forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 29-09-2024, 04:22

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Moment dokręcenia śrub głowicy 1.0 diesel
PostNapisane: 31-01-2010, 22:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04-04-2009, 21:58
Posty: 146
Samochód: Charade
Model: G101
Rok: 1991
Jaki jest moment dokręcania śrub głowicy w dieslu?? Wiem że jest pare etapów tego.

_________________
Life is brutal. Full of zasadzkas end kopas w dupas xD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Moment dokręcenia śrub głowicy 1.0 diesel
PostNapisane: 01-02-2010, 01:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11-11-2008, 16:46
Posty: 180
Lokalizacja: Stary Sącz
Etap 1-25-35Nm
Etap 2-55-65Nm
Etap 3 Uruchomić silnik na 15min następnie dokręcić 85-95Nm

Kolejności od środka na krzyż....

Myśle że kolega da sobie radę.

_________________
Był: Golf 2 88r 1.8 90KM
Jest: Daihatsu Charade 92r 1.0b 54KM
Renault Safrane 94r 2.2 12v 136KM
Będzie: Się zobaczy:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Moment dokręcenia śrub głowicy 1.0 diesel
PostNapisane: 01-02-2010, 20:48 
Offline

Dołączył(a): 04-06-2006, 05:45
Posty: 279
Lokalizacja: Sosnowiec
Samochód: CHARADE 1.0TD
Model: G101
Rok: 1991
Na ulotce od uszczelki momenty powinny być podane. U siebie ostatni etap to do 100 dałem. i nie odpalałem od razu a dopiero po kilku godzinach. Nie wiem czy tak jest poprawnie ale wydaje mi się że uszczelka musi się utwardzić po dokręceniu. Później już dociągane nie było.

_________________
1,0TD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Moment dokręcenia śrub głowicy 1.0 diesel
PostNapisane: 01-02-2010, 23:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11-11-2008, 16:46
Posty: 180
Lokalizacja: Stary Sącz
Co do uszczelki... u mnie był 2 moment 55-65Nm potem odpalić na 15 min i poprawić tym samym momentem... Jako że mróz był to auto by się nie zagrzało przejechałem jakieś 15km delikatnie i potem dociągnąłem momentem-uszczelka siadła:)jakieś 45 stopni:) W sumie to ja dokręciłem 75Nm za 2 i 3 etapem:) Na razie zrobiłem 200km i jest ok:) Uszczelka Tacoma warta coś??
Co do momentów jakie koledze podałem to one są z katalogu Fota

_________________
Był: Golf 2 88r 1.8 90KM
Jest: Daihatsu Charade 92r 1.0b 54KM
Renault Safrane 94r 2.2 12v 136KM
Będzie: Się zobaczy:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Moment dokręcenia śrub głowicy 1.0 diesel
PostNapisane: 02-02-2010, 21:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04-04-2009, 21:58
Posty: 146
Samochód: Charade
Model: G101
Rok: 1991
Mam jeszcze jedno pytanie. Jaką grubość powinny mieć te płytki regulujące luz zaworowy??

_________________
Life is brutal. Full of zasadzkas end kopas w dupas xD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Moment dokręcenia śrub głowicy 1.0 diesel
PostNapisane: 02-02-2010, 21:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
wojtas92 napisał(a):
Mam jeszcze jedno pytanie. Jaką grubość powinny mieć te płytki regulujące luz zaworowy??

ha, ha,ha każda inną to wyniknie z pomiaru który zrobisz

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Moment dokręcenia śrub głowicy 1.0 diesel
PostNapisane: 02-02-2010, 22:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11-11-2008, 16:46
Posty: 180
Lokalizacja: Stary Sącz
wojtas92 napisał(a):
ha, ha,ha każda inną to wyniknie z pomiaru który zrobisz

W kwestii pomiaru podpowiedź- Robi się to przyrządem zwanym szczelinomierzem. Najprościej i najtaniej zdobyć go na jarmarku:) To tylko kilka blaszek a robotę robią:)

_________________
Był: Golf 2 88r 1.8 90KM
Jest: Daihatsu Charade 92r 1.0b 54KM
Renault Safrane 94r 2.2 12v 136KM
Będzie: Się zobaczy:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Moment dokręcenia śrub głowicy 1.0 diesel
PostNapisane: 03-02-2010, 21:42 
Offline

Dołączył(a): 04-06-2006, 05:45
Posty: 279
Lokalizacja: Sosnowiec
Samochód: CHARADE 1.0TD
Model: G101
Rok: 1991
Płytek lepiej nie demontuj bo zdaje się nie do kupienia sa. Najpierw zmierz luzy. To bardzo trwałe rozwiązanie i nawet po dużych przebiegach luzy się nie zmieniaja zbyt wiele. A grubości są różne, zakresu grubości niestety nie znam.Prawidłowy luz to 0,25mm ssące i 0,30mm wydech mierzone na zimno.

_________________
1,0TD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Moment dokręcenia śrub głowicy 1.0 diesel
PostNapisane: 03-02-2010, 22:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04-04-2009, 21:58
Posty: 146
Samochód: Charade
Model: G101
Rok: 1991
Właśnie mi te płytki powypadały jak czyściłem głowice i nie wiem która gdzie jest :(

_________________
Life is brutal. Full of zasadzkas end kopas w dupas xD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Moment dokręcenia śrub głowicy 1.0 diesel
PostNapisane: 03-02-2010, 23:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11-11-2008, 16:46
Posty: 180
Lokalizacja: Stary Sącz
Same raczej nie wypadają... Demontowałeś wałek rozrządu?

_________________
Był: Golf 2 88r 1.8 90KM
Jest: Daihatsu Charade 92r 1.0b 54KM
Renault Safrane 94r 2.2 12v 136KM
Będzie: Się zobaczy:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Moment dokręcenia śrub głowicy 1.0 diesel
PostNapisane: 04-02-2010, 17:20 
Offline

Dołączył(a): 04-06-2006, 05:45
Posty: 279
Lokalizacja: Sosnowiec
Samochód: CHARADE 1.0TD
Model: G101
Rok: 1991
Same nie wypadły, pomoc potrzebna. Teraz będzie trochę zabawy ale jest do zrobienia. Jeśli oznaczenia grubości są nieczytelne to mikrometr potrzebny. Zmierzyć grubości zmontować zapisując gdzie jaka płytka poszła. Teraz pomiar luzu na wszystkich cylindrach. To w końcu tylko 6 zaworów. Jak masz szczęście to trafione, jeśli nie to zobacz do rozpiski i poprzekładaj na właściwe miejsca. Jako dopuszczalne różnice uważam że 0,05mm byłoby OK. Jeśli chociaż jeden zawór ma większą odchyłkę to albo szukasz właściwej płytki (jeśli luzy za duże) lub dajesz do szlifnięcia (tylko precyzyjnego.

_________________
1,0TD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Moment dokręcenia śrub głowicy 1.0 diesel
PostNapisane: 04-02-2010, 21:56 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04-04-2009, 21:58
Posty: 146
Samochód: Charade
Model: G101
Rok: 1991
Rozebrałem całkiem głowice bo planowałem ją dzisiaj ale już jest chyba dobrze

_________________
Life is brutal. Full of zasadzkas end kopas w dupas xD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Moment dokręcenia śrub głowicy 1.0 diesel
PostNapisane: 04-02-2010, 22:29 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
napisz konkret co ty tam wyprawiasz ze swoim motorem bo jak pamiętam to zaczęło się od wymiany świec a teraz już głowicę zdejmowałeś?

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Moment dokręcenia śrub głowicy 1.0 diesel
PostNapisane: 05-02-2010, 17:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04-04-2009, 21:58
Posty: 146
Samochód: Charade
Model: G101
Rok: 1991
Uszczelka pod głowicą puściła i mi woda sie lala dosłownie do garów i wylatywała przez wydech. Jutro przyjdzie uszczelka i go zmontuje

_________________
Life is brutal. Full of zasadzkas end kopas w dupas xD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Moment dokręcenia śrub głowicy 1.0 diesel
PostNapisane: 05-02-2010, 18:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11-11-2008, 16:46
Posty: 180
Lokalizacja: Stary Sącz
Proponował bym od razu sprawdzić czy tłoki na wszystkich garach wychodzą w GMP tak samo wysoko.... Wody dużo nie potrzeba aby uszkodzić silnik...

_________________
Był: Golf 2 88r 1.8 90KM
Jest: Daihatsu Charade 92r 1.0b 54KM
Renault Safrane 94r 2.2 12v 136KM
Będzie: Się zobaczy:)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL