forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 03-10-2024, 17:23

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: pomocy z hamulcami
PostNapisane: 12-02-2008, 16:34 
Offline

Dołączył(a): 11-02-2008, 19:10
Posty: 1
Lokalizacja: bukowno
ludzie pomocy mam problem z hamulcami ma charade z 1993 roku. Pomimo odpowietrzenia układu hamulcowego pedał hamulca schodzi do końca co może być przyczyną???

_________________
elvis 1.0 5d


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-02-2008, 16:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
moze pompa moze gdzis nieszczelny uklad? napisz w jaki sposob odpowietrzales hamulce

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-02-2008, 17:55 
Offline

Dołączył(a): 17-07-2007, 20:31
Posty: 15
Ja właśnie od wczoraj mecze sie z pompa hamulcowa. I od razu powiem jeśli okaże sie ze pompa ci siadła nie baw sie w reperturki ja kupilem z tej firmy:

Obrazek

i co sie okazało ?! Nie pasuje!

Dzis kupilem na szrocie pompe za 40 zł zobaczymy moze wreszcie uda mi sie poskładac moja fure


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-02-2008, 19:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
Emaras dlaczego nie pasuje?

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-02-2008, 22:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-02-2005, 19:24
Posty: 165
Lokalizacja: wysokie mazowieckie
witam

miałem taki sam objaw ze padał uciekał aż do końca mimo ze układ był odpowietrzony

panowie winę za to ponoszą tylne szczeki i tzw samoregulatory

trzeba zdjąć bębny i jeśli szczeki jeszcze sie nadają to proponuje oczyścić ruchome elementy ze rdzy [można użyć odrobinę np. wd 40 ale tylko tak by nie zatłuścić szczęk]]] szczególna uwagę trzeba zwrócić na element z takimi ząbkami [to jest właśnie układ samoregulacji]] dokładnie oczyścić to z rdzy i przywrócić płynność ruchu tego elementu
może też być konieczna wymiana niektórych sprężynek itp

_________________
G101 1.0 b cb 90
wysokie mazowieckie
gg 3002241


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13-02-2008, 10:17 
Offline

Dołączył(a): 17-07-2007, 20:31
Posty: 15
marcin gtti napisał(a):
Emaras dlaczego nie pasuje?


Hm gumki z zestawu miały ta sama średnice otworu ale były grubsze i wyzsze. Poza tym zdziwiło mnie to ze jest pare części które zostały ?! Zajrzałem potem do manuala i tam pokazane są dwa rodzaje pomp jakieś 6 i 7 ten zestaw jest do tej drugiej a moja G100 benzyna ma tą pierwsza pompe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13-02-2008, 10:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26-03-2006, 15:53
Posty: 547
Lokalizacja: Śląsk
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G203 SXL
Rok: 1994
Dokladnie te zestawy niepasuja.Mialem taki sam problem .
Jedynie na tyl do bebnow sa zestawy ktore pasuja.
Ja do dzisiaj nie znalazlem odpowiedniego zestawu.
Pozdro

_________________
Zdrowa muzo, bitów pelna, bas z Toba blogoslawiona ty miêdzy gatunkami i blogoslawiony owoc zywota twojego, DJ. Techniawo, Matko Rave'u, graj nade nami gluchymi, teraz i w godzinê chill-outu naszego. MAYDAY


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13-02-2008, 15:02 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22-11-2006, 00:50
Posty: 386
Lokalizacja: Wrocław / Jelenia Góra / Lwówek City
ja mialem podobny objaw, z tym ze mi poszedl cylinderek w bebnie. Proponuje sprawdzic tezmalutkie rzeczy :)

pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: pomocy z hamulcami
PostNapisane: 13-02-2008, 20:45 
Offline

Dołączył(a): 02-03-2007, 11:05
Posty: 76
Lokalizacja: Będzin
witam dobrze ci napisał Sebek mogę dodać że jeśli zaciągniesz ręczny do lekkiego oporu i pedał będzie wyżej to 100% samoregulatory to ma lekko chodzić można iglakiem poprawić ząbki (cofają się szczęki i masz duży skok jałowy pompy)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14-02-2008, 15:17 
Offline

Dołączył(a): 17-07-2007, 20:31
Posty: 15
Panowie prosze o odpowiedz bo spac mi nie daja te hamulce.

Wymieniłem pompe hamulcowa i dalej to samo. Auto hamuje ale trzeba wcisnąć pedał dosyc mocno koła blokuje praktycznie jak wcisne do dechy. Moze ten typ tak ma? Nie wiem mam jeszcze skode fabie i tam wystarczy noge położyć na hamulcu i juz mozna sie przylepić do szyby

P.S jak benda fundusze to jeszcze wymienie klocki bo maja 3-4 milimetry


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14-02-2008, 16:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04-09-2007, 19:07
Posty: 208
Lokalizacja: Warszawa
Przy naszych juz wiekowych autkach moze byc duzo rzeczy .Skoro sie udalo odpowietrzyc wszystko powinno byc ok. Jesli masz jeszcze oryginalne przewody hamulcowe sugerowalbym je wymienic ,odpowietrzyc uklad i nie powinno byc zadnych problemow. Klocki kosztuja grosze - nie oszczedzaj na bezpieczenstwie ! Poza tym pedal powinien dac sie maksymalnie wcisnac na odleaglosc ok 8 cm od podlogi - jak schodzi nizej gdzies lapiesz powietrze w ukladzie.....

_________________
E46 3,0 , GTTi FaN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14-02-2008, 17:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-02-2005, 19:24
Posty: 165
Lokalizacja: wysokie mazowieckie
Emaras napisał(a):
Panowie prosze o odpowiedz bo spac mi nie daja te hamulce.



a zrobiłeś i posprawdzałeś tak jak ci radzono - tylne szczęki tłoczki samoregulatorki spręzynki

zrób test tak jak napisał gregory - mogę dodać że jeśli zaciągniesz ręczny do lekkiego oporu i pedał będzie wyżej to 100% samoregulatory to ma lekko chodzić można iglakiem poprawić ząbki (cofają się szczęki i masz duży skok jałowy pompy)

_________________
G101 1.0 b cb 90
wysokie mazowieckie
gg 3002241


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14-02-2008, 19:25 
Offline

Dołączył(a): 17-07-2007, 20:31
Posty: 15
- Układ odpowietrzony
- samoregulatory, tłoczki wszystko chodzi
- przewody dobre nie ma nigdzie wycieków itp.

Jedynie nie daje mi spokoju element którego nie moge znalezc w manualu. A dokładniej z pompy przewody ida do takiej kostki za silnikiem. CO to jest? moze tam cos nie gra?
Innych pomysłów brak jesli po wymianie klocków dalej tak bedzie to znaczy ze ten typ tak ma.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14-02-2008, 21:47 
Offline

Dołączył(a): 02-03-2007, 11:05
Posty: 76
Lokalizacja: Będzin
nie wiem puściło mi twój temat samoregulatory muszą zatrzymać szczęki przy bębnie jeśli się cofają(tego nie widać) to połowa skoku pompy najpierw je wypycha(bez oporu bo tłoczki ci chodzą)a póżniej zaczyna cisnąć bez hamulca po przekręceniu koła powinno być słychać ocieranie okładzin o bębny i to jest prawidłowo(bez przesady)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14-02-2008, 22:18 
Offline

Dołączył(a): 02-03-2007, 11:05
Posty: 76
Lokalizacja: Będzin
to jeszcze ja ta kostka to korektor chamowania tylnych kół w zależnośći od obciążenia tyłu dodaje lub ujmuje ilość płynu przy obciążeniu dodaje(jest to po to że przy hamowaniu przód nurkuje i odciąża tylne koła efekt blokada tyłu)przy zdjętych bębnach niech ktoś naciśnie pedał ty trzymaj szczęki 2 śrubokrętami bo ci może wywalić tłoczki miałem w alfie zapieczony korektor nawet nie syknęło


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL