forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 23-12-2024, 22:24

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Nagrzewnica - demontaż
PostNapisane: 27-10-2008, 20:32 
Offline

Dołączył(a): 10-06-2008, 09:00
Posty: 11
Witam,

mam problem z nagrzewnicą a zbliża się zima. Szukałem po forum ale niestety nie znalazłem. Mam Charade G102 1,3EFI. Sprawdziłem wszystko jak mi doradził zaprzyjaźniony mechanik i okazuje się że jeden wąż idący do nagrzewnicy jest goracy, a drugi który z niej wychodzi jest całkowicie zimny. Wszystko wskazuje na to że jest zapchana. Pierwsze co zalecił zrobić to spróbować ją odepchać - zaleznie od stanu zapchania. Chciałem się dowiedzieć który z Was Panowie demontował już nagrzewnice i wie ile jest z tym zachodu, tudzież jakie kolejne kroku powinienem podjąć po spuszczeniu płynu chłodniczego. Wiem, że zależnie od samochodu demontaż nagrzewnicy może być dziecinnie prosty lub makabrycznie skomplikowany. Bardzo proszę o wskazówki. Jako że jestem laikiem w temacie mechaniki samochodowej najchętniej jak najbardziej łopatologiczne. Z góry uprzejmie dziękuje i pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam
TcjN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27-10-2008, 21:54 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Niestety jak w większości aut aby wyjąć nagrzewnicę trzeba wymontować deskę rozdzielczą :( Nagrzewnica wbudowana jest w plastikową obudowę z klapkami sterującymi przepływem powietrza. Mi wyjęcie i ponowne zamontowanie zajęło cały dzień :( Zdemontuj kierownicę, wymontuj schowek, odkręć wszystkie przeszkadzające plastiki, radio itd. Odkręć deskę - śrubki są na bokach do słupków i na podszybiu. Wyjmij dechę i zdemontuj tą obudowę z nagrzewnicą. Odczepiając węże od nagrzewnicy nie zgnieć króćców - są delikatne i cienkie. Zanim zamontujesz - obklej poxiliną króćce u wejścia do nagrzewnicy - przy demontażu często zdarza się że nadłamiesz te luty co tam są i po kilku dniach zaczyna lecieć na kompa i na podłogę :( Nagrzewnicę na 100% sprawną ma Evo - to tak jakby nie udało się przepchać.

Powodzenia...

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nagrzewnica - demontaż
PostNapisane: 27-10-2008, 21:54 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
Niechcę ciebie zniechęcać - 1 dzień pracy to mało ! Zdjęcie całej deski rozdzielczej jest konieczne. Nagrzewnica jest włożona do tego dużego pudła co widzisz za radiem. Aby wydobyć nagrzewnicę z tego pudła musisz je mieć wyjęte bo ono się rozkłada na pół. Jeśli chcesz mogę zrobić zdjęcie tego pudła bo mam leżeć. Próbowałeś przepłukać w drugą stronę ? Myśle że warto wcisnąć wąż np ogrodowy na króciec który jest zimny i po odpieciu drugiego węża ( tak żeby nie wleciał syf spowrotem do silnika ) pomału otwierać kran - pamiętaj że ciśnienie w kranie jest kilka razy wyższe niż w ukł chłodzenia więc nie otwórz na pełny gwizdek.
A jak wogóle się jeździ 1.3 z zapchanym małym obiegiem ? Nie przegrzałeś jeszcze silnika ? Chyba że niemasz termostatu.

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nagrzewnica - demontaż
PostNapisane: 27-10-2008, 21:56 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
W tej samej minucie drookash, widzę że musisz chociaż na forum być szybszy :P

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27-10-2008, 22:20 
Offline

Dołączył(a): 30-10-2006, 21:43
Posty: 191
Lokalizacja: Nowa Wola
Samochód: Charade
Model: G112
Rok: 1989
Koledzy co wy opowiadacie. 4 dni temu wymieniałem w charadzie nagrzewnice i wyjęcie jej zajeło mi jakieś 30-40 nie więcej ,a włozenie nowej i skręcenie jakąś godzinke

_________________
Charake TXF 1.6 Turbo Full Time 4wd
Charade TXF 1,3 Full Time 4wd
Charade GTti
Charade 1.0 Limited
Charade 4wd nie dla lamusów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27-10-2008, 22:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Hehe.. ale numer :) sting13 - jakim cudem ??? Pewnie w Twojej charadzie nie ma deski - inaczej tego nie widzę :/ Przecież na tym pudle są zatrzaski na tyle - tzn od strony grodzi z silnikiem i nie ma możliwości by tam podejść czymkoliwek :O Leżałem przy tym 2h zanim stwierdziłem, że demontaż całości to jedyne wyjście :( Powiedz stary... jak ty to zrobiłeś :O

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28-10-2008, 12:45 
Offline

Dołączył(a): 30-10-2006, 21:43
Posty: 191
Lokalizacja: Nowa Wola
Samochód: Charade
Model: G112
Rok: 1989
Normalnie :D
I ja w charadzie mam całą desko poza radiem i nie zajmujed to duzo czasu jak chcesz to moge dokładnie powiedzieć ile śrubek jest do odkręcenia :D Trzeba tylko kolumne odkręcić zebynie rozwalić przełącznika przy kierownicy (ten od kierunków).
Jeśli ktos chce to moge wymienić komuś nagrzewnice:)

_________________
Charake TXF 1.6 Turbo Full Time 4wd
Charade TXF 1,3 Full Time 4wd
Charade GTti
Charade 1.0 Limited
Charade 4wd nie dla lamusów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28-10-2008, 13:35 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
To widzę, że mieliśmy inną technikę - ja kolumny nie ruszałem.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28-10-2008, 16:12 
Offline

Dołączył(a): 13-09-2007, 00:20
Posty: 99
Lokalizacja: Gdańsk
mi sciagniecie deski i wymiana nagrzewnicy zajela jakies 2 godz czyli bez tragedii:P a jak to zrobic bez sciagania deski to se nawet nie wyobrazam sting13 jestes czarodziejem:P

_________________
Charade GTti.....:D .....było
Mazda 626 GF 1.8 90KM
Mazda 6 GJ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28-10-2008, 16:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wyjmowałem deskę w garażu tak wąskim, że drzwi otwierały się z każdej strony na 40cm. Wciśnięty majstrowałem pod dechą by ją wyjąć, a wyjmowałem przez tylną klapę :D Może dlatego straciłem na to cały dzień, robiłem to pierwszy raz bez żadnej pomocy.

W każdym razie - spróbuj jak pisze Evo - zdjąć węże z nagrzewnicy, przepłucz ją w aucie "w drugą stronę". Użyj jakiegoś odkamieniacza - Cillit Bang, Cif itp. Może się okaże, że wpadł jakiś kawałek uszczelki itp. Po zdjęciu wężyków powinieneś móc wsadzić coś od strony silnika i dojść do samych żeberek w nagrzewnicy.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28-10-2008, 23:08 
Offline

Dołączył(a): 30-10-2006, 21:43
Posty: 191
Lokalizacja: Nowa Wola
Samochód: Charade
Model: G112
Rok: 1989
widze ze musieliśmy się nie zrozumieć :D
Ja deske i tak całą ściągam :D ale bardzo pomaga odkręcenie kolumny kierowniczej
:)

_________________
Charake TXF 1.6 Turbo Full Time 4wd
Charade TXF 1,3 Full Time 4wd
Charade GTti
Charade 1.0 Limited
Charade 4wd nie dla lamusów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28-10-2008, 23:19 
Offline

Dołączył(a): 13-09-2007, 00:20
Posty: 99
Lokalizacja: Gdańsk
hahahahaha no pieknie a juz myslelismy ze sting13 zrewolucjonizowal wymiane nagrzewnicy :P

Drookash w takich warunkach jak piszesz tez by mi to zajelo caly dzien :D ja robilem to u siebie pod blokiem na parkingu wiec miejsca mialem pod dostatkiem :)

_________________
Charade GTti.....:D .....było
Mazda 626 GF 1.8 90KM
Mazda 6 GJ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31-10-2008, 19:46 
Offline

Dołączył(a): 04-06-2006, 05:45
Posty: 279
Lokalizacja: Sosnowiec
Samochód: CHARADE 1.0TD
Model: G101
Rok: 1991
Odłączyć węże i płukać. A może zawór uwalony i się nie otwiera? To najprostsze co mi do głowy przychodzi.

_________________
1,0TD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01-11-2008, 13:41 
Offline

Dołączył(a): 10-06-2008, 09:00
Posty: 11
Witam,

Panowie, zrobiłem zgodnie z zalecenie, płukałem. Odłączyłem węże i lałem gorącą wodę na odwrót niż dotychczasowy jej bieg czyli jak lewy wąż miałem gorący a prawy zimny to lałem do tego zimnego. Początkowo coś ledwo ciekło ale potem wszystko to co lałem wylatywało z drugiej strony, czyli wnioskuje że nagrzewnica jest drożna. Problem jednak się zmienił. Nadal w samochodzie mi zimno ale co ciekawe po włączeniu silnika lewy wąż jest zimny a prawy gorący czego już kompletnie nie rozumiem - proszę doradźcie !!

Pozdro

_________________
Pozdrawiam
TcjN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01-11-2008, 14:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
A sprawdzałeś czy masz wszystkie cięgna sprawne w układzie sterowania nawiewem ?
Być może coś ktoś źle podłączył albo coś się urwało i ciągle zasysa zimne powietrze zamiast z nagrzewnicy ?
Sam już nie wiem :(

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL