Kiedyś na forum wspominałem już że zamierzam zamontować wspomaganie w swoim aucie.
Nadszedł czas i takowe wspomaganie jest już zamontowane
Chciałbym napisać kilka szczegółów dotyczących montażu takiego wspomagania może komuś się przyda a napewno skróci czas na szukanie ewentualnych brakujących części żeby złożyć wszystko w całość..
Oto lista części:
- kpl wspomaganie do Applausa tj pompa, węże, zbiorniczek, listwa
listwa i węże
- ponadto potrzebujemy krzyżak do kierownicy też z Applausa ponieważ tam jest krótszy
- króciec do podciśnienia wkręcany za kolektorem dolotowym można dobrać z innego auta byle by sie gwint zgadzał i średnica węża
- kółeczko na pasek też sie przyda
- dwie śruby M12 jedna z nakrętką druga bez skoku gwintu niepamietam albo 1,25 albo 1,5 jak na zdjęciu poniżej, widać tam także wspomniany wcześniej króciec
- kolejnymi elementami są pasek i olej do wspomagania
- no i na koniec element który trzeba samemu wyżeżbić jest to przegięty płaskowniczek do podtrzymania pompy z drugiej strony foto niżej
Jak już zebraliśmy te wszystkie elementy można rozpocząć składanie
Pierwszą przeszkodą jest definitywny brak miejsca
ale da sie to upchnąć
Gdy cała listwa jest jeszcze poza autem trzeba skrócić oryginalne drążki ponieważ sa zadługie do Charady ja skróciłem o jakies 17mm (teraz poprostu niema wystajacego gwintu) następną ważną rzeczą jest skrócenie końcówek o jakieś 2mm, ktoś powie chore wszystko poskracać to naczym to sie będzie trzymać? jeśli się przyjrzeć temu dokładnie to moge powiedzieć że bedzie tam wiecej gwintu niż normalnie ponieważ wszystko jest bardziej na styk i końcówki drążków też sa na styk wkręcane, więć teoretycznie mają więcej gwintu..
Montaż reszty elementów schematycznie, listwa, przewody, pompa - jedną stroną bedzie przykręcona do bloku silnika a drugą strona od dołu do wspomnianego wcześniej wygiętego płaskownika, nastepnie zbiorniczek i problem bo trzeba go jakoś zamontować u mnie narazie wisi na sznurkach, mam bardzo utrudniony montaż ponieważ mam rozpórke.. Na koniec pozostaje osłona na krzyżak ja dorobiłem z osłony na przegub ale będe to jeszcze modyfikował.. Całej listwy nieda sie wsadzić z boku jak oryginalnej, trzeba rozkręcić wydech, uwolnic drążki od biegów i wcisnąć ją od dołu.
Będe miał chwile to wkleje zdjęcia już zamontowanej.
Wrażenia z jazdy dosyć odmienne niż serią pierwsze naco sie zwraca uwage to sztywność kierownicy nie wybiera teraz nierowności i dziurek nieczuć tego tak jak wcześniej, no i sie kręci lżej szczególnie przy mojej 30cm kierownicy
jeszcze fotka zamontowanej pompy a zbiorniczek wciaż wisi już niedługo..
Podziękowania dla Drookasha za fachowe porady i nadzór nad uruchomieniem