forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 08-10-2024, 12:42

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Szarpanie
PostNapisane: 22-08-2007, 15:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-07-2006, 17:26
Posty: 66
Lokalizacja: Siedlce
Obiaw jest taki : podczas ruszania kiedy silnik jest jeszcze zimny samochód strasznie tarpie praktycznie na każdym biegu.
Kiedy się rozgrzeje jest to samo. Do tego jeszcze kiedy podczas chamowania silnikiem i zmiejszeniu obrotów potem dodaniu delikatnie gazu dzieje sie to samo. Dzieje sie też tak kiedy jedzie sie powoli na 1 , 2 czy 3 w korku jest taki sam obiaw. Samochód ma przejechane 200.000 km
Motor 1.3 16V EFI 91r. Gdzie lezy problem ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpanie
PostNapisane: 22-08-2007, 18:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
A jak z poduszkami silnika ?? W G100 były nie do zdarcia ale nigdy niewiadomo.

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22-08-2007, 22:12 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podjedź do najbliższego warsztatu i niech sprawdzą ci sondę lambda.
Być może masz zdarte/uszkodzone sprzęgło, albo sondę lambda. Jeżeli uszkodzona jest sonda silnik otrzymuje nieodpowiednią dawkę paliwa w stosunku do powietrza i się dławi. Sprawdź filtr paliwowy, przemierz MAP sensor (albo daj pomierzyć na podciśnienie). Przede wszystkich sprawdź tak jak pisał Evo - poduszki i wahacze - luzy tutaj powodują specyficzne bujanie autem.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: szarpanie
PostNapisane: 23-08-2007, 14:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-07-2006, 17:26
Posty: 66
Lokalizacja: Siedlce
Z tego co zauważyłem to na gazie jak by tych szarpan było mniej ale wraz wystepóją. A może linka sprzegła jest za luźno czy coś w tym stylu.
Sprzęgło bierze praktyczniena końcu.Jeszcze ktoś mi tłumaczył że może nawalać pompka paliwa , ale to wtedy na gazie było by w porządku tak mi się wyudaje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23-08-2007, 15:02 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Nie pisałeś, że masz gaz. Stawiam na zatartą pompkę, lub padnięte wtryski. Szczególnie przy hamowaniu silnikiem gdy wtryski nie podają paliwa może się to nasilać - zasychają. Proponuję to je najpierw sprawdzić. Odkręcić listwę i przepłukać w benzynie ekstrakcyjnej wtryski - jak nie pomoże to jeszcze zostanie czyszczenie ultradźwiękowe (serwis) lub pompka paliwa - a to już nie jest "czysta" robota :/

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10-10-2007, 15:31 
Offline

Dołączył(a): 18-03-2007, 08:53
Posty: 70
Lokalizacja: Lublin
Ja mam bardzo podobne objawy ale jak sie rozgrzeje i przejade pare km to sie uspokaja. Poznie to prawdopodobnie przewody od zaplonu maja przebicie ale nie jestem tego pewien bo tak jakby moc mu ucieka.

_________________
Charade G200 `96 1.3 CS 75KM czerwony


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11-10-2007, 15:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04-01-2005, 15:32
Posty: 50
Lokalizacja: Bielsko-Biała
sprawdź/wyreguluj położenie silniczka krokowego na przepustnicy. jest to bardzo czułe na regulacje. zacznij od środkowego ustawienia...

_________________
Boguś
Charade G102 '93 czarna :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11-10-2007, 15:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
CZEGO ??? Charada nie ma silniczka krokowego :) Chodzi ci pewnie o TPS ? Throtle Position Sensor - Czujnik położenia przepustnicy. Ustawiają to raz w fabryce i lepiej tego nie ruszać. Czujnik ma 3 stany - zamknięty, otwarty i max - zamknięty pojawić się musi na wyjściu gdy samochód chodzi na jałowym, otwarty = każde inne położenie przepustnicy, oraz max - gdy wciskasz pedał do samego końca. Stawiam na zabrudzone wtryski lub problemy z paliwem , pompką, filtrem i itd.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11-10-2007, 15:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04-01-2005, 15:32
Posty: 50
Lokalizacja: Bielsko-Biała
heh myslalem ze to silniczek. ja to przestawilem kiedys i mi silnik zaczał szarpac ale udalo mi sie ustawic tak ze przestal...

_________________
Boguś
Charade G102 '93 czarna :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11-10-2007, 17:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Fux ;) Można się postarać i ustawić dobrze, ale potrzeba dwóch ludzików (wygodniej) i miernika elektornicznego.
Skoro jeździsz na gazie - padły pewnie wtryski :/

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-10-2007, 08:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-07-2006, 17:26
Posty: 66
Lokalizacja: Siedlce
A czy ftryski od 1.3 podejdą czy są mniejsze od 1.6 ?
Mam pompkę od applausa ale ona jest troche innej budowy no i trzeba by przerabiać ?
Z reszto jak odkrece pompke w zbiorniku to już jej nie przykręce bo zbiornik jest skorodowany ?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL