forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 23-12-2024, 09:11

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: jaki olej do gtti?
PostNapisane: 16-04-2005, 19:42 
3 lata temu zakupilem gtti, poprzedni wlasciciel lal castrol magnatec 5w40, tak wiec postanowilem tego nie zmieniac i kupuje 5w40 castrola, oczywiscie w baniaczku 4l. Mam pytanie, czy robie zle?
Silnik dziala dobrze do czasu, az cos nie pojdzie przy glowicy, raz mi pekla, musialem wymienic, a teraz znowu szaleje temperatura(mam nadzieje ze to uszczelka). Czy takie problemy moga byc powodem zlego oleju?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23-04-2005, 07:25 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
raczej oleju nie , uszczelke pewnie wydmuchało , sam olej jest oki, swoją droga w gti warto mieć go zawsze ponad połową , zawsze też w jakimś stopniu chłodzi silnik :)

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: GTTI OLEJ
PostNapisane: 06-11-2007, 16:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04-09-2007, 19:07
Posty: 208
Lokalizacja: Warszawa
Chciałbym "pociągnąc" ten temat .Wiem ,że nie uwierzycie ale kupiłem dziś drugie Gtti tylko i wyłącznie dla silnika ,który jest o dziwo w super stanie (stopniowanie slowa super jest mi znane a jesli przesadzilem to napisze w stanie bdb-nawet glowica wyglada jakby wyjechala z fabryki niedawno:) ).W zwiazku z tym remont silnika odlozylem na razie w czasie jednak chce zapytac na jakim oleju jezdzicie swoimi GTTI ?


Niestety dalem d... i nie sprawdzilem zawczasu pompy olejowej ...coz czlowiek uczy sie na bledach.Mam wiec 3 motory do remontu ....


Ostatnio edytowano 06-03-2008, 20:23 przez ops2, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06-11-2007, 16:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
jezdzilem na 10w40 midland, miałem teraz zalewać 15w50 motula
40w na górze jest za rzadki imho tymbardziej ze silnik jest mocno obciążony termicznie

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06-11-2007, 18:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
ja śmigałem wczesniej na 10w 40 róznych marek , teraz na 5w-50 mobila i jest zdecydowanie najlepiej

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06-03-2008, 20:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04-09-2007, 19:07
Posty: 208
Lokalizacja: Warszawa
Czy ktos jezdzil na Oleju Castrola Magnatec Diesel 5w-40 ??? Taki olej podaje do Gtti katalog Castrola jako zalecany .(tak wiem ze w nazwie jest diesel.....podejrzewam ze olej ten moze byc akurat delikatnie gesciejszy i moze byc cool) .Przy okazji jak spisywal sie Middland Avanza (Qstate) ?

_________________
E46 3,0 , GTTi FaN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06-03-2008, 20:45 
Offline

Dołączył(a): 28-09-2007, 22:13
Posty: 124
ja zakupilem 10W60 bo taki byl zalany i wszystko bylo ok


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07-03-2008, 01:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Amba... dobrze wybrał ;) 5W60 AGIP SPORT.. nie do dostania, ale właściwości ma rewelka !!! Od biedy Lotos Race&Rally 10W50..

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07-03-2008, 07:33 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
Aktualnie testujemy motula 300v 15-50 za radą z jednego z forumowiczów i fura śmiga podobnie jak na 5w50( a dodam ze na tym było niebo a ziemia w porównaniu z połsyntetykami) i silnik chodzi zdecydowanie ciszej- łagodniej

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07-03-2008, 08:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 12:21
Posty: 661
Lokalizacja: Jasło
A probowaliscie CASTROL 0W40 RS RACE ????
Wczoraj takiego zalalem do mojej 1,6
Duzo problemow by go dostac dopiero Pan z BP sprowadzil !!!!!

Nastepny jaki zaleje bedzie ----->> VALVOLINE 10W40 MAXLIFE albo VALVOLINE VR1 Racing Oil 10W-60

VR1 Racing Motor Oil 10W-60

Najwyższej jakości oleje sprawdzone podczas rajdów na całym świecie.
Specjalnie opracowane oleje silnikowe dla maksymalnie obciążonych silników czterosuwowych - przede wszystkim samochodów terenowych, rajdowych i wyścigowych. Syntetyczne komponenty zapewniają doskonałe smarowanie silnika w warunkach ekstremalnych - przy dużym obciążeniu i przy wysokich obrotach - w jeździe rajdowej i wyścigowej. Sprawdzone w najcięższych rajdach posiadają unikalną formułę chemiczną, redukują tarcie wewnętrzne, zwiększają moc silnika, chronią silnik przed przegrzaniem. Oleje Valvoline VR1 Racing mogą być stosowane w codziennej eksploatacji, szczególnie w samochodach eksploatowanych na długich trasach.

Zalety VR1 Racing:
- 10W-60: API SJ
- Charakteryzuje się podwyższoną trwałością i odpornością filmu smarnego
- Gwarantuje doskonałą ochronę w szerokim zakresie temperatur
- Pozwala utrzymać silnik w czystości i dobrej kondycji
- Cechuje go podwyższona stabilność termiczna i odporność na utlenianie

Co powiecie o tym ostatnim, jezdzil ktos z was na nim juz????

_________________
Poprzednio:
DAIHATSU Charade G12 1,0 CS
DAIHATSU Charade G201 GTI 1,6 16V
Aktualnie:
Honda Civic Sedan 2001

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07-03-2008, 10:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-10-2004, 10:45
Posty: 96
Lokalizacja: Gdańsk
witam, jakiś czas temu zalałem midlanda 5w-40 i jest ok, wcześniej miałem 10w-40 też midlanda(na dotarcie silnika) i też było ok, przy rzadszych olejach lepiej słychać turbinę:) 5w-40 midlanda na allegro ok 80zł z przesyłka więc ekonomicznie:)

_________________
born to ride GTti...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08-03-2008, 22:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04-09-2007, 19:07
Posty: 208
Lokalizacja: Warszawa
No dobrze koledzy ale czy fabryczna instrukcja nie zaleca STOSOWANIA OLEJU POLSYNTETYCZNEGO ? :?:

_________________
E46 3,0 , GTTi FaN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09-03-2008, 00:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
Ja mam mineralny juz wlany...więc kicha...jestem skazany na taki olej...

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09-03-2008, 00:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Nie jesteś :) To że masz mineral to jedynie silnikowi zaszkodzi. Zlej i wlej półsynta 10W40. Nic się nie stanie !!! Mineralka w silniku który kręci się do 6.5 tyś obrotów to śmiech na sali !
Instrukcja podaje tak jak poniżej w tabelce (1.3, 1.5 i 1.6).
Obrazek

Pamiętajmy jednak, że dzisiejsze oleje są o wiele lepszej jakości niż ówczesne gdy projektowano silniki.

Analizując tabelkę widać, że nie wiedzieli o olejach 5W50 - a można by go stosować od -29 do +38 - pełen zakres ;)

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09-03-2008, 10:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
drookash napisał(a):
Nie jesteś :) To że masz mineral to jedynie silnikowi zaszkodzi. Zlej i wlej półsynta 10W40. Nic się nie stanie )

To nic się nie stanie?? Wymianę oleju mam za 4tyś km... Więc jaki polecasz?? Bo miałem zamiar wlać mineralny ale jakiś najlepszy czyli Total lub Valvoline...polecisz jakiś półsyntetyk??

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL