Kasiu niestety czasem Ci troszkę zakopci olejem i na pewno musisz też czasem dolewać ale to jest normalne w charadkach.
Nie wypowiadałem się jeszcze w tym temacie i to nie bez powodu.
Jak czytam wypowiedzi różnych ludzi to aż mi ręce opadają i nie chcę się denerwować.... dla tego nie pisałem
mazi napisał(a):
wg mnie .. skoro tak sie zastanawiacz czy minerał czy syntetyk .. to proponuje po środku dobry półsyntetyk
jeśli nie wiesz co robić.... najlepiej nic nie rób!!!
pólsyntetyk... trochę gorszy od syntetyka ale lepszy od mineralnego... BZDURA!!!!!
Ice_xxx napisał(a):
....Skoro nie wiesz jaki olej był lany to proponuje zrobić półkanke silnika i wtedy wlac mineralny...
nie wiesz jaki olej wlać???! to się dowiedz!! i wlej taki jaki powinien być wlany!!!
cygan77 napisał(a):
jesli jeżdziłeś na mineralu a zalejesz potem syntetyk to wypłuka ci cały nagar i załatwisz cilnik na cacy
spadnie kompresja, zacznie brac olej itp... kapitalny nie unikniony
no tak!!! na pewno... bosze.. i może jeszcze opony się zdzierają po zmianie oleju??? bosze... jeszcze raz
Kris napisał(a):
jak chcesz dobrze pogazować wlej syntetyk 10W50 lub 10W60 cena wysoka lecz efekt piorunujący
bosze... po raz kolejny!! 10W50 i 10W60 oleje bardzo wysokiej jakości ale efekt piorunujący po nich będzie podobnie jak po założeniu magnetyzerów, świec brisk i strunienicy zamiast katalizatora.....
dziadek napisał(a):
Po kupnie okazalo sie ze cala glowica wypelniona jest SMOLA...
nie wystarczy, że olej jest w silniku!!! trzeba go też czasem zmieniać!!!
mazi napisał(a):
...a Lotos to tak jak by woda
prędzej wleję do silnika olej rzepakowy z pierwszego tłoczenia niż 'lotos'
seta_lp napisał(a):
[center]
"Wydaję mi się, że na syntetyki charadki są za stare zresztą fabrycznie chyba do nich przewidziany jest 10W/40"[/center]
ja mam dwie charadki jedną z 90 a drugą z 94 roku! obie są za stare??? od którego roku można lać syntetyk??
seta_lp napisał(a):
Servis i wszystkie ksiazki zalecaja lanie oleju Shell 15W/40, tak jest w przypadku mojej Charadki.. Ale o 10W/40 to pierwsze slysze...
BRAWO!!!!! Shell 15w40!!! może być! a nie Lotos
Kris napisał(a):
...widzę jak szybko można załatwić 16V mineralem . Silniki wielozaworowe wymagają syntetyka...
a skąd olej wie ile zaworów ma silnik???
to nie miało być nic złośliwego!!
pozdrawiam
Osa