forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 20-11-2024, 18:00

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Niebieski dym z wydechu... silnik CB-23
PostNapisane: 15-05-2005, 19:57 
Sluchajcie macie jakis patent na zlikwidowanie niebieskiego dymu z wydechu? Wymienilem pierscienie ale bez szlifowania cylindrow bo wygladaly na znosne :? Co myslicie o zalaniu silnika "moto doktorkami", albo jakims innym cudem? Ratujcie bo nic nie widze w lusterkach :evil:
Aha i druga sprawa to czarne swiece. czym to spowodowane? spalaniem oleju czy zla mieszanka paliwa i pow?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15-05-2005, 20:02 
PS. spalanie paliwa to okolo 7-8litrow przy delikatnej jezdzie, a spalanie oleju to okolo 1litra na ~400km


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15-05-2005, 23:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25-08-2004, 22:39
Posty: 213
Lokalizacja: Piastów
witam
przechodziłem dokładnie to samo
zmiana pierścionków jeszcze bardziej pogorszyła sprawę
niebieski dym, czarne świece - skutek spalania sporej ilości oleju
zmiana pierścionków bez szlifowania cylindrów to było najgorsze co mogłeś zrobić ale nie przejmuj sie ja zrobiłem dokładnie to samo i to dwa razy.
cylindry mimo tego ze może nie widać gołym okiem śladów zużycia nie są już okrągłe tylko owalne i nowe pierścionki nigdy sie już do nich nie dotrą.
mi pomogła jedna rzecz: zmiana silnika na drugi. skuteczne w 100%
dolewanie czego kolwiek do oleju nie ma żadnego sensu
albo szlif cylindrów, albo wymiana silnika na lepszy
życzę cierpliwości i wytrwałości
pozdrawiam
Osa

_________________
Osa kom: 501413307
Osa Motors: Sękocin Stary ul.Starowiejska 3
civic eg9 vti 1.6 176KM n/a
yamaha fazer 1000 0-100kmh 2.8s, 0-200 9.3s :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16-05-2005, 08:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-09-2004, 16:23
Posty: 463
Lokalizacja: Jelenia Góra
Osa a przy przebiegu 160 000km też szlifować? Wszystko jest w normie (kompresja, oleju prawie nie bierze) tylko jest ukruszony ok.1cm pierścienia olejowego na jednym tłoku :roll: . Co o tym myślisz? Może po prostu wymienić tylko ten jeden na jakiś uzywany? Bo całość robić jak wszystko jest ok?

_________________
Charadka GTti

..::: Systemy Car Audio :::..

www.caraudio.jelenia.pl

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17-05-2005, 09:24 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21-12-2004, 13:14
Posty: 62
Lokalizacja: Gdynia
zrobiłem ten sam bubel - nie pomierzyłem tulei cyl w kilku przekrojach i płaszczyznach. juz po frytkach, dlatego ratuje sie patentem na odmie olejowej. zainteresowanym prześlę opis na email z foto. szumioryginal@wp.pl

_________________
czerwona strzała diesel 91' pozdro!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Michał
PostNapisane: 17-05-2005, 14:51 
I co ten patent na odmie cos daje?? kmpresje mam ksiazkowa :?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17-05-2005, 15:01 
bylbym zainteresowany tym patentem charade@wp.pl ten gosc to ja 8)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23-05-2005, 22:12 
A jakby tak zalac silnik tylko moto doktorkiem, bez oleju?? nadal by dymil?? co wy na to?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24-05-2005, 05:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-09-2004, 16:23
Posty: 463
Lokalizacja: Jelenia Góra
Chyba bardziej na miejscu było by pytanie czy nadal by jeździł..... :roll:

_________________
Charadka GTti

..::: Systemy Car Audio :::..

www.caraudio.jelenia.pl

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24-05-2005, 23:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21-12-2004, 13:14
Posty: 62
Lokalizacja: Gdynia
obale wszystkie mity o olejach!
przed remontem miałem cuda z moim dieslem - pod każdą góre dostawał samozapłon, nawet przy "szybkim" przyspieszaniu. zalewałem go lotosem 20w50 - olej o wyższym wskażniku lepkości i wyzszej temp kroplenia - na lato nie zaszkodzi (42zł 5 litrów). przejechałem na nim (dolewając ciągle) ponad 30000km, pilnujac poziomu oleju w silniku max 1l (na około 3,5l książkowe) - jezeli dolałem za dużo oleju to zapłon powracał a jak miał go ponizej 1 litra to miał smarowanie ciągłe na 99%, ciśnienie oleju zapalało sie tylko przy gwałtownych przechyłach i cały olej w silniku był w obiegu, także silnik nie miał co wywalic przez odme, dolewałem co 200km 100ml oleju (gdybym wtedy zastosował odolejacz z odzyskiem to bym nie wydawał kasy na olej i nie kopcił tak).
Ogólnie po prawie 40000km jazdy w ten sposób zimą coraz gożej odpalał (kompresja spadała) i raz go przeciążyłem i walnęła mi uszczelka pod głowica i zalało cylindry płynem z chłodnicy - to był koniec.
Dojechałem o własnych siłach do warsztatu i rozebrałem silnik.
Q mojemu zdziwieniu panewki i ich luz prawie książkowy (zero rys i przetarć), na pięrścieniach dość spora szczelina na zamku i mało elastycznie pierścienie.

Reasumująć - jak masz dobrą kompresje to nie grzeb w nim bo wywalisz duzo kasy a to może poczekać (chyba że stać Ciebie na minimum 1500zł).
Zastosuj odolejacz wg mojego opisu (na email wysłałem) zastosowując odme od poloneza (koszt 7zł) i butelke od oleju (wypełniona czyściwem aluminiowym zwiększającym pow. skraplania oleju) i masz gotowe urządzenie. Po zastosowaniu tego juz nie bedziesz miał zachlapanej tylnej klapy olejem i nawet zobaczysz autka jadące za Toba nocą.

Pozdrawiam!

_________________
czerwona strzała diesel 91' pozdro!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24-05-2005, 23:17 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21-12-2004, 13:14
Posty: 62
Lokalizacja: Gdynia
a co do pierścieni , to profesionalne warsztaty/sklepy sprzedaja/dorabiają pierścienie równiez na sztuki (ok 20zł/szt) i nie ma problemu z całym zakresem do charad (niminały, 1 szlif, 2 szlif...)

_________________
czerwona strzała diesel 91' pozdro!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13-06-2006, 21:47 
mógł bym prosić też tą recepturke ( odolejacz ) n amail rymator@wp.pl z góry dzieki kopci mi na niebiesko i nie pomogła wymiana uszczelki pod głowicą widocznie pierścienie.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13-07-2006, 20:42 
Czy ja tez moglbym prosic o patent z odolejaczem na maila??

kosciej@gmail.com

A nie mozna by tego tu na forum wrzucic??


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL