forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 04-10-2024, 01:29

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Regulator napięcia - Diesel
PostNapisane: 27-07-2007, 23:42 
Offline

Dołączył(a): 27-07-2005, 00:48
Posty: 369
Lokalizacja: chełm
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0D G101
Rok: 1991
Mam poważny problem. Ładowanie w mojej Charadzie jest ok 11,6 V :(
Okazało się, że to wina regulatora napięcia (u mnie jest mechaniczny). Wobec tego mam pytanie: czy ktoś zmieniał regulator mechaniczny na elektroniczny? Jeżeli tak to proszę o jakieś podpowiedzi m.in. jaki reg? jak podłączyć?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28-07-2007, 08:56 
Offline

Dołączył(a): 02-03-2007, 11:05
Posty: 76
Lokalizacja: Będzin
witam spróbuj podciągnąć sprężynę lub podgiąć języczek tak aby zwora regulatora łapała przy wyższym napięciu ok 14 v wtedy wrzuca oporniki w obwód wzbudzenia i utrzymuje napięcie jest to regulacja kłopotliwa w wypadku zamiany trzeba dopasować regulator do alternatora są 6 diodowe i 9 diodowe z tego co pamiętam masz 6 z nowych typów zgłupieje ci kontrolka (chyba fiat 125?) powodzenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28-07-2007, 09:25 
Offline

Dołączył(a): 27-07-2005, 00:48
Posty: 369
Lokalizacja: chełm
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0D G101
Rok: 1991
Pytanie którą sprężynkę? Są dwie: 1 przełącza się jak jest albo nie ma ładowania, 2 reguluje prąd wzbudzenia (tą regulowałem rano to czasami mam 12,3V ale strasznie skacze napięcie).
Dlatego jajchętniej zmieniłbym regulator nawet z alternatorem, tylko jak to podłączyć do instalacji?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28-07-2007, 10:42 
Offline

Dołączył(a): 02-03-2007, 11:05
Posty: 76
Lokalizacja: Będzin
czy sprawdzałeśdiody w alternatorze ? reg. może być dobry.ważne są te małe diody wzbudzenia alternator to prądnica 3fazowa z 3 uzwojeń płynie prąd przez te małe diody do wzbudzenia jeśli któraś walnie to z jednej gałęzi masz albo zmienny albo przerwę napięcie ładowania spada postaraj się sprawdzić alternator myślałem że to robiłeś przed ruszaniem reg.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31-07-2007, 11:37 
Offline

Dołączył(a): 27-07-2005, 00:48
Posty: 369
Lokalizacja: chełm
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0D G101
Rok: 1991
Sprawdzałem alternator, ale wyczytałem, że jest on 6 diodowy a wzbudzenie daje regulator. A jednak jest 9 diodowy? To gdzie się podziewają 3 diody? U mnie jest 1 w regulatorze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL