forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 23-12-2024, 01:39

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: SŁABE PUNKTY Daihatsu Charade (all models)
PostNapisane: 11-01-2007, 15:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22-11-2006, 00:50
Posty: 386
Lokalizacja: Wrocław / Jelenia Góra / Lwówek City
piszemy tu co sie psuje, czego nie wiemy, tak mysle moze utworzylibysmy na glownym forum dzial widoczny w temacie ? Slabe punkty to wazna sprawa i nie ma sie co wstydzic.

Wydaje mi sie, ze slabe punkty charady wynikaja najczesciej z niedoinformowania uzytkownikow co do tego, jak robic, co robic i gdzie.
W skrócie dział opisywałby "standardowe" problemy charadek, bylby podzielony na poszczegolne modele, a kazdy z modeli dzielilby sie na dzialy takie jak np karoseria, silnik, zawieszenie, elektryka itp.

Dzięki takiemu działowi my oszczędzilibyśmy czas na wyszukiwanie tego co nas "boli" w autku a dzial problemy eksploatacyjne poswiecony bylby problemom ktore nie zdarzaja sie czesto w naszych autkach.


Prosze o Wasza opinie na temat tej propozycji :) Pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11-01-2007, 16:51 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-10-2005, 12:01
Posty: 121
Lokalizacja: kętrzyn
W pełni popieram pomysł, a awarie jakie występują w naszych samochodach sprowadzają się do małych drobiazgów. 8)

_________________
1,3 16v 91 szary metalik


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-01-2007, 14:35 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-12-2006, 13:41
Posty: 73
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
też popieram to nie jest głupi pomysł ułatwiło by to użytkownikom życie a pozatym serfowanie po stronie :D pozdro

_________________
Charadka G100 sedan 1.3 16v 90KM

4ro drzwiowy+ spory bagażnik


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-01-2007, 19:08 
Offline

Dołączył(a): 02-12-2006, 21:48
Posty: 38
J


Ostatnio edytowano 06-12-2009, 13:22 przez zbyszek-turysta, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-01-2007, 20:39 
Offline

Dołączył(a): 04-06-2006, 05:45
Posty: 279
Lokalizacja: Sosnowiec
Samochód: CHARADE 1.0TD
Model: G101
Rok: 1991
Popieram. Będzie łatwiej szukać i może więcej uda się poprawic drobnych bolączek w naszych charadkach.

_________________
1,0TD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13-01-2007, 09:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
buheheh , no to moze zamiast pisać te bezsensowne - jestem za , moze lepiej zabrac sie do roboty ?? bo od gadania to nie ma nic ....

proponuje zrobić w pliku txt , mam nadzieje ze stronka ruszy w przyszlym tygodniu i bedzie mozliwosc dodawania przez samych uzytkowników artykułów , zdjec , edytowac swoje klubowiczowe podstrony ... działać a nie gadać

_________________
http://mieleckie.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16-01-2007, 09:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-07-2006, 21:23
Posty: 26
Lokalizacja: Olsztyn
No to może zaczniemy wymieniac:
- karoseria: telne nadkola (z powodu nie okrągłej budowy zbiera się tam woda i powstaje korozja)
- zwieszenie: pękają sprężyny (oczywiście nie nagminnie)
- elektryka: słynny obrotek (wskazówka spada na dno)

_________________
Pozdrawiam
wrx
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16-01-2007, 10:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22-11-2006, 00:50
Posty: 386
Lokalizacja: Wrocław / Jelenia Góra / Lwówek City
tylne nadkola nalezy na dziendobry "wyleczyc" jesli sa slady rdzy i zaklepac, bez miejsca na wode, bez problemu z nią :)

obrotka, jesli ktos przed nami sie nie bawil jest czesto do wyleczenia(sposob amby)

co do zawieszenia nie wiem co mozna wykombinowac, ale chyba wchodza sprezyny od tico, ktore drogie nie sa :wink:

ja mam zamiar na szrocie wygrzebac jakies sprezyny zeby zobaczyc jak bedzie wygladal obnizony charadek :P i to konkretnie posadzic go chce zeby nadac mu bardziej sportowego charakterku.
jak mi sie spodoba to sie jakies sportowe kupi moze :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20-01-2007, 18:57 
Offline

Dołączył(a): 04-06-2006, 05:45
Posty: 279
Lokalizacja: Sosnowiec
Samochód: CHARADE 1.0TD
Model: G101
Rok: 1991
Co do obniżenia to na tył może by podeszły od Golfa 3. Trzeba by odciąć te zwężające się zwoje a na szrocie 2 sprężynki za 50 dostaniesz. Pewności nie mam ale pomierzyć i popytać można.

_________________
1,0TD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20-01-2007, 19:01 
Offline

Dołączył(a): 04-06-2006, 05:45
Posty: 279
Lokalizacja: Sosnowiec
Samochód: CHARADE 1.0TD
Model: G101
Rok: 1991
Co do obrotki to moja zaczęła działać OK po oczyszczeniu styków reglera i ustawieniu napięcia ładowania. Wcześniej jak obrotce odbijało to tylko klaps z lewej pomagał a od kilku miechów jest OK. Co prawda napięcie nadal zbyt stabilne nie jest i dlatego wolałbym podłożyc regler elaktroniczny. Może ktoś wie jak się do tego zabrać i co włożyć?

_________________
1,0TD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20-01-2007, 19:36 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-09-2004, 16:23
Posty: 463
Lokalizacja: Jelenia Góra
Wydaje mi sie że w charadzie regler jest elektroniczny, wbudowany w alternator. Naprostujcie mnie jak nie mam racji :wink:

_________________
Charadka GTti

..::: Systemy Car Audio :::..

www.caraudio.jelenia.pl

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21-01-2007, 10:06 
Offline

Dołączył(a): 04-06-2006, 05:45
Posty: 279
Lokalizacja: Sosnowiec
Samochód: CHARADE 1.0TD
Model: G101
Rok: 1991
Może w nowszych wersjach. U mnie niestety jest stykowy. Charadka jest 1,0TD z 1991 roku. Pytałem w sklepie o nowy ale nie bardzo mogli się zdecydować co mi sprzedac.

_________________
1,0TD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21-01-2007, 13:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-09-2004, 16:23
Posty: 463
Lokalizacja: Jelenia Góra
Wygląda na to że w dieslach jest stykowy, a w benzyniakach elektroniczny:

Diesel:
Obrazek

Benzyna:
Obrazek

Regulator z alternatora benzyniaka:
Obrazek

Może da rade wrzucić do diesla alternator od benzyniaka bez grubszych przeróbek. Chociaz ja nie wiem czy ten elektroniczny jest taki dobry, mi coś słabe napięcie daje, na wolnych przy właczonych światłach ok 13.5V i nie ma możliwości regulacji, a w stykowym mówisz że jest...Inna sprawa że nie przez regulator moge mieć niskie napięcie, musze szczotki sprawdzić

_________________
Charadka GTti

..::: Systemy Car Audio :::..

www.caraudio.jelenia.pl

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21-01-2007, 14:51 
Offline

Dołączył(a): 25-09-2006, 19:20
Posty: 129
Lokalizacja: Tomaszów Maz
Regulator można wsadzić z zupełnie innego auta tylko go połączyć w miejsce starego. Nawet same kable pociągnąć i przykręcić gdzieś do blachy.

_________________
Wygrani są na mecie...
TXF 1.3i 4wd dla frajdy
S 40 1.9 TDI na co dzień
4.2 315KM w pracy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21-01-2007, 20:06 
Offline

Dołączył(a): 04-06-2006, 05:45
Posty: 279
Lokalizacja: Sosnowiec
Samochód: CHARADE 1.0TD
Model: G101
Rok: 1991
Do diesla alternator od benzyny nie podejdzie bo dieslowski jest zblokowany z vacupomp. Co do wsadzenia dowolnego reglera to prosiłbym o poradę co i jak bo złączka do reglera ma 6 kabelków i ja niestety sie nie mogę w tym połapać.

_________________
1,0TD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL