forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 22-12-2024, 17:17

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Piny złącza diagnostycznego w G102
PostNapisane: 06-03-2010, 11:44 
Offline

Dołączył(a): 27-07-2005, 00:48
Posty: 369
Lokalizacja: chełm
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0D G101
Rok: 1991
Witam.
Jak w temacie, poszukuję opisu wszystkich pinów w gnieździe diagnostycznym Charade G102 92r. Jeżeli ktoś takowe informację posiada do będę wdzięczny za ich przesłanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piny złącza diagnostycznego w G102
PostNapisane: 06-03-2010, 11:58 
Offline

Dołączył(a): 16-06-2009, 22:13
Posty: 296
Lokalizacja: Oleśnica/Wrocław
Samochód: Charada Diesel 3D
Model: G100
Rok: 1989
a gdzie w ogóle w charadach znajduje się takie gniazdo?

_________________
1.0 D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piny złącza diagnostycznego w G102
PostNapisane: 06-03-2010, 18:13 
Offline

Dołączył(a): 27-07-2005, 00:48
Posty: 369
Lokalizacja: chełm
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0D G101
Rok: 1991
Koło skrzyni biegów taka kostka z 6 pinami. Gniazdo diagnostyczne to nawet za dużo powiedziane (samodiagnoza i kody błyskowe) ale mimo to interesuje mnie opis jego podłączeń.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piny złącza diagnostycznego w G102
PostNapisane: 07-03-2010, 16:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28-12-2008, 17:52
Posty: 536
Lokalizacja: Miastko
Samochód: Daihatsu
Model: A101 / G100
Rok: 1991
Z niemieckiego manuala do HD fotka, które piny w kostce złączyć.

Co do opisu znaczenia błysków odsyłam do manuala do silników HD, od strony 207. Powinny być takie same w HC-E.
Link, ok. 26MB -> Klik prawym - zapisz jako
Rzecz jasna w języku angielskim, jakby kto wolał to mam też tą sekcje po niemiecku ;)


Załączniki:
Diagnosic Connection HD.JPG
Diagnosic Connection HD.JPG [ 43.44 KiB | Przeglądane 8599 razy ]

_________________
ObrazekObrazek
A101 '89 RIP
A101 '91 Szary [Self Aware]
G101 '89 RIP
G100 '92 Sold
Obrazek
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Piny złącza diagnostycznego w G102
PostNapisane: 07-03-2010, 17:12 
Offline

Dołączył(a): 27-07-2005, 00:48
Posty: 369
Lokalizacja: chełm
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0D G101
Rok: 1991
Dzięki za odpowiedź. Nie jest to dokładnie to co chciałem ale podsunęło mi to pomysł :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piny złącza diagnostycznego w G102
PostNapisane: 13-03-2010, 00:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11-11-2008, 16:46
Posty: 180
Lokalizacja: Stary Sącz
DOL_michal napisał(a):
a gdzie w ogóle w charadach znajduje się takie gniazdo?

A no bo w 1.0d chyba niema?? Mam racje Michal? Bo i po co? z tego gniazda da sie wysterować wentylator i chyba pompę paliwa...:) odpowiednio trzeba tylko piny zwierać...:) Jeśli ktoś próbował różnych krzyżowań niech sie pochwali bo jestem ciekaw co mozna zrobić jeszcze przez to gniazdo... Ciekawe jak wygladal tester do samochodow marki Daihatsu:)

_________________
Był: Golf 2 88r 1.8 90KM
Jest: Daihatsu Charade 92r 1.0b 54KM
Renault Safrane 94r 2.2 12v 136KM
Będzie: Się zobaczy:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Piny złącza diagnostycznego w G102
PostNapisane: 13-03-2010, 23:37 
Offline

Dołączył(a): 27-07-2005, 00:48
Posty: 369
Lokalizacja: chełm
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0D G101
Rok: 1991
Tester zwyczajny nawet uniwersalny da radę odczytać i skasować błędy. Tylko właśnie trzeba mieć oznaczenia pinów żeby wiedzieć gdzie się wpiąć. Ja właśnie jestem w trakcie poszukiwań takowego urządzenia ale już sam nie wiem co wybrać... Co do chwalenia się doświadczeniami w dziedzinie diagnostyki to także zapraszam wszystkich, którzy na ten temat coś mogą powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piny złącza diagnostycznego w G102
PostNapisane: 14-03-2010, 17:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28-12-2008, 17:52
Posty: 536
Lokalizacja: Miastko
Samochód: Daihatsu
Model: A101 / G100
Rok: 1991
janusz napisał(a):
Tester zwyczajny nawet uniwersalny da radę odczytać i skasować błędy.

Tylko po kupować czy nawet pożyczać elektroniczne narzędzia, skoro nawet producent auta nie przewidział konieczności stosowania czegoś takiego. Błędy odczytuje się właśnie za pomocą kodów błyskowych lampi check engine po zwarciu dwóch pinów w kostce nad skrzynią biegów, a błędy z pamięci kasuje się poprzez odłączenie minusowej klemy od aku na min 10sek.
Co do sterowania pompą paliwa to istotnie fabryczne narzędzie serwisowe (o nr SST 09991-87702-000 - patrz. zał) miało ono jakąś funkcję regulacji pompy, ale nie wiem o co chodziło dokładnie. Wydajność pompy paliwa najłatwiej jest regulować napięciem do niej podawanym.
A do czego miałoby służyć sterowanie wentylatorem? Manualne włączanie z kabiny tez można zrealizować bardzo prosto, wpinając prosty włącznik między wiatrak a masę - przed termowłącznikiem. Natomiast sam moment włączenia się wentylatora zależy od termowłącznika. Była wersja "normalna" i dla klimatów gorących instalowana w Ferozach na rynki USA i Afryka/Płd. Azja.


Załączniki:
sst.JPG
sst.JPG [ 15.88 KiB | Przeglądane 8571 razy ]

_________________
ObrazekObrazek
A101 '89 RIP
A101 '91 Szary [Self Aware]
G101 '89 RIP
G100 '92 Sold
Obrazek
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Piny złącza diagnostycznego w G102
PostNapisane: 14-03-2010, 18:54 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11-11-2008, 16:46
Posty: 180
Lokalizacja: Stary Sącz
Lupus napisał(a):
janusz napisał(a):
Tester zwyczajny nawet uniwersalny da radę odczytać i skasować błędy.

Tylko po kupować czy nawet pożyczać elektroniczne narzędzia, skoro nawet producent auta nie przewidział konieczności stosowania czegoś takiego. Błędy odczytuje się właśnie za pomocą kodów błyskowych lampi check engine po zwarciu dwóch pinów w kostce nad skrzynią biegów, a błędy z pamięci kasuje się poprzez odłączenie minusowej klemy od aku na min 10sek.
Co do sterowania pompą paliwa to istotnie fabryczne narzędzie serwisowe (o nr SST 09991-87702-000 - patrz. zał) miało ono jakąś funkcję regulacji pompy, ale nie wiem o co chodziło dokładnie. Wydajność pompy paliwa najłatwiej jest regulować napięciem do niej podawanym.
A do czego miałoby służyć sterowanie wentylatorem? Manualne włączanie z kabiny tez można zrealizować bardzo prosto, wpinając prosty włącznik między wiatrak a masę - przed termowłącznikiem. Natomiast sam moment włączenia się wentylatora zależy od termowłącznika. Była wersja "normalna" i dla klimatów gorących instalowana w Ferozach na rynki USA i Afryka/Płd. Azja.




Tu chodzi o idee stare samochody grupy vw tez miały kody błysków i kasowanie przez odłaczenie aku ale też były do tego testey VAG co do kostki kiedys przez pomyłkę zwarlem zle piny i włączył się wentylator Po co to nie wiem nie mnie pytać:) może producentowi było to do czegoś potrzebne

_________________
Był: Golf 2 88r 1.8 90KM
Jest: Daihatsu Charade 92r 1.0b 54KM
Renault Safrane 94r 2.2 12v 136KM
Będzie: Się zobaczy:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Piny złącza diagnostycznego w G102
PostNapisane: 17-03-2010, 00:09 
Offline

Dołączył(a): 27-07-2005, 00:48
Posty: 369
Lokalizacja: chełm
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0D G101
Rok: 1991
Zgadzam się, że błędy można odczytać z "kodu błyskowego". Ja jednak zastanawiam się jakie możliwości dałoby podłączenie profesjonalnego urządzenia :). Jako że, przymierzam się do zakupu takowego sprzętu jestem po prostu ciekawski.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Piny złącza diagnostycznego w G102
PostNapisane: 17-03-2010, 21:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28-12-2008, 17:52
Posty: 536
Lokalizacja: Miastko
Samochód: Daihatsu
Model: A101 / G100
Rok: 1991
janusz napisał(a):
Ja jednak zastanawiam się jakie możliwości dałoby podłączenie profesjonalnego urządzenia :)


Osobiście sądzę, że nie da to żadnych możliwości, choć może jestem po prostu z natury "na anty" do nadmiaru elektroniki w autach. Najchętniej to zamontowałbym sobie do Applausa dwa gaźniki side draft Webera i oczyścił samochód z nadmiaru czujników, kabli i tranzystorów :mrgreen:
Jeśli chodzi o jakiekolwiek modyfikacje w ECU silnika to od razu można sobie odpuścić, bo to zapisany "na twardo" ROM, a nie flash z możliwością wgrania czegoś innego (np. zmodyfikowanych map paliwa). Włączanie wentylatora to w zasadzie tylko bajer, a co do pompy paliwa można przez zwarcie wyżej wspomnianych terminali uzyskać włączenie pompy i wymuszenie podawania przez nią ciśnienia 2,55kg/cm2. Stosuje się to w celu sprawdzania szczelności układu paliwowego (doczytałem wreszcie w manualu;) ). Inna sprawa, że pewne parametry można sczytywać bezpośrednio z ECU. W manualu są podane konkretne wartości napięć dla poszczególnych sygnałów wchodzących i wychodzących z komputera. Przydać się może "rozgałęźnik", który w wpina się między ECU a wiązkę auta. Ale to tylko w celach informacyjnych, w nic zaingerować się nie da.
Silniki serii H to takie jednostki z pogranicza starej szkoły, gdzie trzeba było ubrudzić się przy silniku żeby coś przy nim naprawić/poprawić, a nowoczesnymi jednostkami z układami elektronicznego wtrysku i zapłonu oraz samodiagnostyki do których bez laptopa nie ma co podchodzić.

_________________
ObrazekObrazek
A101 '89 RIP
A101 '91 Szary [Self Aware]
G101 '89 RIP
G100 '92 Sold
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Piny złącza diagnostycznego w G102
PostNapisane: 17-03-2010, 23:54 
Offline

Dołączył(a): 27-07-2005, 00:48
Posty: 369
Lokalizacja: chełm
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0D G101
Rok: 1991
Co do nadmiaru elektroniki w samochodach to mam podobne podejście... Ale niestety, postępu się nie zatrzyma bo w sumie po co... A moja ciekawość i tak musi zostać w końcu zaspokojona :D taki już jestem hehehe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL