forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 27-12-2024, 11:01

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wymiana płynu wspomagania kierownicy
PostNapisane: 31-07-2008, 11:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-05-2007, 13:06
Posty: 651
Lokalizacja: Ostrzeszów
Samochód: Hyundai Sonata
Model: EF 2.5l V6 170KM
Rok: 2000
Witam!
Wiecie może jak w łatwy sposób wymienić płyn od wspomagania kierownicy ?
Chciał bym go wymienić na nowy ponieważ nie wiem czy kiedykolwiek był wymieniany.
Dzięki

_________________
Daihatsu Charade 1,3l 84KM 16v & Hyundai Sonata EF 2,5l V6 170KM 24v
Obrazek
HYUNDAI OSTRZESZÓW TEAM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31-07-2008, 12:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Jeżeli nic się nie dzieje, w płynie nie pływają opiłki a wspomaganie chodzi płynnie to ie wymieniaj. Znam przypadki, gdzie po wymianie płynu pompa odmówiła posłuszeństwa :(
Nowy płyn jest bardziej płuczący niż ten stary - może również pojawić się wyciek na układzie wspomagania w listwie. Jak na moje - zbędny wydatek.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31-07-2008, 12:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-05-2007, 13:06
Posty: 651
Lokalizacja: Ostrzeszów
Samochód: Hyundai Sonata
Model: EF 2.5l V6 170KM
Rok: 2000
Tak przeglądałem manuala i z tego wynika że (powinno się) wymieniać przewody ciśnieniowe co 4 lata (czego nie zrobię, bo nawet nie wiem skąd je wziąść).
Tak się zastanawiałem, po wymianie płynu hamulcowego (w łatwy sposób, na strzykawkę) odczułem dużą różnicę podczas hamowania, czy nie ma podobnego sposobu na wymianę płynu wspomagania.

_________________
Daihatsu Charade 1,3l 84KM 16v & Hyundai Sonata EF 2,5l V6 170KM 24v
Obrazek
HYUNDAI OSTRZESZÓW TEAM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31-07-2008, 12:16 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 12:21
Posty: 661
Lokalizacja: Jasło
A ja gdzieś czytałem, że jeżeli układ wspomagania jest szczelny nie sa potrzebne wymiany płynu, oczywiści jak coś szwankuje to już inna sprawa,

_________________
Poprzednio:
DAIHATSU Charade G12 1,0 CS
DAIHATSU Charade G201 GTI 1,6 16V
Aktualnie:
Honda Civic Sedan 2001

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31-07-2008, 12:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-05-2007, 13:06
Posty: 651
Lokalizacja: Ostrzeszów
Samochód: Hyundai Sonata
Model: EF 2.5l V6 170KM
Rok: 2000
Nie , nie,
nic nie szwankuje.
Tak się zastanawiałem,
Czy nie wpływała by taka wymiana pozytywnie na działanie układu wspomagania.

_________________
Daihatsu Charade 1,3l 84KM 16v & Hyundai Sonata EF 2,5l V6 170KM 24v
Obrazek
HYUNDAI OSTRZESZÓW TEAM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31-07-2008, 12:22 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Hamulce to co innego - średnica przewodów hamulcowych wiesz jaka jest, natomiast przewody ciśnieniowe wspomagania mają 8-10 razy na oko większą średnicę.
Gdy wszystko działa - nie poprawisz, a możesz zaszkodzić.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15-12-2008, 15:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-12-2007, 04:58
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
Żeby nie robić śmietnika doczepie sie pod ten temat a więc. Z mojego układu wspomagania (g102 fabryczna) wycieka ale minimalnie i trzeba dolewać ;/ i Tutaj rodzi sie problem bo albo dolewać albo to naprawić ale wtedy gdzie ja znajde takie przewody? Z drugiej strony jaki musze płyn kupić zwykły do układów wspomagania ??

_________________
BYŁO
DAIHATSU CHARADE 1.3 16V EFI 91 3D
DAIHATSU CHARADE 1.3 16V EFI 93 5D
JEST
MITSUBISHI COLT CA0 1,6 92


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15-12-2008, 16:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
Płyn od wspomagania sie starzeje i traci swoje właściwości dzieki temu bardziej ciężko chodzi wspomaganie więc sam sie zastanów czy warto wymieniać.

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15-12-2008, 19:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Jak zawsze przy wymianie płynu jest jeden problem - nowy rozszczelnia układy wspomagania !
Znam kilka przypadków, gdzie po zalaniu świeżego płynu zaczął on wylatywać wszelkimi możliwymi miejscami z listwy wspomagania. Pompy wspomagania w japończykach są wieczne - nie ciekną, nie zacierają się itd. Gorzej z listwami a szczególnie wówczas gdy jest zbudowana tak jak w charade, gdzie jest narażony na duże siły przenoszone przez zawieszenie.
Lepiej przed wymianą daj układ do uszczelnienia - w Łodzi jest firma i za ~120 zł wymienia komplet uszczelek.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15-12-2008, 20:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-12-2007, 04:58
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
Hmm Dzięki a jeszcze takie pytanko jaki olejek wlewać na dolewki ? Wiem że sa jakieś czerwone niebieskie czy tam zielone , może japończyki wolą jakaś firme ??Pomożecie jeszcze z Tym pytankiem ? Z góry dziękuje ;)

_________________
BYŁO
DAIHATSU CHARADE 1.3 16V EFI 91 3D
DAIHATSU CHARADE 1.3 16V EFI 93 5D
JEST
MITSUBISHI COLT CA0 1,6 92


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15-12-2008, 21:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
drookash napisał(a):
Jak zawsze przy wymianie płynu jest jeden problem - nowy rozszczelnia układy wspomagania !
Znam kilka przypadków, gdzie po zalaniu świeżego płynu zaczął on wylatywać wszelkimi możliwymi miejscami z listwy wspomagania. Pompy wspomagania w japończykach są wieczne - nie ciekną, nie zacierają się itd. Gorzej z listwami a szczególnie wówczas gdy jest zbudowana tak jak w charade, gdzie jest narażony na duże siły przenoszone przez zawieszenie.
Lepiej przed wymianą daj układ do uszczelnienia - w Łodzi jest firma i za ~120 zł wymienia komplet uszczelek.


Moja listwa ma 200tyś przebiegu wymieniony nowy płyn i nic nie cieknie listwa EVO ma 250tyś też nic nie cieknie wszystko chodzi bardzo ładnie
Gdzie te wycieki?

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15-12-2008, 22:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojeździk na niej z 5000km po polskich drogach a zobaczysz :) Obydwie pochodzą z zachodu - nie śmigały po powybijanych polskich drogach.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16-12-2008, 00:02 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
Ja wymienię płyn ale na zasadzie...wyciągne ze zbiorniczka stary i wleje nowy...po jakimś czasie znów wyciągnę płyn i wleje nowy...az wszystko się wymiesza....pewnie jeszcze nie był wymieniany,a na sprintach wspomaganie nie wyrabia tak jak bym tego chciał może nowy płyn pomoże.......

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16-12-2008, 13:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-12-2007, 04:58
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
Gdzieś na jakiejś gumie przy skręcaniu ( Może gregory mnie poprawi)

_________________
BYŁO
DAIHATSU CHARADE 1.3 16V EFI 91 3D
DAIHATSU CHARADE 1.3 16V EFI 93 5D
JEST
MITSUBISHI COLT CA0 1,6 92


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16-12-2008, 18:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07-10-2005, 14:48
Posty: 1097
Lokalizacja: Krosno
tofikgt napisał(a):
Gdzieś na jakiejś gumie przy skręcaniu ( Może gregory mnie poprawi)


Z tego co Gregory mówił to jest guma od innego auta założona bo ta charada fabrycznie miała wspomaganie, i ta guma sparciała więc ją wymienił.

_________________
JEST RENAULT MEGANE 1.6 75KM.

BYŁ MITSUBISHI COLT C51 1.3 gaźnik, sonda lambda i ecu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL