forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 22-12-2024, 13:31

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 159 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 23-04-2008, 08:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Ciśnienie nie powinno się zmniejszyć - masz przecież korek na 0,9 bara. Tyle musi on trzymać w układzie chłodzenia, powyżej wypuszczać do zbiorniczka wyrównawczego.
Chłodniczka oleju jak najbardziej,ale właśnie w chłodnicy 1.6 jest na dole króciec do podłączenia chłodniczki montowanej pod filtrem oleju. Najlepiej jedno i drugie i masz 100% pewność, ze skopiowałeś aplause :) Tam jakoś problem uszczelek i innych nie występował. A w GTI 1.6 i małej chłodnicy o wieeeele częściej :/

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23-04-2008, 16:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
Ja mam termostat na 78stopni...zobaczymy co będzie z tą chłodnicą...ale powiem tak że poprzedni właściciel nie zlikwidował przyczyn przegrzewania czyli termostatu..ale jak wszystko wymienię to zobaczymy...ale nie będę montował chłodnicy oleju...normalnie nie jeżdżę więcej jak 90 lub 110km...więc nie potrzebne mi są przeróbki....wole zostawić wszystko tak jak fabryka dała....
No i właśnie widzę że inne GTi w polsce maja taką samą chłodnice jak ja....więc dziwne było by że wszystkie sa po takich samych kolizjach... :wink:

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23-04-2008, 17:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-05-2007, 13:06
Posty: 651
Lokalizacja: Ostrzeszów
Samochód: Hyundai Sonata
Model: EF 2.5l V6 170KM
Rok: 2000
G200 w Europie ma małe chłodnice czy to GTI czy też normalne.
Większe chłodnice są montowane w cieplejszych rejonach świata, Australia, Nowa Zelandia i Japonia.
Jesli zamontujesz większą tak jak napisał drookash nie będzie tobie się silnik tak grzał latem i co chwila wentylator załączał,
Ale czy z kolei zimą nie spowoduje tego że silnik nie nagrzeje się wystarczająco?
Ja tego nie wiem.
Zrobisz jak uważasz.
Pozdrawiam

_________________
Daihatsu Charade 1,3l 84KM 16v & Hyundai Sonata EF 2,5l V6 170KM 24v
Obrazek
HYUNDAI OSTRZESZÓW TEAM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23-04-2008, 19:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-04-2008, 19:03
Posty: 60
Lokalizacja: Grudziądz
JerzyG napisał(a):
Ale czy z kolei zimą nie spowoduje tego że silnik nie nagrzeje się wystarczająco?

A co? Nie ma termostatu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23-04-2008, 19:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 12:21
Posty: 661
Lokalizacja: Jasło
Hm trzeba sie zastanowic nad taka chlodniczka, jesli ktos ma zamiar caly czas jezdzic na redlinie to tak ale chyba do normalnego urzytkowania starczy mala chlodniczka,

_________________
Poprzednio:
DAIHATSU Charade G12 1,0 CS
DAIHATSU Charade G201 GTI 1,6 16V
Aktualnie:
Honda Civic Sedan 2001

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23-04-2008, 22:16 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Dobrze mówisz Ania.L. - termostat sprawny to nie powinno być problemów z utrzymaniem temp zimą !
Latem - wiadomo - większa chłodnica lepiej wychłodzi - nie będzie się wentyl co chwilkę włączał jak pisał StiQ ;)
MarcinGTTi i ja kupujemy duże... czemu ? Bo mamy za ciężkie nogi :D

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24-04-2008, 07:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
drookash napisał(a):
MarcinGTTi i ja kupujemy duże... czemu ? Bo mamy za ciężkie nogi :D
Jak byś miał 23pkt karne tak jak ja(no teraz mam 17) to zaraz by ci nóżka schudła...he he he
Ja raczej założę to co będzie akurat dostępne...

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24-04-2008, 08:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Tak się składa, że pracuję we firmie produkującej znaki ;)
Mandaty... hmm.. aktualnie ZERO punktów i od chyba 4 czy 5 lat nic... czemu ? - sami się domyślcie ;)
Najczęściej są pouczenia itd itd itd... wiec moja noga raczej nie schudnie :P

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27-04-2008, 10:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
Od piątku charadka jest w warsztacie...będę opisywał postępy na forum....uzgodniłem z mechanikiem że gdy rozbiorą silnik to przyjadę i wypoleruje sobie kolektorek....zawsze coś....może wrzucę jakieś fotki z napraw....pozdr

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06-05-2008, 21:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
Samochód na warsztacie....rozebrany...głowica zabrana na sprawdzenie splanowanie i takie tam wymiany uszczelniaczy itp...chłodnica w drodze od jutra,może będzie w piątek....A to kilka fotek...

Obrazek

Obrazek

Obrazek
nowa chłodnica..
Obrazek

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05-06-2008, 23:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
minął miesiąc....autko odebrane...jeszcze kilka nie doróbek...ale + - jest dobrze...
Na razie docieranie będzie na trasie i jak się sprawuje opisze pózniej...fotki też jak umyje i wypastuje...
Pozdr

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06-06-2008, 08:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 12:21
Posty: 661
Lokalizacja: Jasło
Z tego wynika ze jedna 1,6 już wróciła do życia i znowu jeździ... Spokojnego docierania życzę :)

_________________
Poprzednio:
DAIHATSU Charade G12 1,0 CS
DAIHATSU Charade G201 GTI 1,6 16V
Aktualnie:
Honda Civic Sedan 2001

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06-06-2008, 09:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Osobiście opierd... bym mechanika za ten pasek rozrządu !!! Powinien być zdemontowany i leżeć na boku ! Zahaczy kluczem, spadnie mu nasadka, zagnie się i naderwie na boku - cokolwiek innego i później będzie płacz, że pękł. Poza tym - do ustawienia rozrządu i tak trzeba zwalić dolne kółko pasowe by widzieć kropkę na kółeczku od rozrządu. Jak zdjęte jest kółeczko to osłonka trzyma się na..4 śrubkach z dobrym dojściem łamaną 10. Ja wiem.. za wiele roboty by z tym było :(
Ważne że furka śmiga... nie zapomnij dla świętego spokoju dokręcić głowicy po 300-500-800-1200km. Wszystko się układa, uszczelka się uklepuje. StiQ wie czym się to skończyło gdy nie dokręcał ;)

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06-06-2008, 16:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
Nie wiedziałem że trzeba dokręcać...a ile :?: :?: I to jeszcze 4 razy :?: :?:
Już nie mam sił do mechaników...autko stało miesiąc prawie i wszystko nie zrobione...bo wiadomo jak kumpel to można wszystko odwlec i się nie pogniewa....ale jak wam pokaże jaką kaszane w jednym miejscu odwalił na zderzaku to szok...we mnie się zagotowało...musze zdjąć zderzak i to naprawić....ale to potem bo teraz jade na weekend i nie wiem kiedy na wszystko znajde czas...

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06-06-2008, 22:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Powiem Ci tak... Manual nie przewiduje dokręcania i mówi tylko o dokręcaniu oliwionymi leciutko śrubami w 3 etapach na siłę 6,8kg/m. Natomiast z doświadczenia wiem, że jeżeli nie dokręcisz uszczelki grafitowej w tym akurat silniku to na 100% po 1000km zaczną się przeboje, bąbelkowanie, słabsze odpalanie itd. Uszczelka TAKOMA ma wokół otworów śrub głowicy i przy kanałach powrotnych olejowych aluminiowe wstawki o grubości równej pierścieniom wokół tulei cylindrów. Jak dokręcasz ściskasz te wstawki, ale po czasie zaczynają się one uklepywać - jeżeli w porę nie dociągniesz to powstaje luz na tych wstawkach jak i na pierścieniach wokół tulei - wówczas dmucha w układ chłodniczy a co gorsza olej do wody i woda do oleju leje się litrami :)
TOKEI i ARCO nie mają wstawek wokół otworów śrubowych i dzięki temu przy dokręcaniu większą siłę docisku wywiera głowica na pierścienie wokół tulei zwyczajnie lepiej je uszczelniając. Wiem, że StiQ miał uszczlkę ARCO z której jak powiedział zrobiło się sito - nic dziwnego, skoro nie dokręcona uklepała się i zaczęło dmuchać spalinami w mikroszczelinki między uszczelką a głowicą i blokiem - wypaliła się i tyle. Aktualnie śmigam na ARCO i chwalę - jej wykonanie było baaardzo podobne do TOKEI, a dodatkowo pokryta była czymś w rodzaju kleju - czuć było większą lepkość powierzchni niż w TOKEI. TAKOMA jest siwa i pokryta grubo grafitem. ARCO i TOKEI są pokryte czarnym grafitem.
Kilka razy miałem okazję dociągać głowicę na nominalną siłą 6,8kg/m a następnie po 500km okazywało się, że te same 6,8km/g a klucz robił 0,5-0,75 obrotu na każdej śrubie - uszczelka się układała i pozwalała docisnąć. Ważne - poprawiaj głowicę z samego rana na zimnym silniku ! Na gorącym a nawet przestudzonym nie dociągaj. Alu ma większą rozszerzalność cieplną niż stal śrub głowicy i zwyczajnie zakleszcza śruby w otworach - można łatwo ukręcić gdyż stawiają opór i nie chcą się obracać.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Ostatnio edytowano 07-06-2008, 21:39 przez drookash, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 159 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL