forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 22-12-2024, 18:39

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: jaki olej?
PostNapisane: 23-09-2004, 07:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22-09-2004, 14:53
Posty: 30
Lokalizacja: Wroclaw
witam. mam, a wlasciwie to ojciec ma charade 1.3 z 93roku sprowadzona z niemiec. pytanie moje jest nastepujace: jaki tam olej sie leje? nie wiem czy lac syntetyka czy minerala a nic nie wiem jaki byl lany. jak sprawdzic jaki to olej i jaki lac? dziekuje z gory za odpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23-09-2004, 10:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
wg mnie .. skoro tak sie zastanawiacz czy minerał czy syntetyk .. to proponuje po środku dobry półsyntetyk

_________________
http://mieleckie.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23-09-2004, 11:46 
witam! ja również ściągnąłem sobie charadke z niemiec 1.0l '91r. i miałem podobny problem jak ty! Skoro nie wiesz jaki olej był lany to proponuje zrobić półkanke silnika i wtedy wlac mineralny. Półkanka jest dobra bo zlikwiduje wszystkie syfy itd. Ja zrobiłem, doradzili mi wlanie mineralnego, wiec wlalem i koszt takiego zabiegu razem z ceną oleju wyszedł 75zł


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23-09-2004, 12:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-09-2004, 14:29
Posty: 219
Lokalizacja: Warszawa
Dobry temat. Ja w sumie jez sie dopytam.

Od początku jak mam charadkę, czyli od stycznia, jeździłam na mineralnym. W sierpniu robiłam niewielki remoncik silniczka i znajomy mechanik niechcący wymienił mi olej na półsyntetyka.

Kiedyś też zasłyszałam dwie odmienne opinie. Jedna, to że do starszych silników bardziej nadaje się półsyntetyk, a druga, wręcz przweciwnie - do starszych tylko mineral.

Jakie są Wasze opinie? Co daje jaki olej?

_________________
daihatsu charade 1.0b, TooScary :twisted:
renault clio II Xtreme, As Scary As Before... he,he :twisted:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23-09-2004, 13:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
syntetyk i półsyntetyk są bardziej jak woda jak się rozgrzeją ... dobre oleje do silników w dobrej kondycji ... minerał do starszych silników , a tak ogolnei to minerał sam w sobie uszczelnia silnik w jakims tam stopniu .. a pólsyntetyk i symtetyk mogą wypłukać co nieco z silnika i moze zaczać kopcić .. brać olej

_________________
http://mieleckie.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27-09-2004, 14:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17-09-2004, 17:36
Posty: 31
Lokalizacja: Olsztyn / Maków Mazowiecki
jesli jeżdziłeś na mineralu a zalejesz potem syntetyk to wypłuka ci cały nagar i załatwisz cilnik na cacy :evil: spadnie kompresja, zacznie brac olej itp... kapitalny nie unikniony
A do tych silniczków 1.3 zalecany jest wlasnie syntetyk


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27-09-2004, 17:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-09-2004, 15:19
Posty: 172
Lokalizacja: Gdańsk
Zgadzam się z opinia Ice_xxx - miałem podobny problem, po zakupie wymieniłem cały olej.
Teraz jeżdżę na mineralu, tylko że mam TD - ale nie w tym rzecz - wymień olej, będziesz wiedział na czym jeździsz.

_________________
daihatsu charade G101 TD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03-10-2004, 16:10 
jak chcesz dobrze pogazować wlej syntetyk 10W50 lub 10W60 cena wysoka lecz efekt piorunujący


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03-10-2004, 23:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
Cytuj:
efekt piorunujący


napewno :) jak mu zacznie kopcić na niebiesko :)

_________________
http://mieleckie.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05-10-2004, 10:22 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05-10-2004, 10:07
Posty: 70
Lokalizacja: Rybnik
nie jestem tego taki pewny, ze bedzie kopcic.
Moja charadke kupilem kiedy miala przebiegu 50 tys, poprzedni wlasciciel sprzedawal ja z powodu nadmiernego spalania benzyny , mowil ze tak maly silnik nie powinien brac okolo 10 l benzyny. Po kupnie okazalo sie ze cala glowica wypelniona jest SMOLA, myslalem ze mnie krew zaleje. Plukalem silnik kilka krotnie syntetykiem, od tej pory uzywam tylko syntetyku (Lotos) i nie ma zadnego problemu.
Pozdrawiam
Leszek.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06-10-2004, 00:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
spoko , 50 tyś km a jego napewno nie ma 50 tys km , pozatym niech sobie zmienia na syntetyk :) jego sprawa :) a Lotos to tak jak by woda

_________________
http://mieleckie.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06-10-2004, 15:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-09-2004, 14:29
Posty: 219
Lokalizacja: Warszawa
Jak na razie mi nie kopci, ale czy teraz mogłabym znowu zamienić na minerala? Czy po wlaniu syntetyka można zrobić taką zamianę? Ten półsyntetyk wlali... bo się pomylili po remoncie :)

_________________
daihatsu charade 1.0b, TooScary :twisted:
renault clio II Xtreme, As Scary As Before... he,he :twisted:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06-10-2004, 16:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29-09-2004, 05:24
Posty: 11
Lokalizacja: Łódź
normalne, silnik w dobrej kondycji można półsyntetyk zapodać... na te w których się to nie sprawdza lepiej "zakleić" go mineralem. Wydaję mi się, że na syntetyki charadki są za stare zresztą fabrycznie chyba do nich przewidziany jest 10W/40, z minerala na mniejsze lepkości nie ma co przechodzić bo się wypłukają brudy i silnik prawdopodobnie klęknie...no tak to jest ze starymi autami...nawet tymi jarymi :lol: pozdro ziomy :wink:

_________________
1000 T...ylko


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07-10-2004, 08:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-09-2004, 10:30
Posty: 29
Lokalizacja: Puławy
[center] :?: "Wydaję mi się, że na syntetyki charadki są za stare zresztą fabrycznie chyba do nich przewidziany jest 10W/40"[/center]

Servis i wszystkie ksiazki zalecaja lanie oleju Shell 15W/40, tak jest w przypadku mojej Charadki.. Ale o 10W/40 to pierwsze slysze...

_________________
"Jeśli "a" oznacza szczęście, to a=x+y+z; x - to praca, y - rozrywki, z - umiejętność trzymania języka za zębami." A.Einstein


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07-10-2004, 21:56 
Przez przypadek wlewam oleje w silnik już 7 lat i widzę jak szybko można załatwić 16V mineralem . Silniki wielozaworowe wymagają syntetyka , aco do niebieskiego dymu jest OK :D


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL