forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 23-12-2024, 21:54

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Dwa problemy w G 102
PostNapisane: 03-09-2009, 00:04 
Offline

Dołączył(a): 27-07-2005, 00:48
Posty: 369
Lokalizacja: chełm
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0D G101
Rok: 1991
Witam.
Jako, że stałem się posiadaczem charadki g 102 z automatem zaczęły się nowe problemy... których bez podpowiedzi chyba nie zwalcze :)
1: obroty silnika potrafią drastycznie się zmniejszyć, a czasami zgaśnie. Pojawia się to po nagrzaniu silnika,
2: jak zgaszę silnik po dłuższej jeździe to w zbiorniczku słyszę bulgotanie (wymieniłem wczoraj uszczelkę pod głowicą ponieważ pojawiały się bąbelki nawet na zimnym silniku)

Poza tym mam pytanie: jaka jest prawidłowa temperatura pracy silnika (chodzi mi o wskaźnik). U mnie jest na połowie, a jak stanę na skrzyżowaniu i poczekam to rośnie i włącza się wentylator, czy to normalne?

Wiem, że te objawy nie wróżą nic dobrego ale chciałbym poznać zdanie bardziej zaawansowanych użytkowników tego modelu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dwa problemy w G 102
PostNapisane: 03-09-2009, 23:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
1. hmm zmierz kompresje moze na ciepło ma już słabą,wymien tez filtr paliwa moze sie przytkał,możesz jeszcze przeczyścic przepustnice jest tam jakis otworek którym przechodzi powietrze

2 umnie było przed połowa ale termostat od razu kupiłem nowy 78 c , wiatrak właczał sie zaraz za połowa

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dwa problemy w G 102
PostNapisane: 04-09-2009, 10:06 
Offline

Dołączył(a): 27-07-2005, 00:48
Posty: 369
Lokalizacja: chełm
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0D G101
Rok: 1991
Wczoraj jak jechałem to wskazówka była jakieś 2 mm przed połową, niestety po 30min jazdy zgasiłem i usłyszałem bąbelki... obroty jakby mniej spadają, ale jak włączę D lub R to czasem zgaśnie.
Przeczyszczę te wszystkie przewody i sprawdzę sondę lambda. Zobaczymy co dalej...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dwa problemy w G 102
PostNapisane: 05-09-2009, 15:20 
Offline

Dołączył(a): 27-07-2005, 00:48
Posty: 369
Lokalizacja: chełm
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0D G101
Rok: 1991
I lipa... Przeczyściłem wszystkie kanały i przewody i nic. Obroty skaczą jak chcą, a jak włączę światła to spadają tak, że cały samochód drży.
Szukałem na forum ale nic konkretnego nie znalazłem.
Czy ktoś mógłby pomóc jakąś cenną radą?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dwa problemy w G 102
PostNapisane: 06-09-2009, 22:52 
Offline

Dołączył(a): 19-04-2009, 15:02
Posty: 72
Lokalizacja: Gdynia
Samochód: Daihatsu
Model: Charada
Rok: 1991
1: obroty silnika potrafią drastycznie się zmniejszyć, a czasami zgaśnie. Pojawia się to po nagrzaniu silnika,

Czy to jest gaźnik ? czy wtrysk ?

2: jak zgaszę silnik po dłuższej jeździe to w zbiorniczku słyszę bulgotanie (wymieniłem wczoraj uszczelkę pod głowicą ponieważ pojawiały się bąbelki nawet na zimnym silniku)

Bulgotanie może być spowodowane zbyt małą ilością płynu w zbiorniczku do chłodnicy po chwili postoju przy wyłączonym silniku ja tak miałem btw : sprawdź czy nie masz jakiegoś wycieku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dwa problemy w G 102
PostNapisane: 07-09-2009, 09:07 
Offline

Dołączył(a): 27-07-2005, 00:48
Posty: 369
Lokalizacja: chełm
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0D G101
Rok: 1991
silnik jest na wtrysku
wycieku brak,
już nawet pomijając to bulgotanie, bardziej zależy mi na tych obrotach. w sumie to już nie mam pomysłu co to może być.

Właśnie sprawdziłem:
jak silnik jest zimny jest ok (włączam światła - obroty bez zmian) i tak jest do momentu kiedy się zagrzeje. Następnie obroty spadają jakby skokiem a po jakimś czasie również "skokiem" spadają do najniższych. Wtedy jak włączę światła mijania silnik zwolni do tego stopnia, że cały drży.
Ale ciekawostka. Jak zmniejszę mu obrotu śrubką do równie niskich to już włączenie świateł nie zrobi różnicy.
I tu wiem, że nie jest to opór alternatora dającego duży prąd :) ... ale więcej już nic nie wiem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL