forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 23-12-2024, 10:03

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Ciągłe wysokie obroty
PostNapisane: 19-02-2008, 18:24 
Offline

Dołączył(a): 20-01-2008, 12:46
Posty: 16
Lokalizacja: warszawa
moje charade tzn 1.3 16V EFI zaraz po odpaleniu i po rozgrzaniu motoru też cały czas utrzymuje wysokie obroty 2-3tys. napewno nie jest to zła regulacja wolnich obrotów, ani zbyt naciągnięta linka od gazu, nie wiem gdzie szukać przyczyny...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-02-2008, 18:35 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
1. Dziurawe mogę być wężyki od podciśnienia - zasysa lewe powietrze
2. Masz naprawdę ostro ustawiony zapłon
3. Któryś czujnik nawala (temperatura silnia / płynu / powietrza) i komp źle wysterowyje.

Zacznij od oględzin wężyków - czy jakiś się nie zsunął, potem podejdź na sprawdzenie zapłonu, a potem czujników.

Pisz co zdziałałeś ;)

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-02-2008, 20:56 
Offline

Dołączył(a): 20-01-2008, 12:46
Posty: 16
Lokalizacja: warszawa
przejżałem wężyki są w pożądku, przestawiałem też zapłon po kilka milimetrów w jedną i drugą strone i nie widać poprawy, może to jednak któryś czujnik... tylko który... i jak je sprawdzić. . .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-02-2008, 21:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Masz manuale do Charady ? Są nominalne wartości w poszczególnych temperaturach. Czy czasami nie zaciął się mechanizm podciśnieniowy w aparacie zapłonowym ? I nie jest ciągle wyprzedzony ?
Sprawdź poziom oleju, odpal silnik i odpinaj / podpinaj wężyki - każdy z osobna, zauważysz pewnie w którymś momencie, że silnik zwalnia / przyspiesza. Jeżeli walnięty by był jakiś czujnik - pewnie wywalił by błąd na desce, no chyba, że mieści się w zakresie odczytów to nie pokaże błędu. Miałeś tak zawsze, czy stanęło się po jakiejś ingerencji pod maską ?

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-02-2008, 21:22 
Offline

Dołączył(a): 20-01-2008, 12:46
Posty: 16
Lokalizacja: warszawa
zgadza się gdy odpinałem wezyki to spadały obroty ale silnik szarpał. Zaczeło tak się dziac po tym gdy podczas jazdy wkręciłem motor na wysokie obroty. Co to jest ten mecchanizm podciscienia, co zrobić zeby się nie zacinał? Na jakiej zasadzie on działa?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-02-2008, 21:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Przy aparacie zapłonowym masz 2 puszki z powietrzem - do nich podpięte 2 wężyki (bywały silniki z jedną!) - odpinaj te. To taki mechanizm odśrodkowy do mechanicznego wyprzedzania zapłonu + wspomaganie podciśnieniem.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-02-2008, 21:58 
Offline

Dołączył(a): 20-01-2008, 12:46
Posty: 16
Lokalizacja: warszawa
ok dzięki jutro to sprawdzę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20-02-2008, 21:00 
Offline

Dołączył(a): 20-01-2008, 12:46
Posty: 16
Lokalizacja: warszawa
przebadałem te wężyki i nie ma różnicy, moze to urządzenie od podciśnienia jest uszkodzone. albo aparat zapłnowy. po tym troche pojeżdziłem i troche się polepszyło, obroty nie są już tak wysokie spadły 1500-2000tys, może potrzeba jeszcze troche czasu i przejdzie mu. .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21-02-2008, 00:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
To kolejne zadanie na kolejny dzień :)
Każdy wężyk z osobna - wypnij i przedmuchaj - musi być drożny.
Na przepustnicy na górze jest śrubka regulacji obrotów jałowych - śrubokręt płaski - pokręć nią w.. prawo jak pamiętam i obniżą się obroty.

Sprawdzałeś TPS ? Czarna mała skrzyneczka przy naprzeciw kołyski przepustnicy. Odepnij wtyk i mierz omomierzem. Między pinem środkowym a dolnym przy zamkniętej przepustnicy powinno być przejście, przy max otwartej - na środkowym i górnym. Może nie domyka się przepustnica (syf, brud, zacina się itd...) i komp nie łapie obrotów jałowych a dodatkowo dostaje się powietrze tak jakbyś ciągle miał naciśnięty nogą gaz - jest uchylona.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL