forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 23-12-2024, 01:55

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: luz zaworów
PostNapisane: 17-03-2007, 21:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04-01-2005, 15:32
Posty: 50
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Witam!
Ktoś z kolegów może wie jaki ma być luz zaworów w silniku 1.3 16V HC-E i czy ustawiać na ciepłym czy zimnym silniku?

_________________
Boguś
Charade G102 '93 czarna :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18-03-2007, 00:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiele razy poruszany temat. Poszukaj a znajdziesz :)

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: luz zaworów 1.3 hc-e
PostNapisane: 19-03-2007, 08:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04-01-2005, 15:32
Posty: 50
Lokalizacja: Bielsko-Biała
rzeczywiscie kolega Osa już o tym pisał pozwole sobie zacytować żeby łatwiej komuś sie szukało.

"w silniku 1.3 jak się domyślam bo zapomniałeś napisać ustawia się zawory na ciepłym silniku
fabryka zaleca jak dobrze pamiętam 28/35 a ja ustawiam sobie 25/30 żeby troszke mniej klekotało i jest OK"

_________________
Boguś
Charade G102 '93 czarna :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Luzy zaworowe HC-E HC
PostNapisane: 19-03-2007, 21:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Raz na zawsze :)
Dla silników 1.3 i 1.6 HC, HC-E, HD, HE-EG (montowanych w G10x, G112, G20x, Feroza, Applause I i II)
Obrazek
Obrazek

Luz regulujemy na gorącym silniku.
Gorący silnik to : temperatura wody 75-85C oraz oleju powyżej 65C.
Czyli najlepiej po około 5-10 minutach 15-20 km jazdy w lecie - mniej więcej wówczas ma taką temp - sprawdzone na HC-E z G200.
Dla porównania podano również luzy na zimnym silniku.
Wartości luzów dla poszczególnych stanów silnika w/g powyższego rys.
Intake = ssące, Exhaust = wydechowe, jakby ktoś miał problem z angielskim.

Szkoda, że nie ma na tym forum FAQ :(

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL