forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 29-09-2024, 23:27

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 13-04-2007, 21:33 
Offline

Dołączył(a): 03-02-2006, 20:59
Posty: 105
Lokalizacja: Łódź
drookash napisał(a):
Wygląda całkiem OK. Małe odszczypania na samej krawędzi

Niektórzy to mają wzrok , gratulacje .

_________________
w końcu TD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13-04-2007, 21:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Co się czepiasz ??? Miałem w łapach uszczelkę pod głowicę, która miała porozrywane pierścienie uszczelniające tuleje tłoków - taka to faktycznie za przeproszeniem gówno. Jego wygląda na czystą - powierzchnie przylegania czyste, nie upaćkane olejem. Może po prostu poprzedni mechanik źle podokręcał - złymi siłami i grzejąc się tworzyły się naprężenia i gdzieś uchodziło z cylindrów. Zobacz nawet, że czerwone silikonowe paski są prawie jak nowe... Stawiam na inny problem niż uszczelka... to się okaże :P

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13-04-2007, 21:54 
Offline

Dołączył(a): 03-02-2006, 20:59
Posty: 105
Lokalizacja: Łódź
Ja się czepiam ?Nigdy .

_________________
w końcu TD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14-04-2007, 13:02 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-08-2006, 16:30
Posty: 67
Lokalizacja: Lublin
drookash napisał(a):
Wygląda całkiem OK. Małe odszczypania na samej krawędzi były by raczej w tym miejscu powodem wycieku oleju ale na zewnątrz silnika.
wydaje mi się, że trochę ciekło...
drookash napisał(a):
Daj lepiej sprawdzić głowicę na szczelność - za 30 zł powinni zrobić i dokładnie pooglądaj tuleje tłoków u nasady

zaraz śmigam zbadać czy tam nie ma jakiegoś pęknięcia... mam nadzieję, że się nie okaże najgorsze:/
drookash napisał(a):
skoro się gotował.
przyczyną gotowania się silnika była pęknięta obudowa termostatu...
drookash napisał(a):
Zobacz sobie w jakim stanie była moja uszczelka :)
http://klub-charade.asis.pl/forum/viewtopic.php?t=1442
czytałem Twój temat i bardzo mi pomógł przy rozkręcaniu tego wszystkiego ze względu na dokumentację fotograficzną ;), zachęcam wszystkich, którzy sami naprawiają swoje autka aby robili fotki :)
drookash napisał(a):
Masz możliwość zrobienia fotek lepszej jakości ?


dodałem w moim poprzednim poście, robione z komórki, ale powinny być ok, a jak potrzeba to skombinuję cyfraka
drookash napisał(a):
powierzchnie przylegania czyste, nie upaćkane olejem.

czyste, ponieważ wytarłem uszczelkę dokładnie przed przyniesieniem do domu... ;)
drookash napisał(a):
Może po prostu poprzedni mechanik źle podokręcał - złymi siłami i grzejąc się tworzyły się naprężenia i gdzieś uchodziło z cylindrów.

mam nadzieję, że tylko to będzie przyczyną... i jestem pewien, że gościu nie używał do tego klucza dynamometrycznego :]

podsumowując to na głowicy są poprzyklejane resztki uszczelki (chyba normalka) jeszcze jej nie czyściłem, ponieważ chciałem zrobić dokumentację fotograficzną. Martwi mnie jednak dość gruby biały nalot w miejscach gdzie uszczelka powinna przylegać do głowicy... (chyba kamień, jak uciekał płyn chłodzący to uzupełniałem wodą) wg mnie głowica wygląda tak jakby mechanik, który wymieniał wcześniej uszczelkę nie wyczyścił powierzchni styku... no nic, papier ścierny i biore się do czyszczenia
aha i dodam, że w 2 środkowych cylindrach jest dość sporo nagaru, w dwóch skrajnych o wiele mniej, to może o czymś świadczyć ?

wszystkie moje spostrzeżenia powinny być widoczne na zdjęciach ;)
Pozdrawiam

_________________
Możliwość zahamowania jest Twoim prawem do prędkości...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14-04-2007, 13:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
nagar może się wziaśc z niespalonego paliwa może dwa wtryski ci ciekna, lub ze spalania oleju który dostaje sie do komory spalania bo pierscienie nie zbieraja prawidłowo. Co do czyszczenia głowicy jak bedziesz sprawdzal na szlifierni szczelnośc popros niech ci zabielą (planowanie o setne czesci celem zrównania powierzchnia) papieru ściernego nie polecam

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18-04-2007, 13:12 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-08-2006, 16:30
Posty: 67
Lokalizacja: Lublin
mój sprzęcik jest na gaźniku....;)
czy podczas przegrzania głowicy mogło załatwić uszczelniacze zaworowe ?
czy sprawdzenie szczelności uszczelniaczy odbywa się przy okazji sprawdzenia szczelności całej głowicy ?

aha dodam, że sprzęcik był ewidentnie przegrzany, co stwierdził znajomy mechanik po oględzinach silikonu na uszczelce - ma takie śmieszne drobne ryski, jakby byl przypalony i pękał w tych miejscach, albo jakby ktoś go ponacinał skalpelem.... :roll: na fotkach tego za bardzo niestety nie widać

_________________
Możliwość zahamowania jest Twoim prawem do prędkości...


Ostatnio edytowano 19-04-2007, 10:28 przez shady, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18-04-2007, 13:17 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
uszczelniacze zaworowe z zcasem twardnieja, nadmierna temperatura może im w tym tylko pomóc, jak robiłbys głowicę proponuję wymienić bo koszt niewielki 3 pln za uszczelniacz do gtti szt do twojej pewnie podobnie.

Sprawdzenie szczelności to zaślepienie wszystkich kanałów wodnych i wsadzenie głowicy do oleju o temp pracy motoru tzn 80-90 st, i zostawienei na jakiś czas. Ujawniają się wtedy wszystkie pęknięcia bo ucieka powietrze. Jak głowica jest pęknięta można ją spawać ale wiele osób wypowiada się o tym negatywnie. Taniej w takim wypadku w przypadku charady bedzie znaleźć inną.

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28-05-2007, 11:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-08-2006, 16:30
Posty: 67
Lokalizacja: Lublin
wątek mojej charadki proponuję kontynuować TUTAJ
bo trochę się OT robi, a temat tutaj mamy jasno określony ;)

_________________
Możliwość zahamowania jest Twoim prawem do prędkości...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL