hmm może dlatego że to ten sam blok takie same punkty mocowań(jeśli sie myle to mnie poprawcie) co do silnika gtti najmocniejsze auta też mają koło 200hp żywotność w tak wyzyłowanym silniku to inna sprawa
Co do trwałości standardowej gtti dużo zależy od traktowania a ze względu na charakterystykę tego auta zazwyczaj są żużyte i nie wynika to z gorszej konstrukcji czy zastosowanych materiałów a głównie z nieodpowiedniej eksploatacji
Żeby zrobić silnik z aplausa 1.6 na 200km trzeba włożyć turbinę, zmniejszyć kompresję , podobno pasują tłoki z gtti - sa kute co podnosi żywotność a standardowe w aplausie są zwykłe podobnie korbowody... nie jest to takie proste jak piszesz i wymaga więcej kombinowania niz podniesienie mocy w gtti o dodatkowe 30-40 km...
kompletny silnik z gtti z ecu to od 500 pln wzwyż w porównaniu z strumienicami magnetyzerami etc. które mogą coś dać ale niekoniecznie to i tak wydatek nieduży. Druga spraw to Oc może nie wszystkich to dotyczy ale ja z moimi zwyżkami (pomimo tego że służbowym autem robię po 30, 40 t. km rocznie+ też trochę swoją - nikogo to nie interesuje
) płace na tyle wysokie że wsadzając pod maskę 1,6 płaciłbym więcej niż wartość samochodu...
Swoją drogą projekt OSY jest ciekawy i życzę mu jak najlepiej