forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 23-12-2024, 13:57

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 118 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 18-09-2006, 06:18 
Martini napisał(a):
Panowie jestem laikiem z mechaniki co to jest ten kolektor wydechowy 4-2-1 ??


W Charadkach masz 4-1 - czyli z czterech cylindrów wychodzą rury i łączą się w jedną. Natomiast 4-2-1 to cztery rury wychodzące z cylindrów potem łączące się w 2 a potem w jedną. Łączą się z cylindrów 1+3 i 2+4 - dlaczego ? kolejność zapłonu najczęściej to 1-3-4-2 więc ładnie słychać rytmikę silnika a na dodatek powstaje pulsowanie spalin i ładnie się one wydostają w dalszą część wydechu.

Wywal tłumik środkowy i wstaw strumienicę (od biedy tę z allegro). Ważne, by tłumik końcowy nie był zapchany bo się spaliny zakorkują.
[/url]


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18-09-2006, 16:24 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26-03-2006, 15:53
Posty: 547
Lokalizacja: Śląsk
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G203 SXL
Rok: 1994
Panowie mam do was prosbe nie znam sie na tych strumiennicach ani niewiem jakie srednice maja byc ,czy moglibyscie mi doradzic jaka strumiennice wsadzic do mojej Charady G100 1.0l benzynka na gazniku
Mysle ze do 150 zl moge za nia dac
Poleccie mi cos Help


Pozdrawiam :D

_________________
Zdrowa muzo, bitów pelna, bas z Toba blogoslawiona ty miêdzy gatunkami i blogoslawiony owoc zywota twojego, DJ. Techniawo, Matko Rave'u, graj nade nami gluchymi, teraz i w godzinê chill-outu naszego. MAYDAY


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18-09-2006, 23:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
zamiast ładować w strumienice jak chcesz szybciej jeździć wstaw sobie silnik z gtti...strumienica da ci prawie nic jeśli nie pogorszy ( a takie przypadki też były..) ale jeśli już to nie zwiększaj średnicy ponad tą co masz - to jest dobre tylko przy turbo - przy normalnym silniku wolnossacym ważne są zjawiska falowe w wydechu

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-09-2006, 07:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26-03-2006, 15:53
Posty: 547
Lokalizacja: Śląsk
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G203 SXL
Rok: 1994
No to jush mam metlik w glowie ehh..
Musze cos tam dac lub wymienic na nowy tlumik srodkowy bo wydaje mi sie ze mam zapchane .Zakupilem jush koncowy MINI MUNGEN i wlasnie czekam na podpowiedz co z tym srodkowym.

_________________
Zdrowa muzo, bitów pelna, bas z Toba blogoslawiona ty miêdzy gatunkami i blogoslawiony owoc zywota twojego, DJ. Techniawo, Matko Rave'u, graj nade nami gluchymi, teraz i w godzinê chill-outu naszego. MAYDAY


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-09-2006, 08:36 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
jeśli głośnośc ci nie przeszkadza to go wywal.. jak nie to mogę ci dać mój środkowy jak zmienię wydech (+-tydzień) tylko niewiem czy średnicami rur będzie pasować bo gtti chyba są większe

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-09-2006, 11:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 12:21
Posty: 661
Lokalizacja: Jasło
Musze wam powiedziec ze ja zalorzylem sobie Mungena F1 WRC oraz strumieniczke luskowa i calkiem to znosnie smiga i musze powiedziec ze napewno go nie zmulilo powiem wiecej ze autko bez zadnych ingerecji lecialo 140km/h a teraz leci jakies 155km/h ( a jeszcze mozna bylo ciagnac) - niewiem ile ale bylo jeszcze miejsce na gazie.

Wiadomo ze przy tych obrotach autko niemilosiernie wyje ale to nie jest wina tylko wydechu dochodzi jeszcze stozek ktory rowniez dodaje cos od siebie. :)

Tak pozatym autko fajnie mruczy a jak sie go przycisnie ludzie sie ogladaja i niespodziewaja sie 20 letniego autka hehe tak wiec moja rada rob tak jak ci sie podoba czytaj fora dotyczace tematu.

Jesli chodzi o strumienice to sa dwa obozy wiec ciezko jest ocenic kto ma racje ja wiem tyle ze wcale nie zmulilo mi autka a tak sie rozpisywali ze bedzie zdychal i niuebedzie chcial jechac hehe ocen sam cena za to ustrojstwo nie jest wygorowana wiec ...

_________________
Poprzednio:
DAIHATSU Charade G12 1,0 CS
DAIHATSU Charade G201 GTI 1,6 16V
Aktualnie:
Honda Civic Sedan 2001

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-09-2006, 22:19 
Drogi SZOCIU:d
po co pakowac w GTti jak mozna wstwic silnik od aplausa i go wytunowac zwlaszcza ze ten silnik jest duuuuuzo trwalszy niz GTti cena zakupu mniejsza i mniej usterkowa PS OSA mial plan 220 konikow z niego wyciagnac( a jest to naprawde mozliwe) wiec GTti sie umywa niestety


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-09-2006, 23:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
hmm może dlatego że to ten sam blok takie same punkty mocowań(jeśli sie myle to mnie poprawcie) co do silnika gtti najmocniejsze auta też mają koło 200hp żywotność w tak wyzyłowanym silniku to inna sprawa :wink:

Co do trwałości standardowej gtti dużo zależy od traktowania a ze względu na charakterystykę tego auta zazwyczaj są żużyte i nie wynika to z gorszej konstrukcji czy zastosowanych materiałów a głównie z nieodpowiedniej eksploatacji

Żeby zrobić silnik z aplausa 1.6 na 200km trzeba włożyć turbinę, zmniejszyć kompresję , podobno pasują tłoki z gtti - sa kute co podnosi żywotność a standardowe w aplausie są zwykłe podobnie korbowody... nie jest to takie proste jak piszesz i wymaga więcej kombinowania niz podniesienie mocy w gtti o dodatkowe 30-40 km...


kompletny silnik z gtti z ecu to od 500 pln wzwyż w porównaniu z strumienicami magnetyzerami etc. które mogą coś dać ale niekoniecznie to i tak wydatek nieduży. Druga spraw to Oc może nie wszystkich to dotyczy ale ja z moimi zwyżkami (pomimo tego że służbowym autem robię po 30, 40 t. km rocznie+ też trochę swoją - nikogo to nie interesuje
:twisted: ) płace na tyle wysokie że wsadzając pod maskę 1,6 płaciłbym więcej niż wartość samochodu...

Swoją drogą projekt OSY jest ciekawy i życzę mu jak najlepiej 8)

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: gtti
PostNapisane: 20-09-2006, 08:11 
czesc. moja gtti leciala 160 i wiecej nie bardzo chciala. nie wiem czemu.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20-09-2006, 09:24 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
padnieta turbina, zly zaplon, zapchany filtr powietrza, padniete pierscienie powodów może być multum... napisz coś więcej to może coś wymyślimy 8)

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20-09-2006, 10:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
StiQ napisał(a):
Musze wam powiedziec ze ja zalorzylem sobie Mungena F1 WRC oraz strumieniczke luskowa i calkiem to znosnie smiga i musze powiedziec ze napewno go nie zmulilo powiem wiecej ze autko bez zadnych ingerecji lecialo 140km/h a teraz leci jakies 155km/h ( a jeszcze mozna bylo ciagnac) - niewiem ile ale bylo jeszcze miejsce na gazie.

Wiadomo ze przy tych obrotach autko niemilosiernie wyje ale to nie jest wina tylko wydechu dochodzi jeszcze stozek ktory rowniez dodaje cos od siebie. :)

Tak pozatym autko fajnie mruczy a jak sie go przycisnie ludzie sie ogladaja i niespodziewaja sie 20 letniego autka hehe tak wiec moja rada rob tak jak ci sie podoba czytaj fora dotyczace tematu.

Jesli chodzi o strumienice to sa dwa obozy wiec ciezko jest ocenic kto ma racje ja wiem tyle ze wcale nie zmulilo mi autka a tak sie rozpisywali ze bedzie zdychal i niuebedzie chcial jechac hehe ocen sam cena za to ustrojstwo nie jest wygorowana wiec ...


Napisz ile końcowy kosztował i łuskowa. z góry thx :) i końcowy to jaki jest ?? jakaś przelotówka czy co ??

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20-09-2006, 10:17 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
dla wszystkich miłośników strumienic łuskowych (nie strumienic typu zwężka) proponuje lekturę:
http://tuningbaja.com/?p=/1/3

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20-09-2006, 20:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
szociu napisał(a):
Swoją drogą projekt OSY jest ciekawy i życzę mu jak najlepiej 8)


projekt OSY zostal przejety przez innego klubowicza ... pozdro

_________________
http://mieleckie.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20-09-2006, 20:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
skoro go przejales 8) to tak jak pisalem looknij na dairally o ile dobrze pamietam tam było o uturbianiu 1600 i wsadzaniu kutych tłoków z gtti 8)

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: V max
PostNapisane: 24-09-2006, 21:11 
Witam ... Jak wielu z was również posiadam małe Daihatsu z silnikiem benzynowym 1.0 ... Nigdy nie próbowalem osiągać maksymalnej prędkości, ale 130 km/h to norma ... Autko dosyć niechętnie się rozpędza (15 s. do 100 km/h - dane producenta) ale nie jest tragicznie ... Problem zaczyna się wtedy gdy wieziemy komplet 5 osób ... Wtedy rozpedza się tragicznie, o wyprzedzaniu mowy nie ma ... I drastycznie zwiększa sie zapotrzebowanie na paliwo ... :lol:


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 118 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL