forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 22-12-2024, 15:46

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: obrotomierz nie działa !!! ktoś się zna ??
PostNapisane: 06-11-2006, 18:13 
Offline

Dołączył(a): 26-09-2006, 08:51
Posty: 4
Lokalizacja: Lubin
daihatsu charade 1.0 cs 1993 r. nie wiem dlaczego ale od kąd kupiłem daihatsu nie działa obrotomierz tzn. działa tylko wsazówka jest przekręcona na full w prawą strone tak jakby ktos zamknoł obrotomierz ,po dodaniu gazu praktycznie do końca wsazówka troszke sie podnosi w drugą strone góra 10 mm , nie wiem czy mam wymienic całą talice zegary czy co ?? sprawdzić podłączenie ?? jak tak to może ktos wie w którym miejścu jest on podłączony ??? z góry dzieki !!! Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06-11-2006, 21:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-10-2005, 12:01
Posty: 121
Lokalizacja: kętrzyn
Nie martw się to jest jedna z nielicznych bolączek naszych furek. Niekiedy same sie naprawiają

_________________
1,3 16v 91 szary metalik


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06-11-2006, 21:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04-11-2004, 18:05
Posty: 170
Lokalizacja: WARSZAWA
problem był poruszany na forum.poszukaj w tematach coś znajdziesz.

_________________
G100 TURBO CB 61 i G100 CB23


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09-11-2006, 20:27 
Offline

Dołączył(a): 26-09-2006, 08:51
Posty: 4
Lokalizacja: Lubin
własnie wiele razy temat był poruszany ale nigdzie nie ma konkretnej odpowiedzi niestety :( :( :( :( ale ja sie dowiem o co chodzi 8) 8) 8) 8) 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09-11-2006, 20:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22-09-2006, 21:03
Posty: 139
Lokalizacja: Gdańsk
ja tez mam w gtti padniety obrotomierz ;/

_________________
BOOST IS BEST, SCREW THE REST!
2xGTti


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09-11-2006, 22:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-09-2004, 16:23
Posty: 463
Lokalizacja: Jelenia Góra
Ktoś sie tym interesował poważniej i podobno siada jakiś scalak którego nie można dostać (podobno). Najlepiej wstawić cały mechanizm od innego auta 3 lub 6 cylindrowego (albo 12 ;) ). W fabryczne zegary oczywiście

_________________
Charadka GTti

..::: Systemy Car Audio :::..

www.caraudio.jelenia.pl

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09-11-2006, 23:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
niema scalaków nie do znalezienia jeśli mam oznaczenie jestem w stanie znaleźć(zajmuje sie tym na codzien) - jest ktoś w stanie podać?

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10-11-2006, 00:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
zapytaj M@RIO on moze bedzie wiedzial...

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10-11-2006, 01:41 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-09-2004, 16:23
Posty: 463
Lokalizacja: Jelenia Góra
MI jeszcze przeważnie działa obrotka także sory ale nie wnikałem w to za bardzo :oops:

_________________
Charadka GTti

..::: Systemy Car Audio :::..

www.caraudio.jelenia.pl

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10-11-2006, 20:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22-08-2006, 20:26
Posty: 370
Lokalizacja: Bydgoszcz
Z tego co piszesz to może byc maly problem jezeli licznik jest przekrecony. Wiem, że można spróbować go spowrotem przywrócić do pozycji 0, ale nie wiem jak (poztym slyszalem, że jest to bardzo trudne i żadko sie udaje).

A z takich rad jakie mogę Ci dać z własnego doświadczenia to spróbuj wykręcić licznik i sprawdzić czy nie ma zimnych lutów (albo poproś kogoś kto się zna na elktronice o to). Piszesz, że licznik jest przekręcony więc musiał kiedyś chodzić (tylko nie wiadomo czy w Twojej Charadce) dlatego sprobuj poprowadzić oddzielny kabelek od aparatu zapłonowego do obrotki (gdyż chyba w naszych Charadkach, bo widzę, że mamy takie same nie ma oryginalnie poprowadzonego połączenia, które teoretycznie powinno być). Może ten licznik jest z innej Charadki. U mnie po tym co napisałem obrotka zadziałała, tylko że nie była przekręcona.

Życzę powodzenia w naprawianiu obrotki :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11-11-2006, 14:14 
Offline

Dołączył(a): 04-06-2006, 05:45
Posty: 279
Lokalizacja: Sosnowiec
Samochód: CHARADE 1.0TD
Model: G101
Rok: 1991
Wystarczy rozebrać obudowę obrotki i palcem przestawić.. Wyglada na to że za wysoko kręcony motorek był. Druga możliwość to kłopoty z regulatorem napięcia mogą powodować anomalie w pracy obrotki.
A może ktoś z userów ma pomysła jak w charadce 1.0TD podłożyć regler elektroniczny bo strasznie niedokładnie ten zwykły napięcia ustawia?

_________________
1,0TD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14-11-2006, 22:29 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
wracm do tematu obrotomierza: ten scalak to ba6730b z dostaniem rzeczywiście jajo :shock: niekalkuluje sie bo trzeba ściągać z chin.... łatwiej wymontować z innego auta np w hijetch też były w obrotkach podejrzewam że w innych japoncach również. druga rzecz która ma prawo paść to cewkaa raczej któreś z 4 ech podłączeń zobaczcie na foto
Obrazek

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14-11-2006, 23:21 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-10-2005, 15:08
Posty: 153
Lokalizacja: Bełchatów
Z moim obrotomierzem jest ok. Ale chcę nawiązać do kosztów ile kosztuje sprowadzenie nowego scalaka z chin- do przekładania używanego, który nie wiadomo na jak długo wytrzyma. Jak to się ma do żywotności???

_________________
Darade GTtI (narazie upgrade do 1xx KM) - było
Sand Lover Discovery


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15-11-2006, 00:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
wygląda to tak koszty przelewów z 200 pln wysyłka dhl 500 pln partia minimum 100 szt ceny zróżnicowane średnio 10$ szt dlatego pisze że się nie kalkuluje, łatwiej poszukac inego licznika z takim scalakiem, albo skonstruowac cos własnego, co ciekawe obrotomierze z tym scalakiem były dostosowywane do ilości cylindrów za pomoca potencjometra gdzieś na daihard była podana rezystancja dla 3 i dla 4 cylindrów - robiąc swapa nie trzebaby wymieniac licznika.
Scalaki te sa nieprodukowane od prawie 15 lat dlatego niema czegos takiego jak nowe... wiec z żywotnością różnie, generalnie żeby było ok wystarczy oczyścić z tlenków nóżki wymienić elektrolita z płytki na tantala (sa stabilniejsze i odporniejsze na starzenie), rezystory na precyzyjne i wszysytko popsikac plastikiem 70 (plastik w spray używany do zabezpieczania płytek m.in. w górnictwie) i jest nieśmiertelne :wink: ważne jest tez napięcie z regulatora, wogóle szukam jakiegos rozwiązania żeby bardziej ustabilizowac napięcie - wahania mają wpływ na kompa wtryski i czujniki :cry:

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15-11-2006, 00:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25-08-2004, 22:39
Posty: 213
Lokalizacja: Piastów
szociu jak zdjąłeś wskazówkę???
tak jak ja próbowałem tylko mocniej?? :wink:

_________________
Osa kom: 501413307
Osa Motors: Sękocin Stary ul.Starowiejska 3
civic eg9 vti 1.6 176KM n/a
yamaha fazer 1000 0-100kmh 2.8s, 0-200 9.3s :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL