forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 22-12-2024, 19:35

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: gdzie jest komputer
PostNapisane: 02-07-2006, 18:49 
Mam prośbę może ktoś doradzi gdzie jest schowany komputer ECU w charadzie G 200 z1994 r. Może doradzicie co odkręcić wyciągnąć by do niego dojść. Prosze o pilną pomoc. Z góry dziękuje. G200 94 czerwona; G200 93 szara Tarnowskie Góry


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03-07-2006, 13:51 
Offline

Dołączył(a): 10-02-2005, 09:04
Posty: 5
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
w G100 znajduje się nad schowkiem ... ale nie wiem jak w G200

_________________
Tanie domeny, super hosting >> www.enazwa.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04-07-2006, 12:29 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
A po co ci tam grzebać ???
Komp jest za popielniczką - w środkowej częsci desk rozdzielczej.
Lepiej tam nic nie ruszaj wtyczka i kontrolka wszystko ci powie :)

Jesteś właścicielem G200 ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: gdzie jest komputer
PostNapisane: 05-07-2006, 22:37 
z synem Adamem mamy 2 charady jw G200 czerwona 94 szara 93 Jak bliżniaki Obie mają wspomaganie Szara elektryczne szyby lusterka etylina na razie / za 2 tygodnie DT Gaz/ Czerwona alusy i szyby elektryczne z allegro zagazowana DT Gaz


Góra
  
 
 Tytuł: gdzie jest komputer
PostNapisane: 05-07-2006, 22:58 
drookash pomóż jak odczytać błędy i kody usterek mam kłopot z zapalaniem i jazdą na etylinie nie trzyma ssania, na gazie tyka pięknia . Po konsultacji z Osą w sobote wymieniłem połowe auta i nic nie pomogło jutro jade pospawać przedmuch na 2 tłumiku bo już wysiada po15 miechach używania i przebiegu 25 tyś km . Już odłączałem aku i komp i dalej to samo . Zmieniłem komp ,tps,map sensor nową sonde lambda nowe kable wn nowy filtr powiatrza sprawdzone ciśnienie paliwa 2,5 na wolnych i 3 po dodaniu gazu, wyczyszczone wtryskiwacze . Prosze o pomoc wszystkich dzięki


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06-07-2006, 06:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Co dokładniej rozumiesz pod "nie trzyma ssania" ? Gaśnie samoczynnie ?
Jeżeli ruszałeś TPS to będzie problem w prawidłowym ustawieniem. TPSa poprostu się nie rusza ! Jest on wyskalowany fabrycznie przy składaniu i nie wiem czy ktoś ci to powtórzy w jakimś serwisie :( O ile w automacie jest tworzy on zmienny opór linowy to w manualu jest poprostu przełącznikiem w najniższym i najwyższym położeniu. Proponuję jeszcze sprawdzić zawór wolnych obrotów IAC i przeczyścić wężyki idące do ewaporatora a szczególnie te 2 wychodzące z przepustnicy obok śrubki regulacji wolnych obrotów. Nie zaszkodzi też przeczyszczenie samego ewaporatora (jest pod serwo hamulca). Może jeszcze pokręć śrubką dławika - ta mała 8 na tym pół-kółku z linką gazu - lekko ją wykręć. Czasami zbyt szybkie zejście silnika z wysokich na niskie obroty powoduje że dostając bogatą mieszankę się dławi. Inna sprawa - sprawdź wyprzedzenie zapłonu przy wolnych obrotach dodając gazu - punkt powinien się przesuwać - jeżeli stoi dokładnie w miejscu - komp nie reguluje wyprzedzenia prawdopodobnie przyczyną jest jakiś błąd. Spradzałeś lambdę ? Odłącz wtyczkę i przy 3 tyś obrotów między pinem we wtyczce od strony lambdy a masą powinno być minimum 0,45v napięcia - to tworzy lambda. Czasami uniwersalne jedoprzewodówki mają inne napięcia i komp głupieje. Proponuję też sprawdzić wtryski - często jeżdząc na gazie wtryski "zasychają" i nie dają pełnej ilości paliwa.
Na wszelki wypadek tu masz linki do kilku obrazków (przygotowałem je specjalnie dla ciebi) : http://daihatsu.webd.pl/joomla/index.php?option=com_ponygallery&Itemid=99999999&func=viewcategory&catid=7

Skąd jesteś ? Musiałbym u mnie podmienić MAP sensor i coś sprawdzić, tylko nie mam nikogo w okolicy z charadą G102/200 :(
Fajnie jest mieć 2 charady i móc pokombinować.
Jakby co to dzwoń - 0600-438-110 - trzeba sobie pomagać.

Jeszcze coś znalazłem : http://www.troublecodes.net/daihatsu/
Jak widac błędów może być więcej. Ale czy to są go G200 nie mam pojęcia. U mnie po zmasowaniu lampka miga ciągle bez żadnych przerw w odstępnie 1,5 sekundy - miga i miga i do końca nie wiem czy nie ma błędu. Ale wystarczyło, że odłączyłem na moment lambdę i zaraz się pokazał błąd lamby. Chyba więc jest OK.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL