forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 23-12-2024, 01:56

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Ekonomiczny styl jazdy?
PostNapisane: 09-01-2007, 10:55 
Offline

Dołączył(a): 27-07-2005, 00:48
Posty: 369
Lokalizacja: chełm
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0D G101
Rok: 1991
Witam.
Wczoraj tak sobie gadaliśmy ze znajomymi o ekonomicznej jeździe charadką Diesel i zauważyłem, że znania są bardzo zróżnicowane. Postanowiłem więc Was o to zapytać.
Jaki sposób jazdy dla Charadki jest najbardziej ekonomiczny? czy na wolnych obrotach silnika (np V przy 50km/h), czy trochę wyżej kręcić (do max momentu obr.)?
Moja Charadka paliła mi najmniej jak zacząłem jeździć nią jak z silnikiem benzynowym (wyższe obroty) ale może tylko u mnie tak było (po mojej regulacji :))
Proszę o jakieś podpowiedzi. Dzięki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09-01-2007, 19:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-09-2004, 16:23
Posty: 463
Lokalizacja: Jelenia Góra
Najekonomiczniejsza jazda jest przy obrotach, przy których silnik ma maxymalny moment obrotowy

_________________
Charadka GTti

..::: Systemy Car Audio :::..

www.caraudio.jelenia.pl

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09-01-2007, 20:02 
Offline

Dołączył(a): 30-08-2006, 18:05
Posty: 83
Lokalizacja: warszawa
miedzy 1800 obr. a 2800. obr. w tym zakresie pali naj mniej, tak jest w kazdym dieslu. oczywiscie charada diesel niema obrotki wiec trzeba wyczuc,a turbo diesel powinien w tym zakresie miec najlepszy moment.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09-01-2007, 23:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
HITMAN napisał(a):
Najekonomiczniejsza jazda jest przy obrotach, przy których silnik ma maxymalny moment obrotowy

A najlepiej przyspiesza pomiędzy max momentem a max mocą ;)

Na małe spalanie wpływa wiele np. ilość powietrza w kołach, zbieżność kół i geometria, wystające gadgety typu lusterka, wiatr, ciężar samochodu czyli ile osób itd... Mój tato za czasów Helmuta jechał załadowanym ziemniakami Trabantem do Koszalina za TIRem trzymając się go tak na 10-15 metrów. Opowiadał, że momentami zawirowania powietrza same ciągnęły samochód. Spalił mu 3 litry z jakimś małym hakiem a prawie po ziemi szorował taki był doładowany ! Wszytko kwestia oporów :/ Ja osobiście jeździłem kilka lat temu "za autobusami" od przystanku do przystanku i wiem, że trzymając się 2-3 metry od zderzaka praktycznie nie czułem podmuchów powietrza - jakby w tunelu. Samo ciągnęło i prędkość 60km/h nie była żadną przeszkodą !
Powyżej 110-120 opór jest kwadratem prędkości i to jest przyczyną ekonomicznej jazdy w trasie do 110 km/h !

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10-01-2007, 07:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
dokładnie , kiedys były szef jeździł ciagle z bagaznikiem dachowym w swoim citroenie berlingo .... dłuuuuzo z nim jeździł a uzywał raz na ruski rok .... jakiez bylo jego zdziwienie ze auto potrafi mniej palic gdy go sciagnol !! ;D:d

każda byle pierdułka dodatkowo robiąca opór powietrza ( źle dobrane spoilery ... lub spoiler martiniego) wpływa znacząco na spalanie ... no i te nieszczesne opony .... wszystko sie to odbija na spalaniu przy malych silniczkach

_________________
http://mieleckie.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10-01-2007, 10:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26-03-2006, 15:53
Posty: 547
Lokalizacja: Śląsk
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G203 SXL
Rok: 1994
Mazi co do mojego spojlerka hmm to powiem ci ze nie zauwazylem wiekszego spalania wsamochodzie .Moze niezauwazyles ale na tych dwoch podstawkach na ktorych stoi jest on zakrzywiony tak by te powietrze po nim splywalo.
Ostatnio sie sam nawet zdziwilem bo za niecale 60 zl paliwa za cene 3.68zl PB Ultimate zrobilem okolo 300 kilometrow kiedys za 50zl robilem niecale 200 ale mialem zajechany gaznik i lumik sie w srodku sypnal teraz jest przelotowka new gaznik z kollektorkiem ssacym przerobionym na sportowy i smiga ze wogule bym z niego niewychodzil.
Wlot na masce tak samo jest zrobiony by powietrze sie po nim slizgalo.


Pozdrawiam :D

_________________
Zdrowa muzo, bitów pelna, bas z Toba blogoslawiona ty miêdzy gatunkami i blogoslawiony owoc zywota twojego, DJ. Techniawo, Matko Rave'u, graj nade nami gluchymi, teraz i w godzinê chill-outu naszego. MAYDAY


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10-01-2007, 10:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
powiem tak... syrenka też jest okrągła żeby się łądnie powietrze ślizgało a jednak cx ma spore.... to że coś jest ustawione tak żeby powietrze to opływało to niewiele daje - chodzi tu o ciągłośc strugi powietrza, każde zawirowanie robi dodatkowe opory. Idealnie opływowy kształt było by to cos na wzór odwróconej kropli wody .

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10-01-2007, 11:12 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26-03-2006, 15:53
Posty: 547
Lokalizacja: Śląsk
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G203 SXL
Rok: 1994
Moze masz racje Szociu ,ale ja ta wiekszy nacisk klade na wyglad zewnetrzny i czywiscie w srodku samochodu bo u nas w Polsce nie ma drog na ktorych mozna by przycis pedal gazu do zera bo po ::

-jedziemy jedziemy znak (ograniczenie do 90) 200 metrow dalej (ograniczenie do 50) jedziemy dalej koleiny jak szlag

-dziury takie ze kolo tira by sie w nich utopilo

-co jakis zaulek tam radarowcy

Szkoda mi mojej bryki i mojego prawka
gdybym mial Szociu twoje GTTi to pewnie dzisiaj bym jush nie mial prawka bo to kusi by depnac a ja po wlozeniu niwego gaznika w zeszlym roku dostalem 2 mandaty za predkosc i 6 pkt karnych ...Heh :(

Wie ja tam wole by ladnie wygladalo a co do spalania to tak jak pisalem niezauwazylem znaczacej roznicy



Pozdrawiam

_________________
Zdrowa muzo, bitów pelna, bas z Toba blogoslawiona ty miêdzy gatunkami i blogoslawiony owoc zywota twojego, DJ. Techniawo, Matko Rave'u, graj nade nami gluchymi, teraz i w godzinê chill-outu naszego. MAYDAY


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10-01-2007, 11:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
niezauważyłesroznicy w spalaniu bo nie jezdzisz szybko, co do miejsc gdzie można pocisnąc to na A4 spokojnie można 200km/h jechać.. a gtti możesz sobie sprawić za śmieszne pieniadzei czesciami ostatnio nawet dobrze wiec polecam 8)

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL