forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 30-12-2024, 20:27

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Gtti] oleisty plyn chłodniczy.
PostNapisane: 07-10-2010, 21:16 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-10-2008, 02:04
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Charade
Model: GTti
Rok: 87
Wiec tak.

Od kliku weekendów walczyłem z wyciekiem oleju spod adaptera czujników dodatkowych, kiedy kupiłem nowe O-ringi i wszystko złożyłem do kupy "wymacałem" ze olej leci spod chłodnicy oleju. Odkręciłem wszystko razem z adapterem chłodnicy przykręcanym do bloku. Kupiłem nowy O-ring miedzy chłodnice a jej adapter - ten co był był 2 razy cieńszy i był już twardy. Założyłem nową uszczelkę przy bloku i wszystko skręciłem do kupy. Chłodnice oleju i adapter wcześniej dokładnie umyłem i przepłukałem. Sprawdziłem stan oleju - było powyżej połowy ale dolałem ok 250ml bo jak zdejmowałem filtr to trochę mi się "ulało". Kiedy odpaliłem auto chodziło na wyższych niż dotychczas obrotach a potem te obroty zaczęły falować - tak jakby nie mógł się przełączyć ze ssania na zwykła pracę. Myślałem ze się "zamuliło" bo stało kilka dni. Przejechałem może 1-2km (bez pałowania) i temperatura płynu wyszła poza połowę skali. zatrzymałem się i zgasiłem. Dotknąłem chłodnicy oleju była strasznie gorąca. Ale nie ciekło :) Gdy ostygł sprawdziłem czy jest woda w chłodnicy zwykle jest pod korkiem teraz nie było, a ta w zbiorniczku była brązowa - tłusta.

Kolega mówi mi ze to przez to, że tak wyczyściłem tę chłodnice oleju to się rozszczelniła... Ja podejrzewam uszczelkę pod głowicą - ale z kolei auto nie zostawiło "zasłony dymnej" a uszczelka chyba nie pada jak auto stoi - ostatnio ustawiałem gwint itp. i nigdzie nie jeździłem. Wcześniej tez nie było jakichś sensacji.

Co myślicie o tych objawach?


Obrazek
Obrazek

_________________
<facepalm>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Gtti] oleisty plyn chłodniczy.
PostNapisane: 08-10-2010, 13:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21-03-2006, 18:53
Posty: 567
Lokalizacja: Miedzychod
Samochód: Charade
Model: G102 , G10
Rok: 92
ostatnio też walczyłem z mieszaniem się płynów ,co prawda z HD i jest tylko kilka możliwości
-pęknięty blok (raczej wątpliwe bo masz żeliwny blok)
-pęknięta głowica (sprawdzałeś szczelność zanim ją założyłeś?)
-palnięta uszczelka (jeśli wymieniałeś uszczelkę niedawno mniej niz 1500km yemu to jest bardzo prawdopodobne ze względu na słabą jakość zamienników, pani Aga w agmarze właśnie to podejrzewała u mnie)
-chłodnica oleju właśnie (ja nie miałem takiego problemu bo u mnie jej po prostu niema, pan w serwisie gdzie sprawdzałem głowice kazał właśnie najpierw chłodniczkę sprawdzić (nie wiedział ze ja nie mam) kazał wygrzać ja palnikiem bo osad z oleju może przekłamać wynik bez porządnego czyszczenia, i sprawdzić ją ćiśnieniowo

tyle ode mnie mam nadzieję ze puściła jakaś uszczelka pod chłodnicą oleju a nie głowica lub uszczelka pod nią

_________________
Jakub P.


Dzonson napisał(a):
Ja jeszcze nigdy nie byłem na stacji kontroli pojazdów :D A i vectra i charade zawsze ma podbity przegląd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Gtti] oleisty plyn chłodniczy.
PostNapisane: 08-10-2010, 13:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-10-2008, 02:04
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Charade
Model: GTti
Rok: 87
Do tej pory silnik u mnie nie był "otwierany". Ex właściciel mówił, ze ściągał głowice i ją "robił" ale aż się boje co to wg. niego znaczy. niby kompresja jest/była w porzo.
Jak mam wypalić tę chłodnice palnikiem przecież ją wtedy na 100% rozwalę!
Myślałem żeby ją ugotować w garnku a potem podłączyć do przewodów od płynu z jednej strony pompkę a drugi koniec zamknąć i pompować - jak będą bąbelki to wiadomo ze to ona.

_________________
<facepalm>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Gtti] oleisty plyn chłodniczy.
PostNapisane: 08-10-2010, 18:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
według mnie to pewnie ta chłodniczka puściła bo uszczelka ani blok od stania nie walnie;
nie wiem czy też nie za gruby oring włożyłeś ale to raczej drugorzędna sprawa;
patrz jeszcze raz tą chłodniczkę;

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Gtti] oleisty plyn chłodniczy.
PostNapisane: 08-10-2010, 19:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-10-2008, 02:04
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Charade
Model: GTti
Rok: 87
dziś zdążyłem spuścić płyn z chłodnicy - był czysty
jak odkręciłem filtr oleju to olej tez był normalny

nic nie rozumiem ?

_________________
<facepalm>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Gtti] oleisty plyn chłodniczy.
PostNapisane: 08-10-2010, 19:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
no to znaczy że w zbiorniczku był zasyfiony płyn wcześniej i tyle;innej opcji nie ma;
nie masz więc problemu;

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Gtti] oleisty plyn chłodniczy.
PostNapisane: 08-10-2010, 20:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-10-2008, 02:04
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Charade
Model: GTti
Rok: 87
To dlaczego się zagrzał i falowały obroty?

_________________
<facepalm>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Gtti] oleisty plyn chłodniczy.
PostNapisane: 08-10-2010, 23:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21-03-2006, 18:53
Posty: 567
Lokalizacja: Miedzychod
Samochód: Charade
Model: G102 , G10
Rok: 92
wyczyść cały układ chłodzenia i sprawdź wentylator najpierw na krótko a potem na postoju

_________________
Jakub P.


Dzonson napisał(a):
Ja jeszcze nigdy nie byłem na stacji kontroli pojazdów :D A i vectra i charade zawsze ma podbity przegląd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Gtti] oleisty plyn chłodniczy.
PostNapisane: 09-10-2010, 00:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-05-2009, 00:25
Posty: 310
ssjqbas napisał(a):
wyczyść cały układ chłodzenia i sprawdź wentylator najpierw na krótko a potem na postoju

sugerujesz że po 2km zimny silnik mógł sie przegrzać bo nie włączył sie wentylator? weź daj se spokoj z takimi radami.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Gtti] oleisty plyn chłodniczy.
PostNapisane: 09-10-2010, 12:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21-03-2006, 18:53
Posty: 567
Lokalizacja: Miedzychod
Samochód: Charade
Model: G102 , G10
Rok: 92
jeżeli miał syf w zbiorniczku wyrównawczym to mogło się coś zapchać i zagotuje się w mgnieniu oka, a kabelek nie jest wieczny zawsze może zaśniedzieć, urwać się,przepalić bezpiecznik, a TY szanowny Kamilu skoro jesteś taki zajebisty to idź i mu napraw skoro pyta to staram się podpowiedzieć różne warianty które może nie są najbardziej prawdopodobne ale zawsze prawdopodobne, gdy mój blok pękł w HD płyn zagotował się w ciągu 2-3 min od uruchomienia, i proszę daruj sobie w końcu te zgryźliwe uwagi.

_________________
Jakub P.


Dzonson napisał(a):
Ja jeszcze nigdy nie byłem na stacji kontroli pojazdów :D A i vectra i charade zawsze ma podbity przegląd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Gtti] oleisty plyn chłodniczy.
PostNapisane: 09-10-2010, 15:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-10-2008, 02:04
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Charade
Model: GTti
Rok: 87
KAMILcom napisał(a):
falowały obroty bo sie zagrzał.


Obroty falowały prawie zaraz po odpaleniu....

_________________
<facepalm>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Gtti] oleisty plyn chłodniczy.
PostNapisane: 09-10-2010, 20:39 
Offline

Dołączył(a): 25-07-2010, 22:50
Posty: 23
Lokalizacja: Gdańsk
Samochód: Accord / GTti
Model: cb3/ cb80
Rok: 90
siemasz. Słuchaj z tego co wiem u siebie jak wwyciagałem chłodniczke oleju, on ma swój punkt w którym moze być włozona. jak dobrze kojarze jak ja obrócisz delikatnie w która strone, olej moze nie przechodzic przez nia . A te problemy z falowaniem to powinna bez problemu sie sama odpowietrzyc.Teraz jest to samo?? Co do oleistego płynu faktycznie mogła ci pęknąć chłodniczka i olej mogł by isc do układu tylko ze z chłodnicy tez powinnna leciec maź. sprawdz jak ja włozyłes i po obserwuj.

_________________
TURBO THE BEST!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Gtti] oleisty plyn chłodniczy.
PostNapisane: 09-10-2010, 21:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-10-2008, 02:04
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Charade
Model: GTti
Rok: 87
Dexter GTti napisał(a):
siemasz. Słuchaj z tego co wiem u siebie jak wwyciagałem chłodniczke oleju, on ma swój punkt w którym moze być włozona. jak dobrze kojarze jak ja obrócisz delikatnie w która strone, olej moze nie przechodzic przez nia . A te problemy z falowaniem to powinna bez problemu sie sama odpowietrzyc.Teraz jest to samo?? Co do oleistego płynu faktycznie mogła ci pęknąć chłodniczka i olej mogł by isc do układu tylko ze z chłodnicy tez powinnna leciec maź. sprawdz jak ja włozyłes i po obserwuj.


Tak, wiem ona ma nawet namalowana strzałkę i trzeba "trafić" w taki ząbek na adapterze -trafiłem za każdym razem :)

_________________
<facepalm>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Gtti] oleisty plyn chłodniczy.
PostNapisane: 10-10-2010, 07:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
Miki napisał(a):
To dlaczego się zagrzał i falowały obroty?

dlatego że pewnie nie poczekałeś aż się odpowietrzy układ chłodzenia trzeba to zrobić najlepiej gdy silnik popracuje na wolnych obrotach aż do momentu włączenia się wiatraka chłodnicy;

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Gtti] oleisty plyn chłodniczy.
PostNapisane: 10-10-2010, 11:29 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-10-2008, 02:04
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Charade
Model: GTti
Rok: 87
Teraz odpowietrze :/ nie wiedziałem ze cb80 taki wrazliwy na to.

A wolne miałem takie jak na tym filmie (tak wiem ze to 1.3)
http://www.youtube.com/watch?v=rCtIMcUa ... feature=BF

_________________
<facepalm>


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL