forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 23-12-2024, 11:07

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Dziwna sprawa
PostNapisane: 22-01-2008, 16:38 
Offline

Dołączył(a): 20-01-2008, 12:46
Posty: 16
Lokalizacja: warszawa
Od jakiegoś czasu mam problem z odpalaniem mojej charady 1.3 16V, dokladniej wygląda to tak. . Rozrusznik kręci pięknie a silnik nawet nie załapuje, nawet nie kichnie, nawet przy długim kręceniu, ale tu psikus są takie dni, że odpala po dotknięciu kluczyka i gdy nabierze trochę temperatury, to wszystko jest ok ale tylko do rana, puźniej loteria, odpali lub nie. . .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22-01-2008, 16:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
sprawdz kable WN sprawdz stan stykow przerywacza ustaw zaplon sprawdz swiece cos z pradem jest nietak

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22-01-2008, 17:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-02-2005, 19:24
Posty: 165
Lokalizacja: wysokie mazowieckie
sprawdziłbym przewody zapłonowe, obejrzał świece, rozebrał kopułkę wyczyścił ją

rano lub po nocy szczególnie teraz jest dużo wilgoci może masz przebicie lub gdzieś ucieka ci prąd natomiast tak jak mówisz jak auto sie nagrzeje jest już ok, a to dlatego że nie ma wilgoci bo auto sie rozgrzało i cała wilgoć odparowała

_________________
G101 1.0 b cb 90
wysokie mazowieckie
gg 3002241


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22-01-2008, 17:17 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05-08-2007, 12:18
Posty: 122
Lokalizacja: Nowy Sacz/ Katowice
mialem podobnie
po pierwsze nie dokrecone klemy
jak dokrecilem bylo spoko... przez jakis czas ale tez na zimnym silniku ciezko mu szlo odpalanie
bywaly takie dni ze nic (krecil krecil i nie zakrecil) a czasami odpalal po dotneciu

po drugie wymienilem swiece (dostepne tylko z iskry przynajmniej w kato) ok 20-25zl sztuka

i poprawilo sie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22-01-2008, 17:55 
Offline

Dołączył(a): 20-01-2008, 12:46
Posty: 16
Lokalizacja: warszawa
świece i przewody wymieniłem jakieś 12tys temu, ale do aparatu zapłonowego nie zaglądałem, więc pewnie przyszła porai na niego. .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23-01-2008, 15:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-02-2005, 19:24
Posty: 165
Lokalizacja: wysokie mazowieckie
dużo zależy od tego jakie przewody założyłeś
mówisz 12 tyś, są przewody które już po 2 tyś łapią przebicie i czapa trzeba zmieniać itp.

co do aparatu to na elektrodach i na palcu rozdzielacza pod wpływem dużego napięcia (około 24 kV ) osadza sie śniedź która powoduje utrudniany przepływ prądu co może być przyczyną słabego odpalania w wilgotne dni

proponuje dokładne czyszczenie i konserwacje sprayem http://allegro.pl/show_item.php?item=295199755

_________________
G101 1.0 b cb 90
wysokie mazowieckie
gg 3002241


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24-01-2008, 16:57 
Offline

Dołączył(a): 20-01-2008, 12:46
Posty: 16
Lokalizacja: warszawa
hmm... wymieniłem kopułkę i palucha i dalej to samo. przejżałem przeewody, zmierzyłem je i okazało się że mają różną rezystancje, od 0.52 do 1.8kohm, czy to może oznaczać że są do wymiany i cała historia to ich wina??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24-01-2008, 18:25 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
To zrób próbę - na płycie działowej po prawej (w G102) lub po lewej w G200 masz MAP-sensor - odepnij od niego wtyczkę i zobacz czy zapali - nie powinien, nawet po dłuugim kręceniu. Sprawdź wężyki podciśnienia dochodzące do tego sensora jak też te pozostałe. Odpalanie silnika następuje przy zwiększonej dawce paliwa i mniejszej dawce powietrza. Jak zimny silnik, a dostaje się gdzieś lewe powietrze - może mieć opory, jak ciepły - lepiej łapie, ale czasami mogą być problemy.
BTW - w 1.3 16v nie ma "styków przerywacza" :] Jest czujnik Halla w aparacie zapłonowym - tam musi być 0,2-0,4mm szparka(0,4 podaje manual). Jak komp nie wykrywa tego sygnału z Halla, to nie poda zapłonu na cewkę. Zapobiega w ten sposób odpaleniu silnika gdy dół się kręci, a góra stoi ;)

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26-01-2008, 00:14 
Offline

Dołączył(a): 20-01-2008, 12:46
Posty: 16
Lokalizacja: warszawa
I już jest wszystko jasne, cewka zapłonowa padła, dosstała przebicia, jak gostanie troche wilgoci, to wali piękny niebieski łuk do masy. A żaden znany mi skłep nie ma jej w ofercie, a używanej raczej nie warto...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26-01-2008, 04:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
no to jak niema rozwiazania to auto na zlom :lol: nie no zartuje jak niemasz kasy uzywka tez dobra ale musi byc sprawna oczywiscie
pozdro :)

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL