forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 28-09-2024, 21:25

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: nie mozna odpalic
PostNapisane: 23-07-2008, 15:04 
Offline

Dołączył(a): 03-06-2008, 14:44
Posty: 1
Lokalizacja: WROCLAW
witam,
jak w temacie nie mogę odpalić charade. Wszystko wskazuje na brak iskry. Może ktoś miał podobną rzecz w swoim aucie. Proszę o pomoc.

Post edytowany, używaj znaków interpunkcyjnych i twórz zdania z poprawnymi wyrazami.
dr_mateusz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23-07-2008, 17:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2008, 15:24
Posty: 470
Lokalizacja: Poznań
Samochód: Charade
Model: g10, g100
Rok: 1983
cewka zaplonowa do wymiany ,swiece i platynki

_________________
_________________
Daihatsu Charade G10
Daihatsu Charade G100
BMW e36 318 touring

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23-07-2008, 22:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Zaraz poproszę moderatora o zblokowanie usera domel !!!
Ludzie - proszę Was baaardzo - piszcie PO POLSKU !!!
Jak można napisać posta nie używają ANI JEDNEGO znaku przestankowego ?
To forum czyta pół Polski... wstyd !!!

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-08-2008, 16:17 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17-07-2007, 09:27
Posty: 9
Lokalizacja: Lubraniec
Witam. Mam ten sam problem. Wymieniłem już impulsator z cewką, ale po wymianie już za cewką nie pojawia się iskra. Nie wiem co robić. Samochód kręci, słychać że pracuje pompka, ale nie odpala. Co może jeszcze sie dziać? Pomożecie mi coś. Jestem z okolic Włocławka. Nie wiem gdzie tu można udać się do kogoś kompetętnego w sprawie charade.
Jeszcze dodam jak do tego doszło. Wyjechałem prosto ze stacji po 200, 300 metrach usłyszałem kliknięcie w komorze silnika i samochód przestał dawać iskrę.
Sprawdzałem też czy nie ma błędów. Po założeniu zwory w kostce diagnostycznej i załączeniu zapłony lampka migała cały czas jednostajnie co oznacza podobno brak błędów. Nie mam pojęcia co robić dalej. Czy mam wymontować wszystko i sprawdzać po kabelku czy coś się nie stało. Czy sprawdzać komputer?
Jeszcze jedno. Co to są platynki?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-08-2008, 16:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
Z tego co piszesz to albo masz 1.3 16V albo cb90 czyli 1.0 na wtrysku, więc żadnych platynek nie masz. Sprawdzałeś bezpieczniki i przekaźniki ? Zarówno w komorze silnika jak i pod kol. kierownicy ? Jeśli mówisz że iskry niema to rozumiem że to sprawdziłeś. Odnośnie klikniecia to jest tylko coś z elektryką a w tej dziedzinie ja dużo nie pomogę.

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-08-2008, 16:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17-07-2007, 09:27
Posty: 9
Lokalizacja: Lubraniec
Bezpieczniki i przekaźniki sprawdzone wszystko ok. i tak jest to 1.3 EFI. tak sprawdzałem czy jest iskra. podpiąłem kable do świecy i dokładałem do obudowy silnika czyli masy. nie przeskoczyło nic.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-08-2008, 17:16 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
No ale ktoś wtedy kręcił rozrusznikiem rozumiem, jak Ty przykładałeś świece do obudowy silnika, zgadza sie?

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-08-2008, 17:54 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17-07-2007, 09:27
Posty: 9
Lokalizacja: Lubraniec
no raczej że kręcił.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-08-2008, 20:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
Sorry, ale tak chaotycznie opisujesz że wszystkiego można sie spodziewać :lol:

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29-08-2008, 09:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17-07-2007, 09:27
Posty: 9
Lokalizacja: Lubraniec
Witam. Znowu siedziałem przy szkaradzie troche. I nadal nic. Pochwale sie jednak co juz zrobiłem:
-Dokładnie jeszcze raz wszystkie bezpieczniki sprawdziłem;
-Przekaźniki wszystkie dokładnie sprawdziłem;
-Przemierzyłem kostki wchodzące do cewki i impulsatora. Okazało się ze do cewki i impulsatora dochodzi prąd. Napiecie na wejściu około 12V, na impulsator około 6V.
-Podmieniłem cewkę z impulsatorem, niestety nie przyniosło to zadnych rezultatów. A co dziwne obie cewki mają takie same parametry bo przemierzyłem je. Impulsatory to samo.
-Już nawet sprawdziłem czy dochodzi paliwo do silnika. Jak mi pompka żygnęła paliwem to aż się zdziwiłem:)
-Byłem też u mechanika we Włocławku od elektryki, ale powiedział że nie ma oprogramowania do Charade i nie ma kostek. Potem po długich przemyśleniach wpadł na pomysł ze napewno jest impulsowe diagnozowanie co powiedziałem mu na początku rozmowy. Potem zaczął szukać jakichś specyfikacji technicznych, ale nie znalazł i powiedział że mu się nie opyla całydzień nad tym siedzieć za 50zł. I kazał sobie iść. A na odchodne dał radę żeby samoemu sobie z tym poradzić :/. Więc wracam do was o radę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30-08-2008, 14:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17-07-2007, 09:27
Posty: 9
Lokalizacja: Lubraniec
Widzę ze cieżko z poradą. a moze sprawdze rozdzielacz moze ktoś wie jak to zrobić. Chciałem też zapytać czy nie robie coś źle sprawdzając cewkę przyłożyłem kabael z cewki do masy bez świecy i nie było iskry czy mam to zrobić jakoś inaczej?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15-10-2008, 14:41 
Offline

Dołączył(a): 30-06-2008, 23:00
Posty: 9
Lokalizacja: rzeszów
podobnie mialem i ja. po przejechaniu 140km bez postoju zatrzymalem sie na stacji. po 3 minutach chcialem odpalic silnik ale sie nie dało. odpalilem po 3 godzinach. nawet na pych nie chcial ruszyc. pozniej przez 2 dni mialem problemy z odpaleniem a teraz znowu wszytsko ladnie pracuje i odpala odrazu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-10-2008, 11:09 
Offline

Dołączył(a): 23-03-2007, 17:38
Posty: 10
Lokalizacja: swidnica
Hej! Sprobojcie zrobic samo diagnozowanie na kompie.... Sam miaem mase problemw z charadka i gdyby nie to nie da bym rady. na forum sa kody bledow 1,3 efi. A jak niema to proponuje poszukac na chomikiu... tam to znalazlem. BTW wydaje mi sie, ze problemem jest czujnik temp wody ten przy aparacie zaplonowym 2pin. pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL