forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 30-09-2024, 00:25

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: problem z temperaturą
PostNapisane: 13-03-2010, 17:16 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17-07-2008, 22:08
Posty: 18
Witam! dzis moja charadka zaczela szwankowac. wskaznik temperatury pokazuje 3/4 skali i podchodzi nawet do konca przy jezdzie a plyn w chlodnicy nie jest az taki goracy i wentylator sie nie zalacza. gorny waz przy chlodnicy jest cieply a dolny zimny, powietrze z nawiewów nie jest gorace lecz cieple. co moze byc rzyczyna takiego zachowania? myslalem o termostacie, czujniku temperatury albo wskaznikiem na liczniku... prosze o pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: problem z temperaturą
PostNapisane: 13-03-2010, 19:14 
Offline

Dołączył(a): 04-06-2006, 05:45
Posty: 279
Lokalizacja: Sosnowiec
Samochód: CHARADE 1.0TD
Model: G101
Rok: 1991
Sprawdzałem w mojej szklanej kuli i wychodzi że poszła uszczelka pod głowicą (muszę wróżyć z kuli bo danych mało). Podaj jaki silnik, jaki przebieg czy rośnie poziom cieczy w zbiorniczku wyrównawczym. Może też być uszkodzony lub zacięty termostat. Sprawdź temperaturę na spodzie termostatu. Można dla testu wymontowac termostat. Jeśli nadal to samo to uszczelka, jak przejdzie to termostat do wymiany.

_________________
1,0TD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: problem z temperaturą
PostNapisane: 13-03-2010, 20:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11-11-2008, 16:46
Posty: 180
Lokalizacja: Stary Sącz
popieram ;) początkowa faza walniętej uszczelki;)

_________________
Był: Golf 2 88r 1.8 90KM
Jest: Daihatsu Charade 92r 1.0b 54KM
Renault Safrane 94r 2.2 12v 136KM
Będzie: Się zobaczy:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: problem z temperaturą
PostNapisane: 13-03-2010, 20:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
100% uszczelka !

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: problem z temperaturą
PostNapisane: 14-03-2010, 10:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17-07-2008, 22:08
Posty: 18
silnik 1.3 benz przebieg okolo 240tys. w zbiorniczku plyn przybywa ale pochodzi on z chlodnicy bo tam znika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: problem z temperaturą
PostNapisane: 14-03-2010, 12:07 
Offline

Dołączył(a): 04-06-2006, 05:45
Posty: 279
Lokalizacja: Sosnowiec
Samochód: CHARADE 1.0TD
Model: G101
Rok: 1991
Uszczelka głowicy do wymiany i robić zanim padnie całkowicie. To że w chłodnicy ubywa wskazuje że ciecz jest wypychana przez gazy spalinowe. Dalsza jazda może spowodowac przykrą niespodziankę.

_________________
1,0TD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: problem z temperaturą
PostNapisane: 21-03-2010, 19:24 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17-07-2008, 22:08
Posty: 18
wiatam! charadka zrobiona:) teraz czeka tylko na mechanika ktory wyreguluje zawory i bedzie smigac dalej. wymienilem uszczelke pod glowica, uszczelniacze walu, polksciezyce na misce olejowej, uszczelke kolektora ssacego i wydechowego, uszczelke przy termostacie i przy króćcu z którego wychodzi górny wąż do chlodnicy. calosc czesci wyszla okolo 320zl, 50zl za planowanie glowicy i 20zl ustawienie zaworów ktore bedzie najprawdopodobniej jutro. za mechanika nie placilem nic bo sam zrobilem wszystko. jesli ktos bedzie chcial wymieniac uszczelke pod glowica to proponuje wyciagnac silnik bo nie ma za bardzo dostepu do srub z tylu kolektora ssacego. glowica zostala splanowa o około milimetr, a uszczelka byla ciensza od starej o nastepne 1.5 milimetra wiec glowica osiadla jakies 2.5 mm niżej niz wczesniej dlatego zwiekszylo sie sprezanie i charadka po regulacji powinna miec lepszego ducha ale to sie jeszcze zobaczy bo teraz jeszcze czeka mnie spawanie tlumika bo przy wyjmowaniu tlumik zaczepil sie i lekko gdzies oberwal. Dzieki wszystkim za pomoc w odnalezieniu problemu. pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: problem z temperaturą
PostNapisane: 21-03-2010, 21:12 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
a odpalałeś już silnik? czy w 1.3 tłoki są na równi z płaszczyzną bloku czy trochę wystają?
jak z napięciem paska po zdjęciu takiej grubości?

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: problem z temperaturą
PostNapisane: 21-03-2010, 21:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17-07-2008, 22:08
Posty: 18
silnik odpalony, pasek dosc dobrze naciagniety bo niedawno napinacz wymieniany wiec jest ok. jedynie co to auto stoi jeszcze bo trzeba wyregulowac zawory bo na drugim i trzecim tloku lekko slychac. a co do tloków to one sa lekko garbate na srodkach, takie przetloczenia maja i wlasnie te garby wystaja ponad blok. autem jeszcze nie jezdzilem ze wzgledu na zawory ale czy zmniejszenie wysokosci komory spalania o 2.5 mm moze duzo zmienic? tzn czy mocno poprawi to osiagi bo ciekaw jestem:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: problem z temperaturą
PostNapisane: 21-03-2010, 21:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
jeżeli silnik jest w dobrej kondycji to może trochę;
jeżeli jest cienkowaty to uzyskasz tylko większy przedmuch;

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: problem z temperaturą
PostNapisane: 21-03-2010, 21:56 
Offline

Dołączył(a): 04-06-2006, 05:45
Posty: 279
Lokalizacja: Sosnowiec
Samochód: CHARADE 1.0TD
Model: G101
Rok: 1991
Nie chciałbym prorokować ale w większości silników max. wartość dla planowania głowicy to właśnie 1mm. Czyli w jednym cyklu wykorzystałeś cały zapas.Trochę dziwne że nowa uszczelka jest aż o 1,5mm cieńsza.Raczej grubsz powinna być, po dokręceniu się spłaszczy. Jeśli tłoki nie bedą dobijać to możliwe że będzie OK ale możliwe jest stukanie silnika podczas przyspieszania a wtedy tylko paliwo 98 pozostaje.

_________________
1,0TD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: problem z temperaturą
PostNapisane: 21-03-2010, 23:51 
Offline

Dołączył(a): 30-10-2006, 21:43
Posty: 191
Lokalizacja: Nowa Wola
Samochód: Charade
Model: G112
Rok: 1989
Ja nie radze wyjmowac silnika do robienia uszczelki pod glowic bo to niepotrzebna robota.
Uszczelke wymienialem juz wiele razy i z ta sruba nie ma zadnego problemu.
Co do tego na czym jezdzic bedziesz to radze zastosowac wskaznik EGT bo moze sie okazac ze bedzie za wyskoka temperatura spalin i bedziesz musial zaraz wymieniac znowu uszczelke.
Dzieki tej przeróbce powinienes odczuc wiekszy moment obrotowy jesli dobrze ustawiles rozrzad bo po takim splanowaniu nie wiadomo jak go ustawic.

_________________
Charake TXF 1.6 Turbo Full Time 4wd
Charade TXF 1,3 Full Time 4wd
Charade GTti
Charade 1.0 Limited
Charade 4wd nie dla lamusów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: problem z temperaturą
PostNapisane: 22-03-2010, 10:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17-07-2008, 22:08
Posty: 18
auto jeszcze stoi bo dzis beda ustawiane zawory bo ja sie za to nie biore i mechanik przyjedzie ustawic. a co do silnika to charadka byla przywieziona w 2004r do polski i caly czas jezdzi nia moja siostra wiec w polsce nie byla zylowana. jeszcze jedno pytanie czy w tej puszcze za kolektorem wydechowym powinien byc katalizator? bo myslalem ze tam jest tak ale gdy zdjelem kolektor okazalo sie ze jest pusto. a co do zworow to nie slychac zeby dobijaly jedynie trzeba najprawdopodobniej dwa ustawic bo slychac je gdy silnik jest zimny. jezeli dzis gosc ustawi zawory to wszystko bedzie wiadomo a z moca to zobaczy sie pozniej bo siostra nie ma czym jezdzic wiec troche pojezdzi i pozniej zobacze czy jest czym jechac;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: problem z temperaturą
PostNapisane: 23-03-2010, 01:36 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-05-2009, 00:25
Posty: 310
sting13 napisał(a):
Ja nie radze wyjmowac silnika do robienia uszczelki pod glowic bo to niepotrzebna robota.
Uszczelke wymienialem juz wiele razy i z ta sruba nie ma zadnego problemu.
Co do tego na czym jezdzic bedziesz to radze zastosowac wskaznik EGT bo moze sie okazac ze bedzie za wyskoka temperatura spalin i bedziesz musial zaraz wymieniac znowu uszczelke.
Dzieki tej przeróbce powinienes odczuc wiekszy moment obrotowy jesli dobrze ustawiles rozrzad bo po takim splanowaniu nie wiadomo jak go ustawic.


po co EGT do silnika N/A które jest prawie seryjny ?

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 24-03-2010, 15:14 przez KAMILcom, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: problem z temperaturą
PostNapisane: 24-03-2010, 10:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04-04-2009, 21:58
Posty: 146
Samochód: Charade
Model: G101
Rok: 1991
Ja mam problem z wydmuchiwaniem wody z chłodnicy i zbiorniczka, ale temperatura nie wzrasta.

_________________
Life is brutal. Full of zasadzkas end kopas w dupas xD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL