forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 23-12-2024, 22:14

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Technika docierania i oleje...
PostNapisane: 14-08-2007, 00:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Ponieważ silniczek otrzyma nowe pierścienie i nowe panewki korbowe będzie konieczność dobrego dotarcia by zanim się dotrze nie zatrzeć :P
Czy macie jakieś sprawdzone techniki docierania silnika ?
Osobiście nie miałem okazji śmigać nowym autem i go docierać.
Wiadomo - nie pałować, oszczędzać i nie dać się podpuścić na światłach.
Planuję wlać olej 10W40 i wymienić go na 5W30 po 500km - by pozbyć się brudu jaki spłucze olej po poskładaniu silnika. Silnik z racji wymiany większości uszczelek wytrzyma 5W30 pełnego syntetyka. Czy to dobry pomysł ? Czy może pozostać przy 10W40 i wymieniać na początku po każdych 3000km ?

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14-08-2007, 08:36 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
Może zrób tak jak pisałeś z tym wypłukaniem ale przejedz jakieś 1000km żeby się ładnie wszystko dotarło i wymiana. 10W40 jest chyba olejem bardziej uniwersalnym na nasz klimat(oczywiście mówimy teraz o syntetykach),czyli dobry na wyższe temperatury w lato i niskie temperatury rozruchu silnika w zimie.. Co do wymiany później co 3000 to chyba za często chyba że zrobiłeś już ze swojej bryki GTI :wink: ,je planuje w swoim wymieniać nie co 10000 tylko po 7500,tak gdzieś ostatnio czytałem że to taki dobry i optymalny termin na wymianę. Ale skoro w Daihatsu diesel zaleca sie wymianę co 5k to można i co 3k,ale szkoda kasy na tyle oleju :wink:

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14-08-2007, 08:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
jest kilka szkół docierania po remoncie, pytałem Steca oni leja od razu syntetyka i docierają przez 500km ale powiedzmy ze docieranie na styl rajdowek może nie jest najkorzystniejsze dla cywila. Druga szkoła mówi o zalaniu po dotarciu minerałem, ze względu na to że jest gęstszy od syntetyka no i docieraniu przez 500km lub 1000km, bez przekraczania w przypadku auta z turbo progu załączenia turbiny bo powiedzmy że turbina nie lubi się z minerałem. Co do płukania syfu to jak masz blok wyciągnięty to czyścisz go myjka przemysłowa ze specjalnym płynem a nie olejem, to o czym piszesz grozi, jeśli były duże przedmuchy i węgiel wytracał się w oleju zatkaniem kanałów olejowych. Ja bym wyczyścił ile się da mając blok wyciągnięty. Jeszcze inna szkoła dociera na syntetykach i tez gra, wszystko chyba zalezy od silnika...

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14-08-2007, 10:25 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Blok umyłem dokładnie w wanience z benzyną ekstrakcyjną - poszło chyba 3 litry. Przepłukałem wszystko jak tylko potrafiłem. Przed samym montażem wstrzyknę olej w pompę i spowoduję nasmarowanie panewek wału, na panewki korbowe wiadomo - olej bezpośrednio.
Postanowiłem zalać 10W40 na początek i 500km zrobić na nim- potem wymienię na pełen syntetyk 5W30 lub 5W40 - zobaczymy. Co opinia to inna - docieranie jak widać, to poważniejszy problem :(

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14-08-2007, 10:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26-03-2006, 15:53
Posty: 547
Lokalizacja: Śląsk
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G203 SXL
Rok: 1994
Ja po remoncie zalalem minerala i jezdzilem bardzo spokojnie jakies 2000km a pozniej nowy filtr oleju i nowy olej polsyntetyk MIDLAND wszystko doradzil mi nasz najlepszy spec SZOCIU

_________________
Zdrowa muzo, bitów pelna, bas z Toba blogoslawiona ty miêdzy gatunkami i blogoslawiony owoc zywota twojego, DJ. Techniawo, Matko Rave'u, graj nade nami gluchymi, teraz i w godzinê chill-outu naszego. MAYDAY


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14-08-2007, 11:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Więc moja planowana technica dotarcia będzie podobna, lecz najpierw półsynt a potem pełen synt... jak się okaże, że coś nie teges to pozostanę na półsynt.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL