krzyś napisał(a):
Za ssanie w tym modelu odpowiada termostat podgrzewany płynem chłodzącym, który to z kolei za pomocą zaworu(ruchomego) dostarcza powietrze za przepustnice. Dalej czujnik przepływu powietrza dostarcza informacje do CPU i jest dawkowane paliwo. Silnik rozgrzany zawór przymyka powietrze spadają obroty.
Za ssanie odpowiada - czujnik temperatury cieczy, temperatury zasysanego powietrza + zawór powietrza biegu jałowego. W charadce nie ma czujnika przepływu powietrza (tzw. przepływomierza) i całe szczęście - bo przynajmniej się nie psują. Jest jak mówisz - powietrze wchodzi za przepustnicą do kolektora przez otwarty zawór - można go sprawdzić włączając przy cakowicie rozgrzanym silniku nawiew do kabiny na 4 i przedmuchnąć przez wężyk podłączony do tego zaworu - powinno być przejście, po wyłączeniu nawiewu - nie powinno być przepływu powietrza (oczywiście silnik na chodzie). Druga sprawa - czujnik temp. zasysanego powietrza - ma on dość duży wpłym na skład mieszanki paliwowej - zimny silnik - bogatsza mieszanka, ciepły - uboższa. Można go pomierzyć omomierzem - przy 20C powienien mieć około 2,45kOma. W charadce czujnik położenia przepustnicy jest "switchem" - nie posiada liniowej oporności na kątowym wychyleniu. Przełącza w momencie lekkiego naciśnięcia gazu i przy max nacisnięciu gazu. Przemierzyć omomierzem przez środkowy pin na górny i dolny. Silnik wyłączony, poruszać przepustnicą - powinno byc przejście raz na dolnym raz na górnym pinie.
Przede wszystkim - wężyki i pochłaniacz węglowy