forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 22-12-2024, 07:41

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: FSO miało produkować na licencji DAIHATSU?!
PostNapisane: 06-11-2011, 13:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05-08-2010, 17:44
Posty: 303
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Opel Astra 1,6 101HP
Model: Śkoda Fabia 1,4 TDi
Rok: 1994
http://www.polskie-auta.pl/index.php?cel=protfso

"(...)To auto powstało na specjalne zamówienie, żeby pokazać Daihatsu i Fiatowi (kiedy ówczesny dyr. FSO Pietrzak toczył rozmowy na temat licencji dla Żerania), ze fabryka ma jakiś prototyp i jak oni będą opieszali, to sama uruchomi produkcję tego samochodu(...)"

Co wy na to Panowie?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO miało produkować na licencji DAIHATSU?!
PostNapisane: 07-11-2011, 16:41 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-10-2008, 02:04
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Charade
Model: GTti
Rok: 87
Pisałam licencjata nt. polskiej motoryzacji w PRL i faktycznie były rozmowy z Japończykami o produkcji Daihatsu Charade na Żeraniu. Delegacja była z JP i wszystko fajnie ale wszystko się posypało a na Żerań po wielu latach weszło dopiero Deu :/

_________________
<facepalm>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: FSO miało produkować na licencji DAIHATSU?!
PostNapisane: 07-11-2011, 22:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05-08-2010, 17:44
Posty: 303
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Opel Astra 1,6 101HP
Model: Śkoda Fabia 1,4 TDi
Rok: 1994
Miki napisał(a):
Pisałam licencjata nt. polskiej motoryzacji w PRL i faktycznie były rozmowy z Japończykami o produkcji Daihatsu Charade na Żeraniu. Delegacja była z JP i wszystko fajnie ale wszystko się posypało a na Żerań po wielu latach weszło dopiero Deu :/


Pisałam? Miki! :P:P Cóż się dzieje z tobą? :P

Ciekawe jaka była przyczyna. Zachłanność Polaków czy wygórowane żądania Japończyków?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO miało produkować na licencji DAIHATSU?!
PostNapisane: 08-11-2011, 00:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
No szkoda że umarło zanim sie narodziło...że tez wszystko sie tak porobiło z naszą motoryzacja...Polacy i rząd wiecznie zapatrzeni w Fiata,a wszystko inne BE..Szkoda że wiele prototypów nie weszło do produkcji...ale tez jak ogladam niektóre to też dobrze że nie weszły..ale Poloneza Analoga to kupiłbym bez wahania nawet dziś z silnikiem 1.9 to by było coś...

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: FSO miało produkować na licencji DAIHATSU?!
PostNapisane: 08-11-2011, 22:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05-08-2010, 17:44
Posty: 303
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Opel Astra 1,6 101HP
Model: Śkoda Fabia 1,4 TDi
Rok: 1994
Powiem Ci Seba, że gdyby Polonez od początku był produkowany w takiej formie to kto wie, czy przy zakupie terenówki nie myślelibyśmy : "Jeep czy Polonez?"

Ogrom projektów w głowie się nie mieści.
FSO WARS miał być konkurencją dla Golfa II i Opla Kadetta E. Miał niezwykle ergonomiczną tapicerkę, zawieszenie było jak na tamte lata nowoczesne (źródła podają, że do serii miały wejść 4x Macpherson-y), a sylwetkę niczym nie ustępującą zachodnim pojazdom. Niestety - Nigdy nie wszedł do masowej produkcji z wiadomych powodów.
FSO BESKID - Polski następca Fiata 126p. Małe, kompaktowe autko miejskie. Projekt był tak bardzo zaawansowany, że przygotowywali go do produkcji seryjnej... Niestety, nasi politycy woleli produkować Fiata "Cienko-Cienko" niż ratować już wtedy kulejącą Polską motoryzację. Z odświeżonego projektu skorzystali Francuzi, tworząc hit o nazwie "Twingo".
Ówcześni Polacy mieli wszystko - Konstruktorów, mechaników, inżynierów.. Ale nie szczęścia do historii. No i z silnikami nie było za dobrze. Sztandarowy silnik ładowany do Polonezów to konstrukcja z Fiata 125p.. Później rozwiercona z 1500 do 1600 cc. Konstrukcja ta okazała się tak ponadczasowa, że za czasów Daewoo doczekała się pełnego wtrysku (!). Niestety, nie zmieniło to faktu, że jednostka ta w momencie wycofywania miała ponad 30 lat...
Syrena Sport ogłoszona jednym z dwóch najpiękniejszych samochodów wyścigowych Europy jeździła na... Dwusuwie... Nie było czego tam innego wsadzić... Ładowali to, co było na zagrodzie.

Polska inżynieria samochodowa to podeptana róża. Nie ma co się łudzić, że kiedyś jeszcze będziemy mieć własną markę. :(

Z innej beczki. Godzina 21.35. Telefon
- Ziomuś, gdzie można sprawdzić te SZAITSU
- Że co? I jaki Ziomuś po pierwsze?
- No ku**a te SZAITSU co chcesz opylić
- Nigdy w życiu nie miałem żadnego SZAITSU, a auto sprzedałem
- No to k**wa jakie masz inne do opylenia?
- Eee... Żadne?
- To k**wa nie

Nie ma to jak nasz kraj, nie?
Jak ktoś chce podam numer telefonu :P Może ktoś się nudzi i chce popuszczać w nocy sygnały z zastrzeżonego? :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO miało produkować na licencji DAIHATSU?!
PostNapisane: 09-11-2011, 00:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-07-2007, 18:33
Posty: 328
Lokalizacja: Gdynia
Wszystko się zgadza, ale:
- nie FSO Beskid tylko FSM Beskid,
- silnik Poloneza to jednostka faktycznie występująca już wcześniej w 125p, ale ze spora ilością zmian. A Polski Fiat 125p przejął ten silnik od włoskiego Fiata 1300/1500 (nie tylko silnik zresztą),
- z tą syreną sport to już nie przesadzajmy. Kiedy i kto ogłosił, że był to jeden z dwóch najpiękniejszych samochodów wyścigowych? To jakieś współczesne legendy. Było wówczas wiele pięknych samochodów, które na pewno nie były brzydsze od syreny sport. Poza tym to był prototyp samochodu sportowego a nie wyścigowego (bo to spora różnica).

_________________
Daihatsu Charade 1,3 16V EFI
Daewoo Lanos 1,5 16V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO miało produkować na licencji DAIHATSU?!
PostNapisane: 09-11-2011, 14:12 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05-08-2010, 17:44
Posty: 303
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Opel Astra 1,6 101HP
Model: Śkoda Fabia 1,4 TDi
Rok: 1994
Przepraszam - pomyłka

"Na zachodzie Syrena Sport uzyskała miano najpiękniejszego auta zza Żelaznej Kurtyny"

"Konstrukcji nowego silnika podjął się Władysław Skoczynski. Zbudował on boxer na bazie silnika Junaka, który miał 750 cm3 pojemności i osiągał moc 25 KM przy 5000 obr/min."

- To trochę dziwne, dlaczego nie został po prostu przełożony cały silnik z Panharda?
- Żeby było po polsku! Prawdopodobnie też kolega Skoczyński miał nadzieję coś z tego Junaka wydusić.

http://www.polskie-auta.pl/index.php?cel=protfso - Cały wywiad z twórcą Syreny Sport.

"Przy konstruowaniu Poloneza przyjęto zasadę maksymalnego wykorzystania elementów i podzespołów z Fiata 125p.
FSO zakupiła od FIAT-a licencję na produkcję nowoczesnych silników benzynowych o pojemności 1,6, 1,8 i 2,0 1. Nic doszła jednak do skutku. W wersji podstawowej Poloneza napędzał zmodyfikowany silnik z Fiata 125p, o pojemności 1,5 I i mocy 55 kW."
"W 1986 r. w fabryce podjęto prace nad silnikiem 1.5 Turbo o mocy 140 kW jednak jego awaryjność i niska trwałoć uniemożliwiły wprowadzenie go do produkcji seryjnej."

http://www.polskie-auta.pl/index.php?cel=protfso - Polonez

"Prototypy różniły się głównie silnikami w nich zamontowanymi. Najwięcej było napędzanych silnikiem z PF 126p o pojemniości 594 cm3 i mocy 20,6 kW ( 27,6 KM ) lub nowym o pojemności 703 cm3 i mocy 22 kW ( 29,5 KM ) które rozpedzały Beskida do 120 km/h.
Wewnatrz pojazdu znajdowało sie wiele elementów wyposażenia PF 126p , ale różnice pomiędzy oboma samochodami były znaczne."
"Okres badań i prac nad Beskidem zakończył się w 1987 roku , gdy pojawiły się plany wprowadzenia do produkcji nowego modelu Fiata - obecnego Cinquecento."

http://www.polskie-auta.pl/index.php?cel=protfso - Beskid :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO miało produkować na licencji DAIHATSU?!
PostNapisane: 09-11-2011, 18:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-10-2008, 02:04
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Charade
Model: GTti
Rok: 87
No właśnie 1987..czyli rozpoczęcie produkcji G100 - może nie będzie to patriotyczne ale wolałbym żeby Daihatsu wtedy produkowali na Żeraniu - o ile nowocześniejsze technologie można by było przejąć/nauczyć się. No i z częściami nie było by teraz problemu...pomarzyć można

_________________
<facepalm>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: FSO miało produkować na licencji DAIHATSU?!
PostNapisane: 09-11-2011, 20:22 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21-03-2006, 18:53
Posty: 567
Lokalizacja: Miedzychod
Samochód: Charade
Model: G102 , G10
Rok: 92
no niestety nasz ówczesny ustrój raczej stawiał na dużo tanio niż mniej a lepiej, gdyby bylo inaczej produkowalibysmy fiata 127 masowo a nie maluszka jako auto dla mas

_________________
Jakub P.


Dzonson napisał(a):
Ja jeszcze nigdy nie byłem na stacji kontroli pojazdów :D A i vectra i charade zawsze ma podbity przegląd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO miało produkować na licencji DAIHATSU?!
PostNapisane: 11-11-2011, 19:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
Byłem w Warszawie w tym w muzeum motoryzacji i obejrzałem sobie analoga i był tam nawet prototyp polskiego silnika chyba 2.0 diesel...a teraz wszystko sprzedane zostały tylko tereny (dość łakomy kąsek ) po FSO i kto wie czy specjalnie do tego nie dopuścili...

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL