forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 03-10-2024, 23:29

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Gaźnik...
PostNapisane: 29-12-2008, 19:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21-10-2008, 14:31
Posty: 63
Lokalizacja: Świerklany
Witam, nie znam sie zupełnie na budowie gaźnika, tyle co znalazłem w manualu i sam zobaczyłem. Może komuś będzie się chciało mi wytłumaczyć parę rzeczy...
Otóż chce sprawdzić, czy śruba regulująca obroty na jałowym jest dobrze wkręcona.jest z tyłu gaźnika To ta po lewej tak?
Obrazek

ma być wkręcona wg manuala na 4,5 obrotu. Więc żeby sprawdzić mam ją wykręcić całkiem i wkręcić na 4,5 obrotu tak?
po prawej jest chyba śruba do regulacji przepustnicy. Ona też ma być wkręcona konkretną ilość obrotów?

I zauważyłem, że rozciekł mi się tłoczek od pompki paliwa, ten który jest z góry gaźnika na tyle, połączony w dźwignią gazu.
I tu moje drugie pytanie: co z tym zrobić?

Wymienia się tylko jakieś oringi czy całe?
Autko często jak jest rozgrzane, to gdy przyhamuje gaśnie. Zwykle na jałowym, więc szukam przyczyny eliminując kolejno :wink:

Z góry dzieki na pomoc, pozdrawiam

_________________
Obrazek
Moja pierwsza Charada-"Czerwony Ogar Piekieł" :D
G100,92r, CB 23

...Bycie stale miłym jest strasznie męczące...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01-01-2009, 23:28 
Offline

Dołączył(a): 31-03-2006, 18:12
Posty: 35
Lokalizacja: Warszawa
Ta śrubka ma być wykręcona na 4,5 obrotu.
Obrazek

_________________
g100, 1.0, cb-23, 1993


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02-01-2009, 12:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21-10-2008, 14:31
Posty: 63
Lokalizacja: Świerklany
Miałem mały wyciek na gaźniku, gumka z tłoczka, który pompuje paliwko się przebiła i ciągle miałem mokry gaźnik. Rozebrałem go, wyjąłem gumkę (do wymiany), ale ostatnio też silnik ciągle mi gaśnie na wolnych obrotach lub podczas jazdy jak zdejmę nogę z gazu. Przerwę, kable i inne od elektryki rzeczy już sprawdziłem więc chyba coś z paliwem. Więc chcę przeczyścić dysze. Mam teraz rozebrany ten gaźnik więc proszę o szybką odpowiedz...aha no i nie wyśmiejcie mnie jeśli pytania będą banalne :wink:

1. Dysze od jałowego to te w komorze pływakowej, i odkręca się je śrubokrętem, po wcześniejszym wykręceniu dużych śrub żeby było dojście tak? oczywiście czyścić je tylko powietrzem?
Obrazek
2. Czy to jest normalne że ta pierwsza komora jest czysta a ta druga tak zasyfiała?
Obrazek

3. Co jeszcze powinienem przeczyścić i czy ją jakieś zestawy naprawcze bo nie wiem czy tą gumkę uszczelniającą da się zdobyć??

Proszę was o szybką odpowiedz :!:

_________________
Obrazek
Moja pierwsza Charada-"Czerwony Ogar Piekieł" :D
G100,92r, CB 23

...Bycie stale miłym jest strasznie męczące...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-02-2009, 19:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21-10-2008, 14:31
Posty: 63
Lokalizacja: Świerklany
Hej na prawdę nikt tego wcześniej nie czyścił??

_________________
Obrazek
Moja pierwsza Charada-"Czerwony Ogar Piekieł" :D
G100,92r, CB 23

...Bycie stale miłym jest strasznie męczące...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21-02-2009, 17:51 
Offline

Dołączył(a): 12-03-2008, 00:28
Posty: 7
Lokalizacja: gdynia
cześć.
Miałem podobne problemy z moim CB23, gasł na wolnych obrotach. U mnie ostatecznie okazało się, że źle zamontowałem przerywacz w aparacie zapłonowym, szybko się zużył i nie było przerwy a ja wymieniłem pompkę paliwa, cewkę, przewody, świece, gaźnik przemyłem i wymieniłem przewody podciśnienia. Co do Twoich pytań dot. gaźnika to mogę odpowiedzieć następująco:
Ad1 dysza wolnych obrotów jest widoczna na pierwszym zdjęciu, w lewym górnym rogu wystaje, mosiężna na kluczyk. Mi się nie udało jej odkręcić, mocno była przykręcona i mogłem ją tylko zniszczyć.
Ad2 druga komora jest taka brudna od spalin. jak "posterujesz" gaźnikiem na sucho to zobacz, że otwiera się jako druga przy większych obrotach. Natomiast pierwsza pracuje non stop i mieszanka czyści jej powierzchnie. No tak mi sie wydaje. Spaliny wydostają się przez niedomknięty zawór ssący lub wałek rozrządu jest lekko przestawiony.
ad3 Ja swój gaźnik płukałem czystą benzyną, w kanały wstrzykiwałem ją i tak go wyczyściłem. Uszczelki kupiłem w sklepie www.eter-mot.com za 65 zł, niestety tej, która Ci się uszkodziła (od tłoczka) w zestawie nie ma.
Nie jestem mechanikiem i nie wiele mogę Ci pomóc, więcej znajdziesz na forum.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22-02-2009, 02:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21-10-2008, 14:31
Posty: 63
Lokalizacja: Świerklany
Mnie się udało wykręcić tą dyszę i założyłem na niej nowy oring (dopasowałem w sklepie, bo też oglądałem ten zestaw naprawczy i uznałem, że kupiłbym go gdybym rozbierał całkowicie gaźnik :) ) wykręciłem również te 3 w komorze pływakowej. Wszystkie wymoczyłem w Nitrze i przeczyściłem powietrzem z kompresora. Gaźnik zalałem nitrem a potem czystą benzyną. powierzchnie z góry, wyczyściłem drobnym papierem ściernym i złożyłem na silikonie montażowym we starą uszczelką. Co do uszczelki tłoczka (której faktycznie chyba nie da się dostać oddzielnie) to banalne rozwiązanie okazało się najskuteczniejsze- Wyczyściłem i pokleiłem "kropelką" :twisted: sam w to nie wierze ale trzyma :D

Moje wrażenia są jak na razie... jest dużo lepiej :D
Nie muszę jeździć ciągle na ssaniu :evil:
Ale i tak silnik na jałowym chodzi nierówno, i czasem jeszcze zgaśnie ale w porównaniu do wcześniejszej sytuacji to jest o niebo lepiej.
Zmieniłem kable, cewkę, świece, filtr paliwa teraz czysty gaźnik hmm... :roll:

Może faktycznie wymienię przerywacz chociaż regulowałem przerwę i była ok.
Może pompka paliwa już niedomaga? czy to mogą być objawy słabej pompki paliwa :?:
Kiedyś czytałem w poście ale nie mogę go znaleźć, że u kogoś były podobne objawy( gasł przy hamowaniu, redukcji i gdy z dużych obrotów schodził na wolne) i był padnięty zaworek na jakimś wężu z paliwa?

Macie jakieś pomysły?

_________________
Obrazek
Moja pierwsza Charada-"Czerwony Ogar Piekieł" :D
G100,92r, CB 23

...Bycie stale miłym jest strasznie męczące...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22-02-2009, 23:29 
Offline

Dołączył(a): 12-03-2008, 00:28
Posty: 7
Lokalizacja: gdynia
cześć, no to gratulacje, że udało Ci się pokleić tą gumkę. Jak chcesz wypróbować inną pompkę to mogę oddać Ci moją, chyba jest w dobrym stanie (orginał z 92 roku, napisz mi swój adres na wojt3k@gmx.net). Ważne jest też ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu, najlepiej lampą stroboskopową śledząc znak na kole zamchowym. NIe bedę się upierał ale sprawdź jeszcze raz jak zamontowany jest przerywacz, można go zamontować tak, że jest lekko pod kątem do osi wałka aparatu zapłonowego a wtedy ustawienie przerwy 0,4-0,5 to już tylko loteria. pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23-02-2009, 10:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21-10-2008, 14:31
Posty: 63
Lokalizacja: Świerklany
Ok wysłałem Ci na meila, sprawdź czy doszło i daj znać :) mam przerywacz nowy więc chyba go zmienię, jak znajdę trochę czasu bo szkoła, praca itd :? Ale czyszczenie gaźnika dało zaskakująco dużo. jeśli coś się zmieni to napiszę

EDIT: Ok dostałem przesyłkę, jeszcze raz wielkie dzięki. Znajdę chwilę to założę i zobaczymy :)

EDIT: To nie pompka :/ więc poszukiwań ciąg dalszy :)

_________________
Obrazek
Moja pierwsza Charada-"Czerwony Ogar Piekieł" :D
G100,92r, CB 23

...Bycie stale miłym jest strasznie męczące...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL