Remont 1.3 / 1.6 za 1500 zł ??? Zależy od tego ile weźmie mechanik. Pozwolisz, że na szybko podliczę bo porządny REMONT silnika w naszych pociechach to 2500 zł
1. Tłoki do 1.3 to wydatek 4 x 39zł (HIPOL) do 1.6 4x95zł (HIPOL), ale chcąc doprężyć 1.6 można stosować tłoki od 1.3 - więcej ci potem opowiem...
156zł
2. Pierścienie - 90 zł za "coś" ub 190 zł za japonię. Straczą ci te za
90 zł.
3. Panewki -
60 zł / korbowody i
90 zł za wału
4. Uszczelka pod głowicę -
105zł TOKEI, lub TAKOMA - 49,00 zł - TAKOMA najbardziej podobna do fabrycznej, lecz z doświadczenia wiem, że TOKEI trzyma najlepiej ze względu na specyficzne obciśnięcie wzmocnieniami na krawędziach otworów.
5. Uszczelniacze - 16x4 zł czyli
64zł
6. Komplet uszczelek góry jakieś
40 zł, dołu ~
80 zł komplecik !!!
7. Pompa wody -
90 zł nowa.
8. Szlify - blok - liźnięcie z góry
20 zł, plan głowicy 40.
.60 zł, dotarcie zaworów po 10 zł x 16 =
160 zł- w cenie najczęściej gratis wymiana uszczelniaczy przy tym + honowanie dziur - 4 x 50 zł =
200 zł
9. Pasek rozrządu -
60 zł, napinacz
85 zł
Olej - 2 x 100 zł (na dotarcie i docelowo), płyn chłodniczy, filtr oleju 2x to razem jakieś
260zł
Szpilki do głowicy ci załatwię
Mam CBC utwardzane 10.9 - grubsze w korpusie od fabrycznych
Dolicz sobie jeszcze wydatki na jakieś opaski, zaciski, silikony, środki czyszczące itd...
A mechanik też chce dzieciakom dać jeść.. 1000 zł zawoła
1620 + 1000 zł... + pierdołki ~ 2700 zł... jabyś nie liczył. Czy się opłaca ???
I teraz pomyśl... poskładałeś.. pośmigałeś i za 1000km zaczyna bąbelkować... dlaczego ??? Po 500km dokęcić głowicę !!! po 1000 dokręcić i jeszcze po 1500 sprawdzić... Inaczej cały remont o kant... Uwierz mi mam to przerobione