Zawory uszkodzone! Moim zdaniem nie obejdzie się bez naprawy głowicy. Pasek strzelił albo ze starości albo z powodu zatarcia wałka rozrządu. Jeśli chcesz się przekonać czy zawory pokrzywiło to proponuję powietrzna próbę szczelności. Zakładasz nowy pasek rozrządu oczywiście prawidłowo ustawiasz rozrząd. Wykręcasz świece. Cylinder badany ustawiasz w gornym położeniu tłoka, obydwa zawory mają być zamknięte. Przez otwór świecy podajesz ciśnienie powietrza ( kompresor, butla z reduktorem) wystarczy 2 do 6 atmosfer i słuchasz

. Gdzie słychać uciekające powietrze tam masz uszkodzony zawór( szum w kolektorze ssący lub wydechowym). Powtarzasz w pozostałych cylindrach. Nie znam dokładnie tego silnika ale ta metoda pozwala sprawdzić szczelność w cylindrach. Jest to sporo pracy ale skoro twierdzisz że zawory są proste to przed odpaleniem sobie sprawdź. Wydaje mi się że jednak najlepiej byłoby zdjąć głowicę to nie jest znowu tak dużo roboty. To w zasadzie niemożliwe żeby zaworki przetrzymały zerwanie paska.