forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 22-12-2024, 12:05

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: gdzie jest sensor spalania stukowego?
PostNapisane: 06-09-2007, 20:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04-05-2006, 16:42
Posty: 55
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: charade
Model: g200
Rok: 1996
mam charade g200 TS 1.3 62kW z 1996 roku

swieci mi sie kontrolka check engine i nie do konca jestem powien co to jest
w serwisie japonczykow we wroclawiu powiedzieli mi ze charada to prawie to samo co toyota starlet i na tej podstawie odczytali kod bledu i wyszlo ze to sensor spalania stukowego, ale nie wymienili bo nie mieli i nie pokazali gdzie bo nie na wierzchu.

i pytanie jest
czy moja szarada w ogole ma sensor spalania stukowego, a jak ma to gdzie?
czy mozna wierzyc w ta teorie z Toyota Starlet?
i czy ktos wie gdzie w Polsce mozna zdiagnozowac porzadnie szaradke?

dzieki z gory za zainteresowanie i za wszelkie rady

_________________
życie to nie problem do rozwiązania, ale przygoda do przeżycia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07-09-2007, 23:39 
Offline

Dołączył(a): 13-03-2007, 01:00
Posty: 34
ja co prawda g200 nigdy nie mialem ale jezeli one sa juz na komputerkach (a wnioskuje ze skoro odczytali siakis kod to tak ;p ) to taki czujnik moze sie w nim znajdowac. czujnik od stukowego spalania nazywany jest tez czujnikiem spalania detonacyjnego, czyli takie ustawienie kątów i wogóle wszystkiego ;p zeby dac jak najwieksza moc ale kosztem spalania i ochrony srodowiska. mysle ze gdyby byl on faktycznie uszkodzony, to miala by miejsce nierowna praca silnika, wieksze spalanie itp gdyz "zafałszowane" dane trafiały by komputera i sterownika. roniez "check engine" moze byc spowodowany jakims blachym powodem, wcale nie powaznym ;d

z tym prownywaniem charady ze starletka bylbym ostrozny, bo co z tego ze japonskie, jak sa dwaj rozni producencii dane systemy moga miec rozne kodowe oznaczenia usterek.
Sprobuj odlaczyc akumulator na kilka chwil moze sie uspokoi.
u mnie w poznaniu jest serwis daihatsu, to ich numer: 601-519-557 .
zadzwon zapytaj o te kody, moze akurat beda cos wiedzieli. sprobowac nie zaszkodzi ;d;d;d;d


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08-09-2007, 00:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04-05-2006, 16:42
Posty: 55
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: charade
Model: g200
Rok: 1996
dzieki wielkie!!
szczegolnie za namiary na serwis... :) w akcie desperacji sie przejade moze do Poznania

g200 ma komputer juz, ale slyszalem, ze faktycznie, jak sensor daje nie do konca prawidlowe dane to moze byc wlasnie tak ze sie dlawi itp... ale jak komputer uzna ze sensor nie dziala, to go ignoruje uzywajac domyslnych danych i nie jest tak najgorzej. I mysle ze wlasnie to ma miejsce u mnie bo normalnie jezdzi bardzo fajnie juz pare miesiecy. Tylko czasem juk raz na jakis czas gasnie kontrolka to towazyszy temu jakies dlawienie... i tak sobie tlumacze ze sensorowi uda sie wyslac pare danych mozliwych ale nieprawidlowych i komputer zaczyna go sluchac i sie dlawi... no ale nie wiem

A zakladajac ze jednak jest gdzies ten sensor to gdzie go szukac? Chyba jest jakies standardowe miejsce w samochodzie na takie sensory :)

_________________
życie to nie problem do rozwiązania, ale przygoda do przeżycia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08-09-2007, 11:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
1. Żadna charada nie miała sensora spalania stukowego !!! A ze Starlet to może ma wspólny korek do chłodnicy :)
2. Kody błędów odczytuje się na desce rozdzielczej poprzez liczenie ilości mrugnięć kontrolki check-engine po zmasowaniu kompa i wprowadzeniu go w tryb serwisowy.
Silnik musi być odpalony i nagrzany - wówczas wszelkie sensory temp i inne mają prawidłowe odczyty. Akumulator minimum 11V - sprawdź miernikiem odpięty od samochodu. Poniżej tego napięcia komp może pokazywać błąd sam z siebie.
Nie dotykasz przepustnicy (pedału gazu), wyłączasz radio, nawiew, światła i wszelkie odbiorniki prądu.
Ważne - przed rozpoczęciem czytania błędów odepnij ako na jakąś minutkę. Spowoduje to zresetowanie kompa i skasowanie wcześniej nagromadzonych błędów. Będzie ci łatwiej dociec prawdy i znaleźć przyczynę. Po całej zabawie ponownie odepnij ako na minutkę, potem podłącz, odpal samochód i pozostaw do pierwszego włączenia wentylatora - komp musi się "dostosować"

Mając zmasowanego kompa możesz go sprawdzić pod kątem reagowania na błędy odpinając np. czyjnik temperatury powietrza zasysanego (czarna wtyczka idąca do czyjnuka wetkniętego z tyłu w obudowę filtra) - powinien pokazać się błąd 43 lub poprzez dodanie gazu (ruszenie przepustnicą) - wówczas pokaże się błąd 51 - oba powinny zaniknąć przed podłączenie wtyczki lub puszczenie pedału gazu.
3. Przyjedź na zlot a wszystko ci naprawię :)

Tak na szybko to podpowiem (niestety tłumaczenie z niemca sam musisz sobie załatwić)
Masowanie kompa robimy tak (przy wyłączonym silniku i wyjętym kluczyku ze stacyjki) - wciśnij drucik we wtyczkę pod maską - łatwiej się tam dostać niż do tej za schowkiem od strony pasażera ;)
Obrazek

Łopatologiczny przykład odczytów z mrugającej kontrolki.
Obrazek
Obrazek

Tabelka z kodami błędów :
Obrazek

BTW - Gdzie jest Admin forum ??? Takie wątki powinien umieszczać we FAQ, albo przypinać na górze :P

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08-09-2007, 11:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04-05-2006, 16:42
Posty: 55
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: charade
Model: g200
Rok: 1996
wielkie dzieki!!
bede dzisiaj probowal, a jak sie nie uda to chyba bede Cie szukał na zlocie :)

tylko gnebi mnie, ze jak bylem w tym serwisie to koles wlasnie wetknal tak kabelki w to gniazdo... zerknal na kontrolke, powiedzial "kurde" i zaczal kombinowac z oprogramwaniem od Starleta... no ale zobaczymy :)

a jezeli szaradki nie maja tego sensora to co go zastepuje? bo chyba to wyprzedzenie jest jakos regulowane nie?

_________________
życie to nie problem do rozwiązania, ale przygoda do przeżycia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08-09-2007, 12:21 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Troszkę się jednak znasz ;)
Wyprzedzenie zapłonu jest regulowane poprzez odczyt z czujników temp silnika i zasysanego powietrza oraz z MAP-Sensora (mała kostka po lewej podłączona do kolektora wężykiem).
Dodatkowo badana jest lambda i czujnik Halla w aparacie zapłonowym - on podaje "rytm" dla silnika ;) Czyli pełne EFI z małą rożnicą - nowoczesne mają wgrywane mapy zapłonu i paliwa a tutaj działa najzwyklejszy pół-analogowy przetwornik informacji z czujników.
BTW - wpinając regulowany opornik w czujnik temp zasysanego powietrza można furce dać kilka kucy więcej ;) W zimnym powietrzu jest mniejsza szansa na spalanie stukowe i wówczas komp bardziej wyostrza zapłon. Oszukując go regulacją można uzyskać lepsze kąty zapłonu, ale nie oszukasz fizyki - ciepłe powietrze przyczynia się do stukowego - coś za coś.
Podjedź na zlocik... będzie pół dnia technicznych zajęć więc z pewnością uda się coś naprawić. Zawsze można podpiąć czujniki z innej G200 i sprawdzić.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18-09-2007, 01:51 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04-05-2006, 16:42
Posty: 55
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: charade
Model: g200
Rok: 1996
zrobilem jak mowiles drookash :)
ale po zresetowaniu komputerka kontrolka znikla na 2 dni :) wiec potem zdiagnozowalem bez resetu...

kod bledu 52 - geschwindigkeitssensor
co to jest? czujnik predkosci? chyba nie predkosciomierz :)
pisza ze moze byc zepsuty albo jest jakies zwarcie...
skoro przez 2 dni sie kontrolka nie swieci, a moj komputer nie zapomina o bledach, to moze zwykle zwarcie sie robi czasem.. tylko gdzie?

pobawilem sie tez z innymi kodami.. faktycznie na gaz reaguje kodem 51 a na czujnik z filtra powietrza kodem 43 tylko ze po ponownym podpieciu czujnika blad zostal... musialem znow resetowac komputer. To normalne?

generalnie taka refleksja, ze super sprawa taki samodiagnozujacy sie samochod... w serwisie gruba kasa za to biora...

teraz nie wiem... zakladac nowy wątek "co to jest geschwindigkeitssensor"? :]

Sorki pomieszalem kody... 52 jest problemem :D

_________________
życie to nie problem do rozwiązania, ale przygoda do przeżycia


Ostatnio edytowano 18-09-2007, 09:49 przez misiek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18-09-2007, 08:21 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
51 to czujnik położenia przepustnicy - przyczyna - niedomknięta przepustnica, nie wyłączona klima (wiem, że jej nie masz), samochód w automacie nie przełączony bieg na "P" lub gdy nie masz klimy a masz wsadzony bezpiecznik w skrzynce w miejsce "AC" to pokaże ten błąd.
Powinien się kasować sam - nie jest zapisywany w pamięci kompa.

Masz w końcu 51 czy 52 bo teraz tak doczytałem...

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18-09-2007, 22:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Jest jak piszesz - czujnik prędkości pojazdu - jeżeli jest gdzieś zwarcie / przebicie to wywala błąd.
1. Sprawdź podłączenie do kompa - wtyczki i czy nie zaśniedziały styki w kompie. Dojście trudne, trzeba na kolana przed charadą klęknąć :)
2. Sprawdź podłączenia licznika - ten czujnik znajduje się w liczniku !!! Być może ktoś rozbierał licznik by skręcić parę tyś km i źle wetknął wtyczkę po prawej z tyłu.

Po co kompowi info o poruszaniu się pojazdu - nie wiem, ale pewnie znów jakaś ekologiczna bzdura :/
Na schemacie widać 2 zawory powietrza biegu jałowego "VS-Ventil". W modelach z manualem do 1996 roku jest jeden, dwa występowały w modelach po 1996 i w każdym automacie bez względu na rok - to z obserwacji zdjęć silników na allegro ;) U mnie jest jeden a wtyczka pod drugi jest przygotowana i zaślepiona fabrycznie.

Zobacz sam ten gewi...coś tam ;)
Obrazek

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18-09-2007, 23:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04-05-2006, 16:42
Posty: 55
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: charade
Model: g200
Rok: 1996
przed szaradka na kolana? nie zawaham się!! :)
ale myslalem ze komputer jest w srodku pod zapalniczka... nie?
a licznik to ja rozbieralem milion razy bo chcialem zeby mi na niebiesko swiecil :)

to ten geschwindigkeit sensor jest w liczniku, czy przy tych zaworach? :>

i na obrazku jest to co pod maską czy tak troche z kabiny troche spod maski pogladowo? bo nie wiem dalej gdzie szukac tych zaworow w koncu :) i czy moj sensor jest kolo nich tylko na rysunku czy w realu tez

i generalnie to ten Gesensor nie szkodzi mojej szaradce za bardzo jak nie dziala tak?

_________________
życie to nie problem do rozwiązania, ale przygoda do przeżycia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-09-2007, 08:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Lepiej już nie można :) Lokalizacja elementów :
Obrazek

Sposób pomiaru - sprawdzenia :
Obrazek

Jeszcze od strony kabli i wynik :
Obrazek

To się teraz baw :)

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03-10-2007, 20:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04-05-2006, 16:42
Posty: 55
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: charade
Model: g200
Rok: 1996
wyciagnalem licznik. kiedys faktycznie uszkodzilem ta drukowana sciezke od tego sensora, ale zrobilem ladne obejscie kabelkiem zwyklym.
Zrobilem ten pomiar od strony sensora, na odpietym calkiem liczniku. Nie do konca wiem czego mialem sie spodziewac. voltomierz nic nie pokazal. Ale na pelnym obrocie sa 4 skoki oporu w zakresie 65-75 Ohmow. czy to to o co chodziło? :) moze powinienem mierzyc przy podlaczonym liczniku?

nie wiem tez jak zrobic ten pomiar od strony kabli... mam odczepic wszystkie wtyczki od komputerka i krecic recznie tym licznikiem? :?

_________________
życie to nie problem do rozwiązania, ale przygoda do przeżycia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03-10-2007, 23:02 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
dobrze pomierzyłeś :) sensor wbudowany w licznik zmienia opór - to właśnie udało ci się uchwycić. Przewody możesz sprawdzić podłączając wtyczkę do licznika i odpinając od kompa - powinien również zmieniać się na wtyczce opór - da to pewność iż przewody licznik<->komp są ok. Popraw te ścieżki na liczniku i sprawdź czy nadal pokazuje się błąd kompa.

Czemu cię na zlocie nie było ??? Ludziska się ubawili :)

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07-10-2007, 14:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04-05-2006, 16:42
Posty: 55
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: charade
Model: g200
Rok: 1996
kurcze musze sie przyznac ze zawalilem z tym zlotem....
planowalem byc, ale jakos sie nie spodzewalem ze tak szybko to bedzie i po prostu przegapilem termin :(

a wracajac do sensora to najwiekszy problem. ze to nie jest ciagle cos zepsute, tylko od czasu do czasu wyskakuje... Jak zresetuje komputer to potem czasem 2 dni moge jezdzic i nic sie nie dzieje... a potem sie nagle zapala i juz. Wiec ciezko chyba bedzie to znalezc, ale sie nie poddam!!

Tylko na razie wyskoczyla mi wymiana amortyzatorow z tylu i nikt we wroclawiu nie moze dobrac mi odpowiednich wiec sensor schodzi na razie na drugi plan. :(

_________________
życie to nie problem do rozwiązania, ale przygoda do przeżycia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07-10-2007, 15:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Tanie.. i starczające na 2 lata to KAMOKA :) Pasują od modelu G100/G102 - 90 zł /szt !!! Możesz też wsadzać KYB za 500 zł /szt :P

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL