forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 23-12-2024, 20:08

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Aktualizacja kosztów kupna wstępnej eksploatacji i napraw...
PostNapisane: 14-06-2007, 15:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22-11-2006, 00:50
Posty: 386
Lokalizacja: Wrocław / Jelenia Góra / Lwówek City
Jest to kontynuacja jednego z moich starych postów z tym, że uzupełniona :)

Tak więc jak ktoś jest wytrwały to znajdzie charadke o właściwościach:

blacharka
- nadwozie => bardzo dobra
- podwozie => do lekkiego spawania(tak mi sie wydaje)

silnik
- filtry do wymiany, chyba standart w każdym aucie na początku eksplowatacji
- uszczelki (zalezy jak sie trafi)
- do ustawienia zaplon i zawory
- wydech do roboty

zawieszenie
- amortyzatory i sprezyny w stanie dobrym,
- hamulce w bdb
- opony w stanie good

Oczywiście mowa jest tutaj o charadze G100. Ja trafiłem na takową z roku 1991, na zegarze 173 tys w momencie kupna i z tego 10tys zrobione na Polskich drogach, co do pozostałej części auta wyglądało to tak...

Silnik: uszczelka pod pokrywą klawiatury, kable wysokiego napięcia, termostat i filtry(powietrze i olej) do wymiany. do ustawienia zawory i zapłon, ponadto oba tłumiki skrajnie zgnite, no i najgorsza wada(której przez własną niewiedzę nie dostrzegłem) to wyślizgane sprzęgło dociągnięte tak, że nic nie dało sie zrobić.

Zawieszenie: przeguby zewnętrzne do wymiany, poza tym wszystko w jak najlepszym porządku - sprężyny i amory chodzą jak złoto, opony w stanie bdb, nowe klocki hamulcowe, bębnów nie rozbrajałem jeszcze(nie pozwala na to brak czasu)

Blacharka: nadwozie prawie idealne, jedyny mankament, czego dopatrzyłem sie jakiś czas temu to ktoś sobie skoczył tyłkiem chyba na kant maski i jest troche bardziej płaska(przy spawaniu badlooka sie naprostuje), z podwoziem jednak nie jest tak dobrze mała dziurka w podłodze otoczona ogniskami rudej(czeka mnie spawanie i konserwacja).

no i pozostaje wnętrze, gdzie palone nie było, ale ze względu na to, iż auto kupione przez poprzedniego właściciela zostało na aukcji urzędu celnego nie posiadało półki a tapicerka na tyle przednich foteli jest nacięta(cos na to sie z czasem tez zaradzi :D ).


W sumie jak zacząłem na miejscu(podczas oglądania auta) :shock: analizować wszystko, przejechałem się i wyczaiłem co tam jest do zrobienia to PLUSÓW było więcej. Ale nie ma nic od tak, przecież nie można dać radości pełnej sprzedawcy. Na tamtą chwilę cena za auto wynosiła 1600-1700 PLN, ja nawet tyle ze sobą nie zabrałem :P Zaczęło się lanie wody, a że te przeguby i tłumik to drogie rzeczy, półka i tapicerka ulicą nie chodzi i takie tam bzdety, gość sie zmartwił, że nie wezme i zmiękł stawiając pytanie co proponuję.

Zaproponowałem 1300, na co on krzyknal 1400 (dobrze ze nie popatrzyl po ile te auta chodza na prawde :P ), dlugo sie nie zastanawiajac spisalismy umowe i wyjechalem charadka w droge powrotna.

No i się zaczelo, pod domem okazalo sie ze nie idzie z kluczyka zamknac drzwi od strony kierowcy(zamek jakis zapieczony lub cos - juz naprawione WD40 RuLeZ). Rano jak tylko wstałem pomknąłem sprzatnac auto i dokladnie obejrzec swoj zakup. Zaskoczeniem tak generalnie nie było to, że auto było zadbane wewnątrz, w końcu auto po kobiecie(żonie sprzedawcy) jednakowoz mowi sie "cos kosztem czegos" mechanicznie auto zmeczone.

Jak juz zalatwione zostaly formalnosci (podatek, rejestracja i ubezpieczenie) zabralem sie za naprawy. Wymienie wszystko co było zrobione od listopada do tej pory, razem z poniesionymi kosztami. Informacją dla Was jest to, że ustawianie silnika, wymiana uszczelek i filtra powietrza było robione juz po kosztach czesci i flaszki ;)

- sprzęgło => 450 PLN (założenie free)
- przeguby => 290 PLN (założenie free)
- olej z filtrem => 80 PLN (w tym 23 PLN to filtr)
- filtr powietrza => 25 PLN
- uszczelka pod pokrywą klawiatury => 50 PLN
- termostat => 30 PLN
- uszczelka pod głowicą => 80 PLN
- strumienica(w miejsce tłumika śr.) => 75 PLN + 20 PLN wysyłka
- tłumik końcowy orygnalny - aluminiowy => 100 PLN + 20 PLN założenie

R A Z E M : 1220 PLN

do tego dochodzi 450 złotych za rejestrację i ubezpieczenie auta


Podsumowując koszt zakupu auta z formalnościami i doprowadzeniem go do stanu idealnego wynosi:

samochod____1400 PLN
opłaty________450 PLN
naprawy_____1220 PLN
--------------------------------------
Razem_______3070 PLN


Czy ta cena jest wygórowana ? Z usmiechem na twarzy stwierdzam, ze to jest malo. Sledze na bierzaco allegro i podgladam co sie nowego pojawia pod haslem Charade i jak mialbym dac 2 tys za auto z niemiec, w ktorym jeszcze trzeba robic wiele rzeczy to sie nieoplaca, bo takie auto z samymi oplatami kosztuje 3,5 tys :)

Co moge powiedziec jeszcze, auto po ustawieniu i zrobieniu wszystkich mechanicznych rzeczy spala 5,5l/100km w cyklu mieszanym, wiec osiagi porownywalne z przecietnym dieselkiem, a jednak co pb to pb :D;)

Juz podczas wstawiania strumienicy mialem oferte sprzedazy auta za 3,5 tys ale charadka jest na tyle cudownym autem, ze nie mam zamiaru go narazie sprzedawac, a jak go pospawam do konca (podloga) to zabiore sie za visual (cleanlook & badlook) oraz wnetrze, którym juz sie zajalem i plastiki tunelu juz sa czarne, gladkie i matowe :D jak przyjdzie do mnie kokpit to sie tez za niego wezme :D wszystkie efekty zaprezentuje ;)

Pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14-06-2007, 17:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
Troche naciągneli na niektórych czesciach np kompletne sprzegło nkk do GTti dalem 300 zł , do zwykłej ciut ponad 2220 , uszczelke pokrywy zawórów dwa razy kupowałm w dwóch róznych sklepach koszt 10 zł ,oryginalne japońskie filtry oleju są umnie po 13 zł a uszczelke pod głowice mam za 28 zł glasera a za 24 takie fajne czarne ( aktualnie takiej smigam)- z koleji tłumik za 100 to zamiennik - bez napisów - bosal, walker np niecałe 200 zł ale bryka jest cichasza niz na tym za 100 - mam oba w dwóch charadach

A tak pozatym normalka chce sie jeździc trzeba zmieniac czesci a to kosztuje :)

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Aktualizacja kosztów kupna wstępnej eksploatacji i napra
PostNapisane: 14-06-2007, 18:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
DeeJaayAngel napisał(a):
Co moge powiedziec jeszcze, auto po ustawieniu i zrobieniu wszystkich mechanicznych rzeczy spala 5,5l/100km w cyklu mieszanym, wiec osiagi porownywalne z przecietnym dieselkiem, a jednak co pb to pb :D;)

Pozdrawiam


nie wiem czy jeździłeś kiedykolwiek Dieslami ...
jezdze firmową Octavią 1.9TDi z 2005roku , przebieg ... lekko ponad 400 tys km i spalanie w miescie to 5,5l Ropki ... w trasie spada do 4.8 - 5l
Fabią dieselkiem tez czasem udaje mi sie jeździć .. przebieg również podobny spalanie o pol litry mniejsze ... Octavia jest wielkim autem .. i z tym silnikiem ma nieziemskie kopyto ....a przecietny dieselek jak ty to piszesz to pali tyle co twój 1.0 .... tylko ze w trasie mniej i ON a nie PB.. no i jest o niebo elastyczniejszy ... nawet stary Diesel Fordowki pali tyle co nic:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14-06-2007, 18:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22-11-2006, 00:50
Posty: 386
Lokalizacja: Wrocław / Jelenia Góra / Lwówek City
oj mazi mazi, sie szczegolow czepiasz :P generalnie chodzilo mi o to, ze benzyniak spala ok. 7-8l a spalanie rzedu 5 zazwyczaj przypisane bylo dieselkom :) ;)

EDIT: co z moja paczka :D:D:D bo sie doczekac nie moge :(

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14-06-2007, 22:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26-03-2006, 15:53
Posty: 547
Lokalizacja: Śląsk
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G203 SXL
Rok: 1994
Moj poremoncie silnika pali na trasie 5 litrow benzyny na spokojna jazde do 120km/h wiec nie wiem czy to spalanie sie porownuje tylko do diselkow

_________________
Zdrowa muzo, bitów pelna, bas z Toba blogoslawiona ty miêdzy gatunkami i blogoslawiony owoc zywota twojego, DJ. Techniawo, Matko Rave'u, graj nade nami gluchymi, teraz i w godzinê chill-outu naszego. MAYDAY


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Aktualizacja kosztów kupna wstępnej eksploatacji i napra
PostNapisane: 15-06-2007, 11:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
mazi napisał(a):
nie wiem czy jeździłeś kiedykolwiek Dieslami ...
jezdze firmową Octavią 1.9TDi z 2005roku , przebieg ... lekko ponad 400 tys km i spalanie w miescie to 5,5l Ropki ... w trasie spada do 4.8 - 5l ...


Dobre autka :) Spalanie min a samochód nie zamula :) Na jednym baku zrobiłem Bydgoszcz-Kraków-Bydgoszcz i pare litrów się jeszcze ostało :)

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL