W JC byłem, gościu przyniósł z magazynu sterte uszczelniaczy które mieli do japońców i żaden nie pasuje.
Co powiecie na teflonowe ?? Ja wiem za sztywne ale gumek tak nie wytocze :( A teflon się wmiare dopasuje i uszczelnią. Napewno lepsze to niż latający uszczelniacz jak żyd po pustym sklepie.

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24-12-2007, 11:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
Zrobiłem sobie prezent na świeta i poskładałem moją 1.3

Dzięki wielkie osobą które pomogły że silniczek znów ożył i przyczyniły się do tego remontu.
Wiadomo nie obyło się bez problemów, do teraz zastanawiam się jak ustawić rozrząd, według manuala za cholere nie pasuje !

Obecniem mam obiawy ksztuszenia po mocniejszym dodaniu gazu jak auto sie rozgrzeje, ale powyżej 2,5k rpm jest już wszystko jak należy. Na dzień dzisiejszy wymieniłem wszystkie wężyki od podciśnienia na nowe i jadac do pracy nie było żadnego problemu z tym gazem, zobaczymy w drodze powrotnej.

Reszte zdjęć ze składania umieszcze po Św.

No i na koniec Zdrowych Spokojnych Świat !!!

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16-02-2008, 18:37 
Offline

Dołączył(a): 14-01-2008, 09:36
Posty: 18
Lokalizacja: Wrocław - Nowa Ruda
Hej. Mam pytanie ile Cię wyniósł remont dokładnie chodzi mi o tłoki i pierścienie i czy robiłeś szlif. Bo u mnie po raz kolejny uszczelkę pod głowicą wywaliło i chyba szykuje się generalka. Szukałem w Hipolu - tam tłok kosztuje 51zł, ale już na http://moto.sklep.pl/ kosztują 115zł więc jak to jest? Pozdrawiam

_________________
szamada - szary szatan wswi
Mondeo Mk1 2.5 V6 170KM 15l/100km w-aw, 7,5l/100km trasa (Pb95)
BMW 525iA [E34] R6 170KM 18l/100km w-aw, 9l/100km trasa (Pb95)

Czasami mam wrażenie, że otaczają mnie analfabeci...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-02-2008, 00:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
minogv napisał(a):
Hej. Mam pytanie ile Cię wyniósł remont dokładnie chodzi mi o tłoki i pierścienie i czy robiłeś szlif. Bo u mnie po raz kolejny uszczelkę pod głowicą wywaliło i chyba szykuje się generalka. Szukałem w Hipolu - tam tłok kosztuje 51zł, ale już na http://moto.sklep.pl/ kosztują 115zł więc jak to jest? Pozdrawiam


Jak pisałem w moim pierwszym poście nie robiłem szlifu bo tuleje były można powiedzieć nie naruszone a tłoki kupiłem z Hipola i były to oryginalne made in japan i kosztowały chyba 2 zł mniej niż piszesz, pierścionki CTI były za 92 zł też z Hipola bo wsumie wszystko u nich kupiłem bo gdzie indziej jest drożej. Tłoki są ze sworzniami które trzeba dać do przełożenia - koszt łącznie z prostowaniem korbowodów - około 150 zł. Ja się z moim remontem nie zamknąłem w 1k zł ale uważam że warto było. Silniczek OK więc już nowe bijące świecącym czerwonym kolorem sprężynki czekaja, a w przyszłym miesiącu amorki i kilka gumek i dalej w drogę :) A w następnym jak już nie będzie soli na drogach zabieram się za blachy.

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL