forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 07-10-2024, 10:21

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Ustawianie zaworow
PostNapisane: 30-09-2006, 17:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-06-2006, 14:58
Posty: 18
Lokalizacja: Bielsko Biala
Witam.
mam pytanie. jak ustawiac zawory w benzynce na wtrysku 993 pojemnosc. tylko zeby ktos to przystepnie wyjasnil, chodzi o kolejnosc itd. oraz jakie maja byc luzy zaworow, to jest CB-90 nigdzie nie moge znalezc manuala, mam wszystkie inne :)
Pozdrawiam

_________________
Bordowa CB-90 CS 1.0 na wtrysku 91r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30-09-2006, 18:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
nie pamiętam dokładnie jak to jest w twoim ale w CB23 jest to 0.20 na ssącym i wydechowym to samo , na cieplym silniku sie ustawia , , jak mechanik mi pierw ustawiał to leciał od lewej stronny do prawej .. po prostu po kolei

_________________
http://mieleckie.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30-09-2006, 22:56 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-07-2006, 21:23
Posty: 26
Lokalizacja: Olsztyn
Potwierdzam! 0.2 na wszystkich przy ciepłym, nie gorącym silniku - dane z fachowej książki z warsztatu.

_________________
Pozdrawiam
wrx
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01-10-2006, 09:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-06-2006, 14:58
Posty: 18
Lokalizacja: Bielsko Biala
ok. dzieki , ale mnie chodzi jeszcze o to od czego zaczac, czyli zalozmy w jakim polozeniu ma byc pierwszy tlok aby ustawic taki ataki zawor, potem przekrecam o iles stopni i ustawiam ten i ten zawor itd. kiedys mialem lade i ksiazke serwisowa do niej tam bylo wylozone jak lopata ustawianie zaworow tak ze kompletny laik by sobie poradzil. Ja eksoertem nie jestem ale z dobrym opisem sobie poradze, acha mam jeszcze jedno pytanie, pomiedzy silnikiem i skrzynia biegow na obudowie u goru jest kwadratowy otwor, widac w nim oznacznik, a gdy kreci sie kolem pojawia sie tam znaczek, ktory mozna zgrac z tym oznacznikiem, czemu to sluzy?
pozdrawiam

_________________
Bordowa CB-90 CS 1.0 na wtrysku 91r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01-10-2006, 18:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-06-2006, 14:58
Posty: 18
Lokalizacja: Bielsko Biala
witam.
kurde jestem zalamany, musialem wymienic glowice (kupilem z peknieta glowica) :( uzywany korpus kosztowal mnie trzysta piecdziesiat zl plus wysylka. ladnie mi ja splanowali wyfrezowalem gniazda zaworowe, dopasowalem zawory lacznie z docieraniem, nowy pasek rozrzadu zalozylem wedlug opisu z programu Auto Data czyli na znaki. poskrecalem nie wiedzialem jak ustawic zaworyoprocz rad ktore dostalem powyzej rozgryzlem manuala, wynikalo z niego ze walek rozrzadu trzeba ustawic do gory tylko czym, to nie dalem rady przetlumaczyc, to jest wyraz woodruff, jedyne tlumaczenie jakie znalazlem to "marzanna" :lol: doszlem ze jest to prawdopodobnie taki okrogly punkt na jednym z ramion kola rozrzadu, (od strony glowicy) dalem go do gory, no i krzywki ulozyle sie tak, ze niby w pierwszym cylindrze oba zawory sa w polozeniu najnizszym czyli mozliwym do regulacji luzu, pozatym wydechowy drugiego cylindra i ssacy trzeciego, po obrocenia kolem znaczkiem na dol moglem ustawic luz na ssacym drugiego i wydechowym trzeciego cylindra. po skreceniu wszystkiego dalem pierwszy tlok w gorne polozenie na moment w ktorym przechyla sie w strone wydechu, ustawilem aparat zaplonowy tak aby palec rozdzielacza byl dokladnie na wprost styku wyjscia na pierwszy cylinder, czyli z grubsza powinien byc zaplon ustawiony, kurde nawet nie probuje zaskoczyc mimo poruszania kopulka w lewo prawo, nawet nie prubuje zalapac, nie wiem moze jednak zle ustawialem te zawory, albo cos sie stalo z doprowadzeniem paliwa, bo iskra jest, i mimo ze przy tych probach prawie rozladowalem akumulator, to swiece sa wlasciwie suche, mysle ze jednak powinny byc mokre. nie wiem juz co mam robic, mechanik to juz ostatecznosc (ceny!!!) moze ktos wytlumaczy mi ale dokladnie jak to jest z tym ustawieniem rozrzadu i zaplonu. Widzialem ze sa i inni uzytkownicy z Bielska, moze znajdzie sie ktos kto mieszka w poblizu, a na tyle zna juz te autka ze bedzie wstanie mi pomoc.
pozdrawiam

_________________
Bordowa CB-90 CS 1.0 na wtrysku 91r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01-10-2006, 21:35 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-10-2005, 15:08
Posty: 153
Lokalizacja: Bełchatów
Do ustawienia zapłonu potrzebna ci jest lampa stroboskopowa (świeci na koło zamachowe ten kwadracik ze znaczkami o ktorym pisales post wyzej). Jesli pasek zalozyles wg znakow to znaczy wina lezy na 80% w zaplonie. Ale jesli pasek przeskoczyl nawet o 1 ząbek (jest to okolo 25st) to nie odpali wogole. Nie mam manuala do cb 90 ale w cb 80 zaplon wynosi 10+-2st przed GMP. Jesli modyfikowales cos lub lejesz lepsze paliwo to ustaw większe wyprzedzenie.

_________________
Darade GTtI (narazie upgrade do 1xx KM) - było
Sand Lover Discovery


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02-10-2006, 13:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11-07-2006, 16:01
Posty: 30
Lokalizacja: Gdańsk
Hej Jurg!!

Niedawno to przechodzilem - wymiana walka rozrzadu, nowy pasek i napinacz, ustawienie zaworow i regulacja zaplonu.

Ja z Ojcem zrobilismy tak:

Wymieniony walek, nastawiony zgodnie z rozrzadem (nie da rady inaczej ustawic - rozrzad Ci nie podpasuje...)

Wudroof key to jest ten taki polokroagly klin przy walku rozrzadu utrzymujacy kolko paska rozrzadu (to gorne) w jednej pozycji na walku (zeby sie nie krecilo :) Kwestia jest taka, ze jak pokrecisz samym walkiem, to sobie rozregulujesz zaplon doszczetnie.

Musisz zrobic tak:
1. Ustawic gorne kolko rozrzadu na tej kropce po wewnetrznej stronie na sama gore,
2. Wyciagnac aparat zaplonowy - ustawic na znaki (kropki) na walku aparatu i jego obudowie.(Od razu ustaw sobie szczeline i wyczysc wszystko ladnie)
3. Odpalic silnik i teraz: (Pewnie rozpoczne flamewara:)):
Jako ze moj Ojciec ma dosc duze doswiadczenie, to:
Na odpalonym silniku poluzuj aparat zaplonowy i ustaw sobie zaplon na sluch, krecac aparatem:) - tak zeby obroty byly jak najrowniejsze :)

Dokrec i jedz na sprawdzenie strobem - u mnie nawet nie trzeba bylo nic poprawiac!!!Zaplon byl idealnie ustawiony :)

PS. Jesli chcesz odkrecac cala obudowe aparatu lacznie z pompka paliwa, to uwazaj na taki maly bolec - lubi wyplywac razem z olejem i sie zapodziewac - a bez tego pompka nie dziala :)


Wlasnie doczytalem do konca

WYKREC POMPKE PALIWA I ZOBACZ, CZY MASZ TEN BOLEC - JAK BEDZIE TYLKO DZIURKA W PLASTIKU, BEZ BOLCA, TO POMPKA PALIWA NIE DZIALA!!

Pozdrawiam!!

_________________
--
Charade G100 CB-23 - Kopci, smierdzi, ale jezdzi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL