forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 23-12-2024, 09:48

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: brak kompresji na wszystkich cylindrach
PostNapisane: 26-03-2008, 21:15 
Offline

Dołączył(a): 29-09-2006, 13:20
Posty: 13
Lokalizacja: Drążna
charade 1.3 16v 4 raz wymieniam uszczelkę pod głowicą szlifowałem ją za pierwszym razem i teraz. Facet z frezarki powiedział ze razem będzie jakieś 3mm blok był krzywy jakieś 1,5 mm razem daje dość dużo. teraz moje pytanie jak się ma ustawienie na znakach do szlifowania głowicy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26-03-2008, 21:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
LOL... 3mm blok i 1.5mm głowica ? Ten silnik już nie będzie jeździł !!!
Przy -1mm kompresja zwiększa się tak mocno,że fabryczna uszczelka nie utrzyma, a co dopiero przy -4,5mm !
Lepiej szukaj drugiego silnika :(

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26-03-2008, 21:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
ciekawe czy zawory jeszcze sa proste...

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26-03-2008, 22:16 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiem, że krawędź zawory ssącego może być minimum 2,775mm od powierzchni głowicy, a wydechowego - 6,026mm. Tylko wówczas w pełnym zakresie obrotów, nominalnej uszczelce i prawidłowym dokręceniu nie spotkają się z tłokami :)
Obrazek
Nie umiem sobie wyobrazić jak musi wystawać tłok z bloku zjechanego 3mm :D

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: krawędz zaworu jest nie więcej niz 2mm do piwier
PostNapisane: 26-03-2008, 22:26 
Offline

Dołączył(a): 29-09-2006, 13:20
Posty: 13
Lokalizacja: Drążna
krawędz zaworu jest nie więcej niz 2mm do powierzchni głowicy chciałem podkreślić że ostatnie szlifowanie wynosiło około 1.5 mm do wtedy silnik działał ok szlifowałem głównie blok poza tym zawory nie są powyginane sprawdzałem po powtórnym rozebraniu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26-03-2008, 23:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Możesz mi powiedzieć jakim cudem zeszlifowałeć 1.5 mm i zawór (który?) nadal jest 2mm od powierzchni ? Mierzyłem u siebie po 1 planowaniu głowicy o około 0,2-0,3mm i było 2.9mm.
Blok.. nie wystają tłoki ? może tłoki uszkodziły uszczelkę ?

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27-03-2008, 00:55 
Offline

Dołączył(a): 29-09-2006, 13:20
Posty: 13
Lokalizacja: Drążna
nie wiem nic nie jest uszkodzone z tym szlifowaniem może trochę przesadziłem fakt jest taki że kompresji nie ma rozrząd byl na 100% dobrze kropka z prawej strony F do góry pierwszy cylinder do góry.pytanie było takie czy szlifowanie głowicy i bloku ma związek z ustawieniem tej kropki wzgłedem góry głowicy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30-03-2008, 07:17 
Offline

Dołączył(a): 04-06-2006, 05:45
Posty: 279
Lokalizacja: Sosnowiec
Samochód: CHARADE 1.0TD
Model: G101
Rok: 1991
Za dużo było zebrane materiału. Maksymalnie można zebrac 1 mm w sumie. A frezarka to nie szlifierka niestety. Wiem że wiele zakładów frezuje i robią to nieźle ale skrzywienie bloku 1,5 mm :?: Ciekawe jak to namierzył?

_________________
1,0TD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30-03-2008, 09:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Jak nie odkręcisz wałka oraz wałków z krzywkami i są naprężone sprężyny od zaworów to głowica położona na płaskim szkle odgina się na przeciwnych narożnikach jakieś 2-3mm ! Przekręcisz wałek rozrządu o 180" i przegnie się odwrotnie. Głowica to kawałem stopu aluminium, który na dodatek jest prawie pusty w środku - odgina się i pracuje w każdą stronę.
Równość (płaskość) głowicy sprawdza się, jak jest ona kompletnie rozbrojona - inaczej można sobie frezować i nic z tego nie będzie ! Ciekawe czy tej Twój frezer ? mechanior ? tak zrobił ?
Jak dokręcasz głowicę - dokręcaj tylko z zapiętymi zaworami, wałki mocuj później, a tłoki ustaw w jednej płaszczyźnie.
Szukaj lepiej nowego silnika ;)

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30-03-2008, 14:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22-11-2006, 00:50
Posty: 386
Lokalizacja: Wrocław / Jelenia Góra / Lwówek City
ja mechanikiem nie jestem, a przerazilo mnie ile zostalo zeszlifowane. Na poczatek idz do swojego "mechanika" i zapytaj czy aby na pewno wie co i jak powinien robic.
Potem podlacze sie pod kolegow, szukaj silnika lub...

ewentualnie wypierdol ten co masz, zdejmij maske, nasyp ziemi, posadz kwiatki, postaw w ogrodku i patrz jak kwitnie :) bedziesz mial przynajmniej ekologiczna charade :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30-03-2008, 14:56 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
no jak mi szlifowali głowice to przy 0,2 szlifierz mówił że będzie oki :) Zabieliliśmy całą na cacy i wyszło 0,3 :)

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL