forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 22-12-2024, 13:17

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Witam!!!
PostNapisane: 19-07-2007, 20:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-07-2007, 18:33
Posty: 328
Lokalizacja: Gdynia
Witam.
Dokładnie tydzień temu, stałem się właścicielem Charade 1,3 16V EFI rocznik 1990. Czy to jest SOHC czy DOHC? Kilka dni wystarczyło abym wyrobił sobie jak najbardziej pozytywne zdanie o tym modelu. :) Z całą pewnością go polubiłem ;)
Jak za te pieniądze które na niego wydałem jest naprawdę OK! Jeżeli chodzi o przyjaciółkę nadwozia czyli "rudą" to progi powoli kwalifikują się do wymiany, patrząc z góry problemów nie widać ale od spodu można natknąć się na kilka pozalepianych (różnymi wynalazkami) przez poprzednich właścicieli dziur. Coś jest również "zamaskowane" pod listwą prawego przedniego błotnika (tam w użyciu była pianka). Jeden z problemów to to, iż obrotomierz nie działa, ale prawdopodobnie to przez alternator, który nie jest oryginalny (polski produkt). Uświadomcie mnie jeżeli się mylę. Drugi problem bardziej dokuczliwy to zawieszenie z przodu, które jest obniżone chyba przez ściśnięcie kilku zwojów - masakra. Już raz sie zawiesiłem na wysokim krawężniku, a poza tym ma to swoje plusy tylko na równym asfalcie - ciekawe wrażenia są podczas przejazdu przez zwalniacze na uliczkach osiedlowych. Sorry jeżeli za bardzo się rozpisałem;)
Mam pytanko jednocześnie jaki to konkretnie model? TX? I jakie były w tym roczniku? Wyszukiwarka nie pomogła.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

a to polski alternator o którym wspominałem:
Obrazek

i regulator napięcia do kompletu:
Obrazek


Ostatnio edytowano 19-07-2007, 21:44 przez mpanik, łącznie edytowano 6 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Witam!!!
PostNapisane: 19-07-2007, 21:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
Model 3drzwi to "TX" i jeśli gdzieś widziałes DOHC to jest tylko bład katalogowy- tam jest 16 zaworków na 1 wałku. Co do dziur to niezaciekawie trafiłeś ale wszystko do zrobienia :) A co do zawieszenia - to nie musi być obnizone zawieszenie - moga to być złamane sprężyki które się łamią na samej górze, podnies furke na lewarku i zobacz. Częsty mankament naszych autek. A wystarczy zadbać o łozysko od mcpersona. Ja w mojej 1.0 nie mogłem na żaden krawęznik podjechać prostopadle bo waliłem tymi uszami od holowania. Niestety są niskie z przodu i trzeba się przyzwyczaić. Co do obrotka - ten typ tak ma - popraw wszystkie luty na płytce od obrotka i jak nie pomoże to niestety zgon.
Pozdrawiam i zapraszam na Ogólnopolski Zlot pod koniec września.

Szerokiej drogi.

Ps zobacz czy pod spodem bardziej z lewej strony kolektora wyd. niemasz jakiś wycieków oleju. Jak będzie mokro ale bez potoków oleju to niema co panikować.. Ten typ tak ma.

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-07-2007, 21:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-07-2007, 18:33
Posty: 328
Lokalizacja: Gdynia
Dzięki za informacje. Ale czy obrotek bierze sygnał od alternatora? Bo w takim wypadku obrotomierz może nie działać, również dlatego że mam nie oryginalny alternator.
Pozdrawiam :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-07-2007, 21:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07-10-2005, 14:48
Posty: 1097
Lokalizacja: Krosno
Witam na forum.
Evo już chyba wszystko napisał, więc ja tylko życzę bezproblemowej jazdy autkiem i liczę na Twój udział w dyskusjach na forum.
Pozdrawiam, a autko ładnie się prezentuje. Z tyłu zauważyłem brakuje wycieraczki i nie ma napisów na klapie po czym można sądzić ze była malowana albo polerowana.
A jak dałeś dobre pieniądze to sie opłacało bo ładnie wygląda!! 8)

_________________
JEST RENAULT MEGANE 1.6 75KM.

BYŁ MITSUBISHI COLT C51 1.3 gaźnik, sonda lambda i ecu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-07-2007, 22:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
Również witam na forum
Autko prezentuje się ładnie na fotkach...ciekawy patent z tym alternatorem i regulatorem,mają ludzie fantazję.... :lol:

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-07-2007, 23:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
mpanik napisał(a):
Dzięki za informacje. Ale czy obrotek bierze sygnał od alternatora? Bo w takim wypadku obrotomierz może nie działać, również dlatego że mam nie oryginalny alternator.
Pozdrawiam :D


nie bierze od alternatora , cos sie wam z tym pierniczy .... ten typ tak ma z ta obrotką i nic nie poradzisz , a alternator jak dziala to niech sobie dziala dalej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20-07-2007, 00:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10-09-2004, 23:13
Posty: 310
Lokalizacja: Zielona Góra
Również przyłączam się do powitań :) Fajnie wygląda z takim obniżonym przodem 8) skąd jestes?

_________________
Charade 1.3 16v EFI


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20-07-2007, 09:29 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam :) Silnik widać na wersję DeTomaso strojony ;) Autko ładne i zadbane. Zapraszamy więc na zlot by dokładnie się temu przyjrzeć. Alternatorek super - Polak potrafi :D

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: WITAM
PostNapisane: 20-07-2007, 12:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12-07-2007, 12:16
Posty: 96
Lokalizacja: Gdynia
Witam autko masz ładne nieźle sie prezętuje wygląda na zadbane a jak z przebiegiem ? (a i mamy kogoś z pomorza wygląda mi to na Gdynię)Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20-07-2007, 12:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10-09-2004, 23:13
Posty: 310
Lokalizacja: Zielona Góra
No to jest nas trzech na pomorzu :) trzech to już tłum :D Kiedy spotakanko na skwerku w Gdyni ?

_________________
Charade 1.3 16v EFI


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20-07-2007, 16:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-07-2007, 18:33
Posty: 328
Lokalizacja: Gdynia
Dzięki za odpowiedzi.
Jestem z Gdyni :D ale Charadke kupiłem w Gdańsku, gdzie trafiła przed 4 miesiącami z Torunia.
Mam jeszcze pytanko dotyczące obrotka. Skąd on bierze sygnał?

_________________
Daihatsu Charade 1,3 16V EFI
Daewoo Lanos 1,5 16V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20-07-2007, 16:17 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Bierze z kompa - a komp z czujnika Halla w aparacie zapłonowym. Temat obrotki był wiele razy przerabiany - poszperaj a znajdziesz z pewnością.
Szkoda, że nie pisałem wcześniej do ludzi z pomorza - byłem w okolicach Gdańska od niedzieli do wczoraj, mogliśmy się spotkać :/

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20-07-2007, 16:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-07-2007, 18:33
Posty: 328
Lokalizacja: Gdynia
No to widzę, że będę musiał poszukać nowych zegarów. A co do spotkania to faktycznie szkoda, bo zasięgnął bym języka u osoby która "siedzi' w temacie. Jak się można domyślać, jakieś pytania dotyczące Charadki by się znalazły. 8)

_________________
Daihatsu Charade 1,3 16V EFI
Daewoo Lanos 1,5 16V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20-07-2007, 17:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Siedzę, ale w G200 ;) Napisz do Evo z forum on gdzieś naprawiał zegary - jest szansa na naprawę za około 50 zł to po co kupować nowe pewnie za 100 albo więcej ? Nowe nie zawsze jest "nowe" - może się okazać, że przestanie działać zaraz po montażu :(

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20-07-2007, 19:21 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
rozbieralem obrotki evo i marcina, jesli nie jest uszkodzony scalak tylko sama cewka to bez problemu da się naprawić podobnie jak wyschnięte są kondensatory, niestety jak to scalak to po zawodach bo nie do dostania :cry:

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL