forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 23-12-2024, 10:27

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pilnie uszczelka pod głowicę Wrocław. Gdzie kupić?
PostNapisane: 08-02-2008, 18:40 
Offline

Dołączył(a): 14-01-2008, 09:36
Posty: 18
Lokalizacja: Wrocław - Nowa Ruda
I stało, się znów uszczelka. Jak nic wina zagazowników. Wracając do tematu gdzie we Wrocławiu dostanę od ręki? Najlepiej jutro. Proszę o pomoc jeśli ktoś się orientuje. Dzięki.

_________________
szamada - szary szatan wswi
Mondeo Mk1 2.5 V6 170KM 15l/100km w-aw, 7,5l/100km trasa (Pb95)
BMW 525iA [E34] R6 170KM 18l/100km w-aw, 9l/100km trasa (Pb95)

Czasami mam wrażenie, że otaczają mnie analfabeci...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08-02-2008, 18:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05-08-2007, 12:18
Posty: 122
Lokalizacja: Nowy Sacz/ Katowice
no wladsnie kur... co jest z tymi uszczelkami
jak bys nie znalazl to tu: moto.sklep.pl jak zamowisz jeszcze dzis na poniedzialek powiino przyjsc (wtorek najpozniej)

_________________
internet eksplorer to doskonaly program pozwalający użytkownikowi na dokładne przeglądanie zasobów internetu i na odwrót


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08-02-2008, 19:24 
Offline

Dołączył(a): 14-01-2008, 09:36
Posty: 18
Lokalizacja: Wrocław - Nowa Ruda
dzięki

Napiszę dokładnie może ktoś będzie wiedział co jest grane. Uszczelkę zmieniałem prawie miesiąc temu na niemiecką Reinza. I znów mam objawy takie jakby ją przedmuchało. Jeszcze w zeszłą sobotę sprawdzałem sprężanie po 12 na każdym cylindrze. W listopadzie wymienione były pierścienie, panewki, uszczelka i uszczelniacze. Mam założoną instalację LPG - sekwencja. Pomoc mile widziana :)

_________________
szamada - szary szatan wswi
Mondeo Mk1 2.5 V6 170KM 15l/100km w-aw, 7,5l/100km trasa (Pb95)
BMW 525iA [E34] R6 170KM 18l/100km w-aw, 9l/100km trasa (Pb95)

Czasami mam wrażenie, że otaczają mnie analfabeci...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08-02-2008, 20:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
zmierz szerokopasmowa lambdą AFRa bo to ze wywala ci uszczelkę to prawdopodobnie prze zbyt wysokie egt powstałe w wyniku złego AFR'a.

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08-02-2008, 22:46 
Offline

Dołączył(a): 14-01-2008, 09:36
Posty: 18
Lokalizacja: Wrocław - Nowa Ruda
a teraz po ludzku proszę :)co to jest sonda wiem ale szerokopasmowa? i co to AFR?

EDIT
AFR - Air/Fuel Ratio Meter
Miernik skladu mieszanki powietrzno/paliwowej
Pomaga ustawic właściwy skład mieszanki podczas regulacji silnika (jako czujnik jest zastosowana szerokopasmowa, liniowa sondna Lambda)
Szczególnie zalecany jest do ustawiania składu mieszanki w silnikach turbodoladowanych gdzie potrzeba kontrolować mieszankę bardzo dokładnie w stanach przejściowych (konwencjonalny analizator spalin jest za wolny).
OK już kumam, ale pytanie gdzie zmierzyć, bo z tego co widzę:
http://www.majer-tech.com.pl/ramki/afr_mtr.htm
urządzenie kosztuje 7600 netto. Wiesz gdzie mogę znaleźć stację z czymś takim?

_________________
szamada - szary szatan wswi
Mondeo Mk1 2.5 V6 170KM 15l/100km w-aw, 7,5l/100km trasa (Pb95)
BMW 525iA [E34] R6 170KM 18l/100km w-aw, 9l/100km trasa (Pb95)

Czasami mam wrażenie, że otaczają mnie analfabeci...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09-02-2008, 01:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
cena od Daniela z Majertecha kosmos :lol:
We wrocku na pewno ma Bobik z Jetronika ale nie sądzę żeby był chętny do pomiarów w takim aucie. W twojej sytuacji najprościej jak zmierzysz napięcie na sondzie lambda na wolnych obrotach i porównasz jak ma się to do wzorca.

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-02-2008, 00:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
AFR z allegro 50 zł :) Podłączenie 12v pod stacyjkę, masa i sygnał z lambdy. Układ jest na programowanym chipie, pokazuje dość stabilnie. Od czasu jak mam chwalę, bo widzę kiedy hamowanie silnikiem powoduje brak zużycia paliwa i widzę też kiedy przy 5,5tyś rpm leci na pomarańczowe pole by pokazać bogatą mieszankę i wkurzać mój portfel :/
Wywaliło uszczelkę bo pewnie po pierwsze nie dokręciłeś po 300, 600 i 1000km a po drugie - pewnie planowałeś głowicę zbyt dużo i teraz masz zwiększony stopień kompresji. Sprawdź też dokładnie rozrząd - 1 ząbek przód / tył nie słychać prawie, ale gdy masz w tył - silnik zachowuje się jak diesel,jakby miał większą komprechę.
Uszczelka - tylko TOKEI - nie do zdarcia, od biedy możesz zamontować TAKOMA, ale omijaj AJUSA - wygląda na bloku jakby była z innego silnika :/

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-02-2008, 01:33 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02-01-2008, 18:54
Posty: 88
Lokalizacja: Wrocław
Jest churotownia czsesc do japoncow we wroclawiu na ulicy poswieckiej.

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-02-2008, 09:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
Cytuj:
AFR z allegro 50 zł Smile Podłączenie 12v pod stacyjkę, masa i sygnał z lambdy. Układ jest na programowanym chipie, pokazuje dość stabilnie. Od czasu jak mam chwalę, bo widzę kiedy hamowanie silnikiem powoduje brak zużycia paliwa i widzę też kiedy przy 5,5tyś rpm leci na pomarańczowe pole by pokazać bogatą mieszankę i wkurzać mój portfel :/


musze cię zmartwić, sonda jednożyłowa powyżej ok 3000 obr ma więcej szumów niz własnego sygnału bo jest za wolna, stąd w seryjnych autach powyżej tych obrotów idzie z programu a nie z lambdy

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-02-2008, 11:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Czemu więc tak szybko reaguje na pedał gazu ? jak przy 6000rpm odpuszczę hamując silnikem to momentalnie spada na ubogą mieszankę, a właściwie odcina wtryski i widać to na AFR ? Mam wrażenie, że w charadzie ten program zaczyna się od 4000 - ewidentnie wówczas dostaje kopa ;)

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-02-2008, 11:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26-03-2006, 15:53
Posty: 547
Lokalizacja: Śląsk
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G203 SXL
Rok: 1994
Moje G203 dostaje kopa od 3000 obrotow.Wtedy idzie ladnie.

_________________
Zdrowa muzo, bitów pelna, bas z Toba blogoslawiona ty miêdzy gatunkami i blogoslawiony owoc zywota twojego, DJ. Techniawo, Matko Rave'u, graj nade nami gluchymi, teraz i w godzinê chill-outu naszego. MAYDAY


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-02-2008, 13:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
granice dałem taką jaka jest zazwyczaj, zależy to od konkretnego samochodu, chciałem tylko pokazać że sonda wąskopasmowa sie nie nadaje do pomiaru w całym zakresie :)

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13-02-2008, 00:47 
Offline

Dołączył(a): 14-01-2008, 09:36
Posty: 18
Lokalizacja: Wrocław - Nowa Ruda
dzięki za rady. dzisiaj byłem na ustawieniu gazu miałem za bogatą mieszankę na 1 i 3 cylindrze, poza tym zbyt wysokie ciśnienie, poza tym wyrzuciłem chwilowo termostat więc nie ma problemów z przegrzewaniem się.w wolnej chwili trochę pogrzebię. jakby co uszczelka leży w szafie niestety była tylko Ajusa i Elwis. wziąłem tą ostatnią. głowica była planowana tylko raz. wcześniej miałem uszczelkę Reintza. na razie jeżdżę... zobaczmy co dalej :)

EDIT
Poszukuję książki serwisowej do 1.3. Chodzi mi o momenty dokręcania głowicy i maksymalne nierówności głowicy i bloku. Proszę o przesłanie na:
wojciech.k.swiatek@gmail.com
minogv@o2.pl
lub wskazanie skąd mogę go pobrać.
Pozdrawiam

_________________
szamada - szary szatan wswi
Mondeo Mk1 2.5 V6 170KM 15l/100km w-aw, 7,5l/100km trasa (Pb95)
BMW 525iA [E34] R6 170KM 18l/100km w-aw, 9l/100km trasa (Pb95)

Czasami mam wrażenie, że otaczają mnie analfabeci...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL