Ludzie !!! Co wy wygadujecie ???
W silnikach 1.3 i 1.6 zarówno EFi jaki i gaźnikowych NIE MA POPYCHACZY HYDRAULICZNYCH - są dźwigienki mechaniczke z regulacją ręczną za pomocą śruby z nakrętką kontrującą popychane przez krzywki zaworowe.
Jeżeli ten mechanik gada takie bzdury to daj sobie z nim spokój a na pożegnanie możesz mu zacytować co powiedziałem.
Zaworki reguluję sobie sam - jeżeli masz szczelinomierz i troszkę wprawy poradzisz sobie z tym bez problemu.
Niby jakie płytki w silniku 1.3 ??? W GTTi są "na płytkach" jak w Ładzie i starej Zastawce
Jak klekocą rano jak jest zimno a potem przestają to sprawdź poziom oleju i upewnij się, że to jeszcze nie smoła. Stary olej w niskich temperaturach ma słabo tłoczliwy i ciężej mu nasmarować rozrząd znajdujący się na górze silnika. Klekotanie na zimnym silniku to norma - nawet niektóre z hydropopychaczami (patrz Fiat, Opel) klekoczą przez pierwsze 3-5 km jazdy. Lepiej, żeby lekko klekotały z powodu dużych luzów niż były za ciasne i się wypaliły.
Poszukaj na forum - było nie raz o regulacji luzów.