forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 09-10-2024, 12:25

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wywalanie oleju odmą - wiem dlaczego !!!
PostNapisane: 15-06-2005, 21:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-09-2004, 15:19
Posty: 172
Lokalizacja: Gdańsk
Niestety nie pocieszę posiadaczy diesli :( ale w moim przypadku przyczyną samozapłonu i zasysaniu oleju jest nieszczelna TURBINA.
Od kilku miesięcy nie mogłem dojść co jest grane i dziś "EUREKA" - coś mnie tknęło - i rzeczywiście!!! Z wielką pomocą przyszedł Sebek - powiedział mi jak sprawdzić czy jest nieszczelna -WIELKIE DZIĘKI SEBEK !!!! Ma luzy i przepuszcza olej, odłączyłem ją, zrobiłem jazdy próbne i jest o.k.
No cóż, pozostaje kwestia regeneracji :( Znowu koszty :evil:

PS Ktoś kiedyś pisał że ma turbinkę - za ile??? dodam że w TD turbina ma opis "AISIN TURBO" na obudowie (taka jest do silnika CL-61)

Pozdrawiam :)

_________________
daihatsu charade G101 TD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16-06-2005, 07:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-02-2005, 19:24
Posty: 165
Lokalizacja: wysokie mazowieckie
no witam sebku. :D
http://www.turbo-tec.pl/
http://www.ankerturbo.com.pl/
http://www.turbotech.pl/
http://www.turbo.cdi.pl/ ten jest kolo gdanska
http://www.moto-market.pl/turbo%2Dservice/
tak jak obiecalem podaje linki mam nadzieje ze uzyskasz potrzebne info
a narazie pozdrawiam i tak jak mowilem podsylam kolektor :wink:
pozdr :lol:

_________________
G101 1.0 b cb 90
wysokie mazowieckie
gg 3002241


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17-06-2005, 10:41 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-09-2004, 16:23
Posty: 463
Lokalizacja: Jelenia Góra
Też ci pisalem wcześniej żebyś sprawdził turbine ale chyba nie zauważyłeś

_________________
Charadka GTti

..::: Systemy Car Audio :::..

www.caraudio.jelenia.pl

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-07-2005, 22:41 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21-12-2004, 13:14
Posty: 62
Lokalizacja: Gdynia
witam!!!
a dlaczego dzieje sie to samo z odma w dieslach bez turbo?????

_________________
czerwona strzała diesel 91' pozdro!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13-07-2005, 07:36 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-02-2005, 19:24
Posty: 165
Lokalizacja: wysokie mazowieckie
no w;asnie tu zaczynaja sie schodki :shock:
moim zdaniem ale nie wiem czy reszta sie ze mna zgodzi dzieje sie tak dlatego iz:
charadki diesle i td maja bardzo male silniki pojemnosc skrzyni korbowej tez jest mala,kompresja dochodzi do 17/18 atmoswer na taki maly silniczek to duzo, wiec jezeli silniczek ma juz przhulane setki tys km robia sie przedmuchy i wydaje mi sie ze fabryczna odma nie wyrabia z odprowadzaniem gazow i robi sie duze cisnienie w skrzyni korbowej a z racji tego iz w glowicy sa male kanaly sciekowe oleju przy wiekszych obrotach zwieksza sie cisnienie w skrzyni korbowej no i wywala olej odma :evil:
nie musi tak byc w kazdym przypadku i jest to moje zdanie wiec poddaje temat rozwazaniom, poniewaz przyczyn moze byc wiele np:luzne lub wyrobione panewki tulejki na walku rozrzadu i wywala olej pod cisnieniem z pod panewek na walku i w polaczeniu z cisnieniem w skrzyni korbowej przez odme wywala olej :x
naprawde przyczyn morze byc duzo :wink:
pozdrawiam

_________________
G101 1.0 b cb 90
wysokie mazowieckie
gg 3002241


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22-07-2005, 10:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21-12-2004, 13:14
Posty: 62
Lokalizacja: Gdynia
zgadzam się z Toba. w mojej charadzie 2000km po remoncie zaczela znowu zaciaqgac olej przez odme.
wysnuwam teorie (naprowadzony na forum), ze moze to kanal olejowy z górnej częsci silnika (z nad głowicy) do karteru posiada za małą średnicę - wada fabr - i z czasem jak charadka ma juz większe przedmuchy powstaje większe nadciśnienie nad głowicą i olej nie nadąża spływać na dół, gdyz mgła olejowa zajmuje częśc przekroju tego kanału.
Ponadto nawet taka nędzna marka jak volkswagen w buraczanym modelu golf II montowali w pokrywie zaworów siatkę, coś w rodzaju osłony, aby rozbryzgany olej przez elementy rozrządu nie chlapał na wyjście odpowietrzenia komory.

Mój separator oleju spełnia moje oczekiwania. Planuje teraz małe udoskonalenie - obudowa separatora bedzie wykonana z stali nierdzewnej i spust oleju bezpośrednio do miski olejowej (tylko przy wyłączonym silniku - zastosowanie zaworu ciśnieniowego- także bez konieczności opróżniania zbiornika.

_________________
czerwona strzała diesel 91' pozdro!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL