Sprzedam Daihatsu Charade hatchback 3-drzwiowe z 1997 roku, silnik 1.3 84KM, benzyna.
Cena: ok. 2500 zł
Lub zamienię na ekonomiczne małe autko w gazie w dobrym stanie.
Przegląd ważny do listopada, ubezpieczenie do grudnia 2012.
Link do albumu ze zdjęciami:
http://www.fotosik.pl/u/deka1987/album/748913Silnik: benzyna 1.3 SOHC 84KM. Zbiera się tak:
http://www.youtube.com/watch?v=NXTzQxo5ha4Samochód jest całkowicie seryjny, nic nie było modyfikowane, nigdy też nie był montowany gaz czy jakieś wynalazki.
Przebieg: ok. 189 tys. km
Wyposażenie: klimatyzacja, ABS, radio, immobilizer, wspomaganie, poduszka powietrzna kierowcy
Spalanie w mieście: od. ok. 6, średnio przy normalnej jeździe ok. 8l/100km, przy ciężkiej nodze ok. 10.
Samochód kupiłem w kwietniu 2010 roku i od razu po zakupie wymieniłem/zrobiłem (w sumie ok. 1400 zł):
- termostat
- lewy przegub + wyczyszczenie, nasmarowanie i założenie nowych osłon na prawy
- tylne hamulce (szczęki, tarcze kotwiczne, i reszta drobnych elementów jak cylinderki, sprężyny itp.)
- rozrząd
- świece
- wężyki podciśnienia
- i inne mniej istotne rzeczy
W listopadzie 2010 (ok. 1600 zł):
- przednie amortyzatory
- wahacze
- olej (półsyntetyk Liqui Moly 10W40 MoS2 LEICHTLAUF) + filtr oleju
- tłumik środkowy
- zbieżność
W 2011 roku z ważniejszych rzeczy - wymieniłem akumulator i klemy (ok. 250 zł), przed zimą zabezpieczyłem podwozie antykorozyjnie (ok. 350 zł), zregenerowałem zaciski hamulcowe (wymiana wszystkich "gumek" itp.) (ok. 150 zł).
W 2012 uszczelniłem klimatyzację (550 zł) oraz musiałem wymienić szybę w drzwiach kierowcy, ponieważ została wybita przez firmę koszącą trawę pod blokiem.
W sumie po zakupie wydałem na samochód ok. 4500 zł, żeby przywrócić go do dobrego stanu, wszystkie naprawy wykonywałem w dobrych warsztatach i z użyciem dobrych części, niestety muszę zmienić samochód, a nie wszystko jeszcze w nim zrobiłem więc żeby doprowadzić go do idealnego stanu wypadałoby jeszcze zrobić rzeczy, o których napisałem w wadach poniżej.
Wady:
- korozja: podłoga w miejscu pod stopami pasażerów zaczyna korodować
- układ wydechowy: Tłumik końcowy jest do wymiany, bo jest rozszczelniony, poza tym ostatnio z kompletem osób podjeżdżałem pod wysoki krawężnik i zahaczyłem, przez co przy ok. 2000 obr./min słychać "brzęczenie"
- Klimatyzację trzeba w jednym miejscu uszczelnić i wypadałoby wymienić parownik, bo po jej wyłączeniu czuć wilgoć w powietrzu. Uszczelnienie powinno być zrobione za darmo, bo miejsce to było uszczelniane w kwietniu w firmie:
http://www.chlodnice.info.pl/?pages=kontakt , ale najwyraźniej niedokładnie, bo się rozszczelniło, na usługę jest gwarancja.
- Coś zaczyna stukać przy lewym przednim kole - obstawiam tulejkę wahacza
- Klamka zewnętrzna w drzwiach kierowcy jest urwana
- Trzeba ustawić zbieżność, bo trochę znosi na prawo i podczas skręcania piszczą opony.